Toon posts:

Upgrade: een goede cpu voor streaming/gaming

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik zit te twijfelen tussen twee verschillende cpu voor zowel gaming als streaming.. en ik kom er niet echt uit welke ik nou beter kan kopen.. ook nadat ik aardig wat reviews gezien heb!
Zijn er misschien wat mensen die de cpu zelf hebben met een r9 290 en de the division spelen? Die mij misschien wat meer informatie kunnen geven over welke cpu er beter is?

Of misschien informatie hebben voor een cpu die goed voor zowel gaming als streaming is?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Op dit moment gebruik ik een i5-3470 met 2x r9 290 met 16 gb ram geheugen

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Aardig wat reviews op youtube maar duidelijkheid krijg ik er niet echt van..

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-02 20:28
Streams maken volgens mij afhankelijk van je gebruikte software wel gebruik van meerdere threads. Dan is een upgrade naar een hyperthread CPU zeker de moeite waard. Maar waarom geen i7 3770k tweedehands halen? Dat is qua performance/euro qua upgrade interessanter dan een up[grade naar skylake.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil wel graag nieuw hebben.. en met skylake kan ik weer een tijd vooruit

• Skynick
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-02 10:00
Als je gaat streamen dan hebben beide kampen hun eigen software:
AMD heeft GVR en Nvidia heeft Shadowplay. Deze software zijn een stuk lichter voor je pc dan bijvoorbeeld FRAPS. Naar mijn weten zal een i5 dan ook net zo goed draaien als een i7.

Sidenote: Is het sowieso wel nodig om je mobo te upgraden naar skylake? Een i5-3470 moet sterk genoeg zijn voor the division. Je zit nu gewoon met het luxe probleem dat een upgrade van zowel je gpu als cpu niet veel zal uithalen in vergelijking met het geld wat je eraan besteed.

http://www.techspot.com/r...ion-benchmarks/page5.html

Verwijderd

Topicstarter
ik stream met obs, en mijn cpu heeft zware bottleneck op mijn videokaart zodra ik stream en game.. 100% usage en de fps dropt heel erg.. en zodra ik stop met streamen dan werkt alles perfect zelfs op ultra

PS zodra ik stream moet ik de game ook op low zetten.. en dit is niet alleen met the division ook met andere games zoals fallout 4

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2016 00:05 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:35
Dan is eerder de vraag, waarom stream je met zo'n ontzettend zwaar programma?

Verwijderd

Topicstarter
Dat is geen antwoord op mijn vraag,, obs is in mijn ogen perfect het enigste wat ik wil weten is: wat mensen met deze 2 processoren aanraden om te nemen als het gaat om streaming gebied.. de 6700k is beter met hyperthreading dus zal beter zijn in het verwerken van gameplay etc etc.. het enigste probleem is dat ik mensen ook weer hoor zeggen dat de 6600k beter is als het gaat om gaming.. Daarin tegen hoor ik ook weer dan een 4790k goed is.. ik heb letterlijk gezocht naar reviews/youtube video's maar de reviews zijn verschillend

Daarom vraag in aan mensen die ervaring hebben met deze cpu wat hun aanraden als het gaat om gaming/streaming gebied.. ( Graag alleen antwoord op mijn vraag, Mij intresseert het niet of er betere streaming clients is.. andere cpu's zijn welkom maar niet ouder dan 2 jaar ook geen tweedehands ) De overstap doe ik zowiezo het ligt er alleen aan waar ik meer kracht/performance voor me geld krijg

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
ik ben op zoek naar een cpu zowel voor streaming als gaming op 1080p of 720! Op dit moment gebruik ik een i5-3470 die mijn gpu(2x r9 290) bottlenecked zodra ik stream.. los van het streamen werkt het perfect ruim 60 fps op the division en meerdere games zoals fallout 4

Wat is je budget?
550 euro dit is inclusief moederbord als dat nodig is en ramgeheugen

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en niet tweedehands

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit heb ik een soorr van beschreven in de begin vraag! Op. Dit moment een i5-3470 met 16gb ram en 2x r9 290

Zelf heb ik gekeken naar een 6700k, 6600k, 4790k.. maar met alle reviews kan ik een moeilijke beslissing maken ik hoop dat iemand mij kan helpen!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2016 02:57 ]

• NTAuthority
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-02 17:11
Met moderne spellen die alle vier kernen van een gebruikelijke processor gebruiken zal minder dan een zeskernige processor niet echt goed werken als je tegelijkertijd een CPU-encoder gebruikt voor streamen/opnemen.

Misschien is de nieuwere versie van OBS (OBS Studio) een optie - deze ondersteunt de hardware-encodingstandaarden van de drie grote GPU-aanbieders.

Als je toch om andere redenen een upgrade wilt - voor Skylake zal je je geheugen moeten vervangen, en er beginnen langzamerhand spellen uit te komen (mede dankzij de huidige generatie consoles) die toch wel baat hebben bij hyperthreading.

[ Voor 22% gewijzigd door NTAuthority op 21-03-2016 04:18 ]

• Dutchdeveloper
  • Laatst online: 13-03-2020
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2016 @ 02:57:
Ik zoek een?
ik ben op zoek naar een cpu zowel voor streaming als gaming op 1080p of 720! Op dit moment gebruik ik een i5-3470 die mijn gpu(2x r9 290) bottlenecked zodra ik stream.. los van het streamen werkt het perfect ruim 60 fps op the division en meerdere games zoals fallout 4

Wat is je budget?
550 euro dit is inclusief moederbord als dat nodig is en ramgeheugen

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel en niet tweedehands

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit heb ik een soorr van beschreven in de begin vraag! Op. Dit moment een i5-3470 met 16gb ram en 2x r9 290

Zelf heb ik gekeken naar een 6700k, 6600k, 4790k.. maar met alle reviews kan ik een moeilijke beslissing maken ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Waarom 2 topics?

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-02 17:08
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2016 @ 02:16:
de 6700k is beter met hyperthreading dus zal beter zijn in het verwerken van gameplay etc etc.. het enigste probleem is dat ik mensen ook weer hoor zeggen dat de 6600k beter is als het gaat om gaming.. Daarin tegen hoor ik ook weer dan een 4790k goed is.. ik heb letterlijk gezocht naar reviews/youtube video's maar de reviews zijn verschillend
De 6600K is niet beter dan de 6700K, hij wordt alleen beter voor gaming genoemd omdat hij minder kost dan de 6700K en de Hyperthreading van de laatste niet altijd veel voordelen bied in gaming, of te wel betere prijs/kwaliteit verhouding.

Maar als je er bij gaat streamen zijn de extra threads het zeker wel waard en er zijn zeker wel meer cases te vinden waar hyperthreading voordelen bied.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-02 16:29

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Ik stream met I5 6400 @720P 60FPS en geen bottleneck.
Ik stream via Nvidea nvenc decording en met 2500kb/s

[ Voor 3% gewijzigd door Dutchredgaming op 21-03-2016 09:58 ]

Review QNAP TS-230 NAS

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:43
Ik zou zoals eerst gezegd OBS Studio uitproberen;).

Verwijderd

Topicstarter
Beide obs al geprobeerd, met multiplatform ( waar obs bij zegt dat het 10% lichter is ) lagt heel mijn stream dus word het in eerste instantie zelfs erger.. daarom stream ik via het andere obs programma, waarbij mijn stream minder moeite heeft.. settings hoeven we niet over te beginnen die staan al zo lag als maar kan.. daarin tegen als ik moest kiezen tussen een hyperthreading cpu voor streamen is de 6700k beter dan de 4790k of ligt daar haast geen verschil tussen?

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-12-2025
Wat is je uploadsnelheid? En drop je ook frames? Ik stream de game namelijk prima met een i5 4690K.

Verwijderd

Topicstarter
robogeeka schreef op maandag 21 maart 2016 @ 10:17:
Wat is je uploadsnelheid? En drop je ook frames? Ik stream de game namelijk prima met een i5 4690K.
Nope geen drops.. ik stream zelfs met 4500kb nog perfect.. aangezien ik zelf vaak me ps4 stream via mijn elgato, 1080p 60 fps heb ik geen problemen mee maar dan kom ik weer bij het punt.. mijn internet heeft er geen problemen mee maar me cpu weer wel.. zodra ik me settings van me cpu preset verander naar faster of zelfs nog lager( hoger ) dan word de stream al bagger

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2016 10:22 ]

• Ferluci92
In hoeverre is OBS zo belangrijk voor het streamen, en hoe vaak stream je ? Ben je een pro Twitch streamer of doe je het gewoon voor de lol zo nu en dan?

Mocht obs heel belangrijk zijn en stream je vaak dan zou je kunnen denken om een 6 core CPU te nemen die je nog flink kan overclocken ook! Dan zit je wel vast aan het x99 platform.
http://tweakers.net/product/398139/intel-core-i7-5820k/

Als je die naar 4ghz overclocked zit je gebakken hoor ;). Maar de vraag is dus.. Heb je het nodig of kan het ook met wat minder of een andere tool?

En niet onbelangrijk wat is je budget?\n Zet het ook even in je startpost, over het hoofd gezien :+

[ Voor 8% gewijzigd door Ferluci92 op 21-03-2016 10:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ferluci92 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 10:30:
In hoeverre is OBS zo belangrijk voor het streamen, en hoe vaak stream je ? Ben je een pro Twitch streamer of doe je het gewoon voor de lol zo nu en dan?

Mocht obs heel belangrijk zijn en stream je vaak dan zou je kunnen denken om een 6 core CPU te nemen die je nog flink kan overclocken ook! Dan zit je wel vast aan het x99 platform.
http://tweakers.net/product/398139/intel-core-i7-5820k/

Als je die naar 4ghz overclocked zit je gebakken hoor ;). Maar de vraag is dus.. Heb je het nodig of kan het ook met wat minder of een andere tool?

En niet onbelangrijk wat is je budget?\n Zet het ook even in je startpost, over het hoofd gezien :+
Ik stream dagelijks minstens 7uur. En ik ga eerst even kijken naar die 5000 series.

Verwijderd

Topicstarter
De 5000 series word hem niet de moederborden zijn mij iets te duur.. en met een budget van 600 euro kom ik aardig wat te kort.. een 4 core met hyperthreading zou dan de enigste optie nog zijn zoals ik zie maar zit er veel verschil tussen een 4790k of en 6700k in performance of is dat die 100 euro extra niet waard

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:43
cannibal schreef op maandag 21 maart 2016 @ 08:03:
[...]

De 6600K is niet beter dan de 6700K, hij wordt alleen beter voor gaming genoemd omdat hij minder kost dan de 6700K en de Hyperthreading van de laatste niet altijd veel voordelen bied in gaming, of te wel betere prijs/kwaliteit verhouding.

Maar als je er bij gaat streamen zijn de extra threads het zeker wel waard en er zijn zeker wel meer cases te vinden waar hyperthreading voordelen bied.
90% van de games ondersteunen HT. Alleen zijn de huidige i5's nog lang geen bottleneck voor de huidige gpu's. En kan de 100/150 euro beter in extra gpu kracht gestopt worden.
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2016 @ 12:05:
De 5000 series word hem niet de moederborden zijn mij iets te duur.. en met een budget van 600 euro kom ik aardig wat te kort.. een 4 core met hyperthreading zou dan de enigste optie nog zijn zoals ik zie maar zit er veel verschil tussen een 4790k of en 6700k in performance of is dat die 100 euro extra niet waard
Ja er zit verschil tussen. Maar ik zou beide in een lijstje zetten. Er kan immers flink wat verschil in Mobo en OC mogelijkheden zitten.

[ Voor 29% gewijzigd door loki504 op 21-03-2016 12:49 ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:18
1) Streamen kun je ook door de gpu laten doen. Probeer dat eens, misschien hoef je helemaal niet een betere processor te kopen.

2) Het prestatieverschil tussen Ivy Bridge en Skylake is klein en de meeste mensen zullen je vertellen dat het weggegooid geld is om over te stappen op Skylake.

3) Je zegt dat je geen tweedehands cpu wilt, waarom niet? Zolang er geen gekke dingen mee zijn gedaan gaan ze vrijwel niet kapot.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-02 16:29

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2016 @ 10:21:
[...]

Nope geen drops.. ik stream zelfs met 4500kb nog perfect.. aangezien ik zelf vaak me ps4 stream via mijn elgato, 1080p 60 fps heb ik geen problemen mee maar dan kom ik weer bij het punt.. mijn internet heeft er geen problemen mee maar me cpu weer wel.. zodra ik me settings van me cpu preset verander naar faster of zelfs nog lager( hoger ) dan word de stream al bagger
Twitch ondersteunt t/m 3500kb/s, dus je streamt te veel onnodige kb/s

Review QNAP TS-230 NAS

Verwijderd

Topicstarter
NitroX infinity schreef op maandag 21 maart 2016 @ 12:51:
1) Streamen kun je ook door de gpu laten doen. Probeer dat eens, misschien hoef je helemaal niet een betere processor te kopen.

2) Het prestatieverschil tussen Ivy Bridge en Skylake is klein en de meeste mensen zullen je vertellen dat het weggegooid geld is om over te stappen op Skylake.

3) Je zegt dat je geen tweedehands cpu wilt, waarom niet? Zolang er geen gekke dingen mee zijn gedaan gaan ze vrijwel niet kapot.
1. op gpu streamen heb ik gedaan.. geen succes is zelfs slechter dan cpu streaming.

2. daar dacht ik ook aan zit heel erg te denken aan een 4790k

3. ik hou van nieuw en wil graag zekerheid hebben in me nieuwe spullen.. ( ik weet het dat heb je niet maar als die kapot is kan ik hem altijd nog inruilen voor een nieuwe.. dat kan jammer genoeg niet 2e hands )
Dutchredgaming schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:07:
[...]

Twitch ondersteunt t/m 3500kb/s, dus je streamt te veel onnodige kb/s
Ik stream zelf ook op 3500kb.. ik zeg alleen dat ik kan streamen op 4500kb ;)
loki504 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 12:44:
[...]

90% van de games ondersteunen HT. Alleen zijn de huidige i5's nog lang geen bottleneck voor de huidige gpu's. En kan de 100/150 euro beter in extra gpu kracht gestopt worden.

[...]

Ja er zit verschil tussen. Maar ik zou beide in een lijstje zetten. Er kan immers flink wat verschil in Mobo en OC mogelijkheden zitten.
In dit geval bottlenecked die wel heel erg als het gaat om streaming/gaming.. Als ik niet zou streamen dan heb je gelijk en zal der geen bottleneck zijn.. Gpu upgrade is het niet waard aangezien ik crossfire game en meestal nog betere performance eruit haal dan als ik een single card zou kopen..

De prijs range start vanaf 200 euro.. dus als ik een mobo met cpu zou nemen dan zit ik al aan de 600.. dan nog ram geheugen is ook 67 euro zit ik al zwaar over me budget heen
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit word het waarschijnlijk:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 336,-€ 336,-
1MSI B85-G43 Gaming€ 94,80€ 94,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 430,80

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2016 14:12 ]

• Skynick
  • Laatst online: 14-02 10:00
Je hebt een verkeerd moederbord gekozen, je hebt een z97 chipset nodig om te kunnen overklokken. Je kan dan bijvoorbeeld denken aan een MSI Z97 GAMING 5 of Asus Z97-PRO GAMER.

En het feit dat GPU streaming niet werkte: Probeer gewoon is AMD GVR, die is voor AMD gpu's bedoeld en zou als het goed is maar een fps hit van 7% hebben ofzo

[ Voor 31% gewijzigd door Skynick op 21-03-2016 15:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Skynick schreef op maandag 21 maart 2016 @ 15:23:
Je hebt een verkeerd moederbord gekozen, je hebt een z97 chipset nodig om te kunnen overklokken. Je kan dan bijvoorbeeld denken aan een MSI Z97 GAMING 5 of Asus Z97-PRO GAMER.
OC is nooit mijn bedoeling.. standaard is die al goed genoeg om te streamen/gamen

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-02 16:24
Het probleem is inderdaad je CPU lijkt me zo. Aangezien je Xfire gebruikt op 2 vrij krachtige videokaarten wordt je belasting al een stuk hoger dan met 1 kaart. Echter kan je ook kiezen om je FPS te locken op je monitor vernieuwings frequentie. Zodat je processor minder hoeft te werken en dus meer over houdt voor je streaming. Dit scheelt bij mij bv op mijn i7 4790k op 4.7 GHz een verschil van 60-70% belasting naar 30-35% tijdens het spelen van The Division door enkel mijn FPS te locken op 60 met 2x een 970 overklokt (me monitor doet namelijk toch niet meer dan 60 Hz).

Zo maar een bak geld weg gooien is ook zo zonde

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Verwijderd

Topicstarter
Joenino schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:04:
Het probleem is inderdaad je CPU lijkt me zo. Aangezien je Xfire gebruikt op 2 vrij krachtige videokaarten wordt je belasting al een stuk hoger dan met 1 kaart. Echter kan je ook kiezen om je FPS te locken op je monitor vernieuwings frequentie. Zodat je processor minder hoeft te werken en dus meer over houdt voor je streaming. Dit scheelt bij mij bv op mijn i7 4790k op 4.7 GHz een verschil van 60-70% belasting naar 30-35% tijdens het spelen van The Division door enkel mijn FPS te locken op 60 met 2x een 970 overklokt (me monitor doet namelijk toch niet meer dan 60 Hz).

Zo maar een bak geld weg gooien is ook zo zonde
Thanks man, ik was fps cap helemaal vergeten ga het gelijk gebruiken!

• Joenino
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:10:
[...]

Thanks man, ik was fps cap helemaal vergeten ga het gelijk gebruiken!
Wilt natuurlijk niet zeggen dat je probleem opgelost is nu! Maar misschien eerst daar naar kijken voordat je 600 euro door de wc spoel. Want veel winst ga je niet hebben afgezien van de extra threats.

Verwijderd

Topicstarter
Joenino schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:12:
[...]

Wilt natuurlijk niet zeggen dat je probleem opgelost is nu! Maar misschien eerst daar naar kijken voordat je 600 euro door de wc spoel. Want veel winst ga je niet hebben afgezien van de extra threats.
Ik ben zelf ook gfx dus edit veel enzo dus het is niet echt weg gegooit geld haha en vind een upgrade na 3 jaar toch wel fijn zodat ik weer 3 jaar verder kan :)

• Joenino
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:13:
[...]

Ik ben zelf ook gfx dus edit veel enzo dus het is niet echt weg gegooit geld haha en vind een upgrade na 3 jaar toch wel fijn zodat ik weer 3 jaar verder kan :)
Het probleem is dat de CPU's gewoon maar marginaal sneller zijn geworden in vergelijk met jouw 3470. En dan vinden wij tweakers het weg gooien van geld, tenzij er specifieke software draait die ook echt baat heeft bij de nieuwe hardware.

Verwijderd

Topicstarter
Joenino schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:16:
[...]

Het probleem is dat de CPU's gewoon maar marginaal sneller zijn geworden in vergelijk met jouw 3470. En dan vinden wij tweakers het weg gooien van geld, tenzij er specifieke software draait die ook echt baat heeft bij de nieuwe hardware.
De enigste reden is ook eigenlijk streamen en editing :P

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2016 16:21 ]

• NitroX infinity
Probleem met Skylake is dat de prijzen eigenlijk nog aan de hoge kant zijn terwijl de prestaties niet veel beter zijn. Een tweedehands i7 3770(K) is echt de beste optie in dit geval.

€200; V&A aangeboden: Intel Core i7 3770K Boxed

En die i5 van je kun je wel voor zo'n €100 tot 150 verkopen. Dan heb je hooguit €100 uitgegeven aan een processor, een betere deal kun je niet krijgen.

En nogmaals, cpu's gaan niet zomaar kapot dus over garantie hoef je je eigenlijk niet veel zorgen te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door NitroX infinity op 21-03-2016 16:25 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
NitroX infinity schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:25:
Probleem met Skylake is dat de prijzen eigenlijk nog aan de hoge kant zijn terwijl de prestaties niet veel beter zijn. Een tweedehands i7 3770(K) is echt de beste optie in dit geval.

€200; V&A aangeboden: Intel Core i7 3770K Boxed

En die i5 van je kun je wel voor zo'n €100 tot 150 verkopen. Dan heb je hooguit €100 uitgegeven aan een processor, een betere deal kun je niet krijgen.

En nogmaals, cpu's gaan niet zomaar kapot dus over garantie hoef je je eigenlijk niet veel zorgen te maken.
Ik ga gewoon voor nieuwe geld is niet het probleem :)

• NitroX infinity
Waarom dan niet meteen een X99 set? Hexacores en octocores met hyperthreading.

• Ferluci92
^Dat

Verwijderd

Topicstarter
NitroX infinity schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:46:
Waarom dan niet meteen een X99 set? Hexacores en octocores met hyperthreading.
Ik kijk wel dat vind ik in mijn ogen wel iets te duur + de reviews wijzen beter uit naar een quadcore qua gaming/streaming dan naar een 6core

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-02 20:28
Voor gaming is een lager geclockde hexacore niet altijd beter dan een hoger geclockde quadcore. Zodra je gaat streamen (met jouw genoemde software) veranderd dit juist! Dan wil je zoveel mogelijke ruwe CPU kracht. In dat opzicht in een hexacore met hyperthreading ten minste een somewhat zinnige investering. Nu upgraden van een intel quadcore naar intel quadcore met hyperthreading ben je qua performancewinst/euro toch slechter uit dan meteen all out gaan voor een hexacore met hyperthreading.

• NitroX infinity
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2016 @ 16:56:
[...]

Ik kijk wel dat vind ik in mijn ogen wel iets te duur + de reviews wijzen beter uit naar een quadcore qua gaming/streaming dan naar een 6core
Die quadcores presteren iets beter in spellen omdat ze wat hoger geklokt zijn. Maar zo groot is het verschil nou ook weer niet.

En met DirectX 12 en Vulkan die multithreading beter ondersteunen ga je met een hexacore met ht veel betere prestaties in spellen krijgen dan een iets hoger geklokte quadcore met ht.

Pagina: 1