Laptop upgraden of nieuwe kopen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat is het beste wat ik kan doen?

Hoi,

Ik zit met een probleem, ik heb een laptop ( Lenovo G50, OS: Win 10, i3-4005u, 64Bit, 4Gb Ram 1 jaar oud)
Ik had deze gekocht omdat ik dacht dat ik niet meer naar school zou gaan but yeah things changes :X
Opleiding: ICT Beheer Niv.4, Ik ga gebruik maken van "Vmware" en dat gaat een beetje lastig op mij laptop aangezien dat ik soms 2 tot 3 verschillende machines moet gaan draaien..
Dus mijn vraag aan jullie is: Wat is beter me laptop gaan upgraden of toch maar een nieuwe kopen?

Tips voor laptop
Zou ik dan voor een i5 of i7 gaan?
En wat zal ik doen met de Ram?
En de Video-kaart? (Mag voor gamen gebruikt worden.)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, bijna elke dag naar school.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het liefst Windows behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 12-09 10:27
Nieuwe. Weet niet hoe je van plan was hem te upgraden. Naast je ram en opslag.

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvB
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 00:20

NickvB

Web/App Developer

Ik denk dat een nieuwe het verstandigst is. Voor VMware heb je zowieso minimaal 8Gb ram voor nodig. Wil je meerdere VM´s draaien lijkt mij 16GB ram beter. Een i3 gaat ook niet zo lekker lopen, een i5, als het kan een i7 is de beste keuze.

Zelf heb ik een i7 met 8GB ram maar meerdere VM´s draaien blijft zwaar, vooral als je op je eigen laptop gaat googlen etc.

Als je je budget en verdere eisen geeft kan ik met je kijken naar een nieuwe laptop als je wilt. Deze is nog prima neem ik aan dus zou je evt. kunnen verkopen op het Tweakers V & A.