Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Glasvezellijn KPN via Powerline Adapter

Pagina: 1
Acties:

• mikek1357
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-02-2024
Hallo allen,

Ik wil graag mijn glasvezellijn via een Powerline adapter laten lopen.

Nu kan ik dit natuurlijk niet 1 op 1 aansluiten, maar zal dit via een managed switch moeten lopen.

Het idee is dat ik alleen de managed switch in de meterkast wil en de router van KPN in de woonkamer.

Kan ik dan via deze managed switch een kabel laten lopen naar de powerline welke het signaal verder door huis verstuurt?

Complete setup's zijn welkom :)

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Je kunt gewoon een kabel tussen het NTU en de powerline adapter plaatsen, hoef je geen switch tussen te zetten.

Ps.
Powerline adapters zijn altijd gokken of het goed werkt. Probeer in ieder geval wel op één groep te zitten.
Beste is een Cat5E kabel trekken. :)

• mikek1357
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-02-2024
Gravit0n schreef op maandag 21 maart 2016 @ 08:30:
Je kunt gewoon een kabel tussen het NTU en de powerline adapter plaatsen, hoef je geen switch tussen te zetten.

Ps.
Powerline adapters zijn altijd gokken of het goed werkt. Probeer in ieder geval wel op één groep te zitten.
Beste is een Cat5E kabel trekken. :)
Dat dacht ik ook, maar dat werkt helaas niet. Er gaat data over de lijn, maar als dit signaal uiteindelijk weer binnenkomt op de router doet deze er niets mee.

Heb overigens reeds powerline adapaters van Devolo en loopt als een trein, wel ff kijken hoe het gaat als het lijntje wat omgelegd wordt.

• Gravit0n
  • Niet online
mikek1357 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 08:37:
[...]

Dat dacht ik ook, maar dat werkt helaas niet. Er gaat data over de lijn, maar als dit signaal uiteindelijk weer binnenkomt op de router doet deze er niets mee.

Heb overigens reeds powerline adapaters van Devolo en loopt als een trein, wel ff kijken hoe het gaat als het lijntje wat omgelegd wordt.
Vreemd.
Heb je nog een oude WCD voor je telefoon? Dan kun je daar eventueel een kabel doorheen trekken en werkt het gewoon goed en stabiel. :)

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 07:00
Binnenkomende glasvezellijn via powerline en dan verder verdelen? neem dan geen glasvezel...

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

• kwakzalver
  • Laatst online: 16-10 11:15
Werkt niet:
Glasvezel --> Genexis Glasvezel Modem <--Devolo --> KPN Modem

(* Heb het gevoel dat de Devolo in de meterkast en de Devolo in de woonkamer
-of- of ingeplugd zit in een andere stroom-groep -of- dat er een verdeeldoos tussen zit. En dat vinden Devolo's niet fijn..
.)

Volgens mij de beste oplossing:
Glasvezel --> Genexis Glasvezel Modem <--UTP--> Modem/Router <--Devolo | DMZ--> KPN Modem

Ik zou zeggen 'kick' de managed modem eruit en neem gewoon een modem/router.

Die KPN Modem heb je eigenlijk alleen nog nodig voor de telefonie. :+
Omdat ze de VoIP inloggegevens niet willen geven.

Je hebt dan 2 netwerken. De eerst achteer de modem/router bij je glasvezel aansluiting en de 2e vanaf je KPN modem. Zorg dus dat de modem/router een ander IP segment heeft dan 192.168.2.x

[ Voor 17% gewijzigd door kwakzalver op 21-03-2016 14:46 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:51

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik mis toch wel een beetje eigen inzet en onderbouwing ed.
Wat is nu exact je probleem, wat lukt er wel/niet en wat heb je zelf al gevonden ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1