http://www.nvworld.ru/downloads/SoftQuadro.ZIP .voor diegenen die niet kenne solderen
Heb je het zelf al geprobeerd, want mijn GF2 kaart verklooien door een stukkie software heb ik geen zin in eigenlijk..
There is a fine line between hobby and mentaldisorder
Verwijderd
Wil het best doen, maar wat heb ik eraan als gamer?>? kan me niet voorstellen dat ik er iets aan prestatie winst uithaal???
Ben nu een AThlon 1GHz aan't bouwen voor een klasgenoot van mij. Geforce2MX400 64MB erin, voldoet prima voor AutoCad. Nu nog ff een Quadro van maken en hij kan nog sneller
niet nutteloos . opengl geeft een performance boost, maar ach als je het niet weet, moe je het ook nie doen sim-pel
Interressant, maar geld dat niet alleen voor bepaalde openGL-extensies zoals in 3dStudioMax, Maya ect.?
Of zal je totale openGL performance erop vooruitgaan, en blijft d3d gewoon werken zoals het hoort?
Ik heb voorlopig het lef niet om m'n GF3 te modden, misschien als ik er wat meer over gelezen heb en gaat het wel met een GF3 ?
Of zal je totale openGL performance erop vooruitgaan, en blijft d3d gewoon werken zoals het hoort?
Ik heb voorlopig het lef niet om m'n GF3 te modden, misschien als ik er wat meer over gelezen heb en gaat het wel met een GF3 ?
Niet op voorraad.
? hierboven wordt gezegt dat er snelheidswinst is in opengl?
Geldt dit ook voor games als q3/hl
Geldt dit ook voor games als q3/hl
Verwijderd
Is het niet zo als je wat wint aan de ene kant dat je wat verliest aan de andere kant,
Dus wat zijn nu precies de voordelen en nadelen van de aanpassing, en natuurlijk wordt het never zo snel als een Quadro
Dus wat zijn nu precies de voordelen en nadelen van de aanpassing, en natuurlijk wordt het never zo snel als een Quadro
Jammer dat zo'n interresante topic doodvalt,
Vertel eens wat meer over je behaalde resultaten maxi?
Vertel eens wat meer over je behaalde resultaten maxi?
Niet op voorraad.
om meer fps te krijgen hoef je niet naar quadro te gaan, want daar zit geen verschil in.
de hardware mod is heel leuk maar veranderd alleen het ID van de kaart,dus zonder flashen van een quadro bios blijft alles gewoon hetzelfde.nu is dit met een software matige mod volgens mij anders , omdat je det. drivers moet aanwijzen die vervolgens op bepaalde waardes veranderd worden,dus dit heeft wel degelijk effect.
de bestaande gforce chip is niet meer dan een quadro chip, alleen zijn bepaalde functies in niet quadro niet enabled.
wat merk ik ervan met gamen? niet veel omdat ik d3d boven opengl verkies.maar als je opengl verkiest heeft de hack wel degelijk zin.
Feature GeForce 256.......Quadro
Fill Rate 480 Mpix........540 Mpix
Triangle Rate 15Mtris.....17Mtris
AA Lines No....Yes
Two-sided Lighting No....Yes
Shared Back Buffer No....Yes
3D Window Clipping No....Yes
128 MB Frame Buffer No....Yes
Pro App Validation No....Yes
dan zijn er helaas nog mensen die zeggen dat het allemaal geen donder uitmaakt, maar je ben een tweaker of niet
persoonlijk vind ik dat met gamen UT bijv, de game rustiger en gedetaieerder draait.
de hardware mod is heel leuk maar veranderd alleen het ID van de kaart,dus zonder flashen van een quadro bios blijft alles gewoon hetzelfde.nu is dit met een software matige mod volgens mij anders , omdat je det. drivers moet aanwijzen die vervolgens op bepaalde waardes veranderd worden,dus dit heeft wel degelijk effect.
de bestaande gforce chip is niet meer dan een quadro chip, alleen zijn bepaalde functies in niet quadro niet enabled.
wat merk ik ervan met gamen? niet veel omdat ik d3d boven opengl verkies.maar als je opengl verkiest heeft de hack wel degelijk zin.
Feature GeForce 256.......Quadro
Fill Rate 480 Mpix........540 Mpix
Triangle Rate 15Mtris.....17Mtris
AA Lines No....Yes
Two-sided Lighting No....Yes
Shared Back Buffer No....Yes
3D Window Clipping No....Yes
128 MB Frame Buffer No....Yes
Pro App Validation No....Yes
dan zijn er helaas nog mensen die zeggen dat het allemaal geen donder uitmaakt, maar je ben een tweaker of niet
persoonlijk vind ik dat met gamen UT bijv, de game rustiger en gedetaieerder draait.
Ik heb 'm net over de Detonator 12.90 gegooid. De patch is volgens het programma gelukt, maar m'n drivers hebben het nog gewoon over een GF2MX. Is dat eigenlijk normaal? Verder deed ik het gewoon voor de fun, onder Lightwave heb je er vziw niets aan
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Verwijderd
Heeft dit nou nut? haalt men een (ook al is het maar ietsje) hogere score met Quake 3 bijvoorbeeld, of is het gewoon nutteloos en verspillig van m'n tijd?
Ik heb t geprobeerd met det. 7.91
hij had NV4_mini.sys gepatched
ik heb handmatig de drivers geinstalled en de quadro2pro aangetikt(de message, van dat deze driver niet klopte negeerde ik).
Herstart, alles werkt goed zie in nv menu quadro2pro ook netjes staan.
ff quake3 gebencht -17 fps
.
Ik heb er dus niks aan.
gewoon weer standaard drivers geinstalled.
hij had NV4_mini.sys gepatched
ik heb handmatig de drivers geinstalled en de quadro2pro aangetikt(de message, van dat deze driver niet klopte negeerde ik).
Herstart, alles werkt goed zie in nv menu quadro2pro ook netjes staan.
ff quake3 gebencht -17 fps
Ik heb er dus niks aan.
gewoon weer standaard drivers geinstalled.
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
Volgens mij is de softwarehack bull.
Ik heb de hardwarehack gedaan op mijn GTS en dat maakt ook geen verschil in 3dmark2001. Als je een elsa bios er op flashed kan je wel hun autocad drivers gebruikenen en die roeleren enorm.
De mijne is nu modified SGi VR7. (met mem op 390 core op 230)
Even een raar neveneffect. Mijn vriendin en ik hebben het idee dat het 2D beeld rustiger, scherper is geworden. Ook is het contrast (met name de kleur rood) hoger.
Zouden wij gek worden...... of?
Ik heb de hardwarehack gedaan op mijn GTS en dat maakt ook geen verschil in 3dmark2001. Als je een elsa bios er op flashed kan je wel hun autocad drivers gebruikenen en die roeleren enorm.
De mijne is nu modified SGi VR7. (met mem op 390 core op 230)
Even een raar neveneffect. Mijn vriendin en ik hebben het idee dat het 2D beeld rustiger, scherper is geworden. Ook is het contrast (met name de kleur rood) hoger.
Zouden wij gek worden...... of?
heren. de hack zowel soft of hardware matig levert je geen enkele fps meer op zoals uitgelegt.lezen heren.
het voordeel wat je wel kan halen is in opengl, of als je echt proffesioneel met 3d progs gaat werken, dus niet 3D GAMES.
van mij mag de boel op slot
het voordeel wat je wel kan halen is in opengl, of als je echt proffesioneel met 3d progs gaat werken, dus niet 3D GAMES.
van mij mag de boel op slot
Verwijderd
hih het leuke is dat iedereen denk dat 3dsmax of maya of lightwave sneller gaan renderen met zo'n kaart maar das totalen onzin alleen de preview loopt beter maar das dan ook alles gewonen gf2 voldoet meer dan genoegOp vrijdag 22 juni 2001 23:16 schreef edward2 het volgende:
Interressant, maar geld dat niet alleen voor bepaalde openGL-extensies zoals in 3dStudioMax, Maya ect.?
is zo, games gaat het misschien achteruit, maar met maya of welk 3d render proggie gaat er echt wel mee vooruit. ik heb het zelf getest en eigen ogen gezien.Op maandag 25 juni 2001 21:35 schreef sub-zero het volgende:
[..]
hih het leuke is dat iedereen denk dat 3dsmax of maya of lightwave sneller gaan renderen met zo'n kaart maar das totalen onzin alleen de preview loopt beter maar das dan ook alles gewonen gf2 voldoet meer dan genoeg
Nou , dat denk ik niet (geen enkele kaart versneld je rendertijd) , maar een snellere preview is dus wat je wilt bereiken. Daar betaal je dat geld voor als je een echte Quadro haalt.Op maandag 25 juni 2001 21:35 schreef sub-zero het volgende:
[..]
hih het leuke is dat iedereen denk dat 3dsmax of maya of lightwave sneller gaan renderen met zo'n kaart maar das totalen onzin alleen de preview loopt beter maar das dan ook alles gewonen gf2 voldoet meer dan genoeg
Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |
Verwijderd
nou dan heb je niet goed gekenen want das totalen onzinOp maandag 25 juni 2001 21:37 schreef Mister_X het volgende:
[..]
is zo, games gaat het misschien achteruit, maar met maya of welk 3d render proggie gaat er echt wel mee vooruit. ik heb het zelf getest en eigen ogen gezien.
tuurlijk, leg het maar eens gedetailliseerder uit dan als je het allemaal zo goed weet te vertellen.
de oorspronkelijke bedoeling van het aangeven van de software hack was alleen om mensen zelf te laten testen en niet om welles nietes....tweakertOp maandag 25 juni 2001 21:39 schreef sub-zero het volgende:
[..]
nou dan heb je niet goed gekenen want das totalen onzin
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.