Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Na 4,5 jaar begint mijn pc toch wel af te takelen, en vind ik het wel tijd worden voor een nieuwe! Naast het standaard internetten en netflixen, zal ik er rustig op gaan gamen. Denk aan wat oudere spellen zoals Saints Row 2 en 3, Kotor 2 en Just Cause 2. Dit gebeurd op een resolutie van 1920 * 1080.
Wat mag het systeem gaan kosten?
500 euro. (dit hangt voornamelijk af van de videokaart, zie verder, kan omhoog)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, speakerset (Logitech 523) en de monitor (BenQ GL2240)
Daarnaast heb ik nu en gtx 650ti liggen, maar deze (of m'n pc?) lijkt alles niet goed te trekken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor, moederbord, ram, voeding, kast, ssd.
HDD wordt meegenomen vanaf m'n oude systeem. Tevens heb ik al een Windows licentie dus deze is niet nodig.
Ik heb geen merkvoorkeuren, ga niet overklokken, en geen speciale eisen qua grootte, geluidsproductie, of energiezuinigheid.
Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag
- Hulp met de keuze voor het moederbord. Is het beter om voor een b150 chipset te gaan? Ik twijfel erover, zou het aan te raden zijn om bijvoorbeeld pricewatch: Gigabyte GA-B150M-D3H te kopen? Is het 30 euro meer waard? uAtx of een normale atx?
- Videokaart. Zoals gezegd heb ik nu een pricewatch: MSI N650Ti PE 1GD5/OC liggen, maar ik krijg toch vaak drops tijdens het gamen
. Ik heb er geen problemen mee om 2ehands een te kopen. Is het aan te raden om deze 650ti te verkopen, en een nieuwe grafische kaart bij te kopen? (een hd 7950, r9 270, gtx 950?). Ook met het oog op de toekomst (met een nieuwe pc wil je natuurlijk ook wel nieuwere games spelen) moet er toch een upgrade komen een keer...
- Overige opmerkingen zijn natuurlijk altijd welkom
Hierbij de lijst!
Na 4,5 jaar begint mijn pc toch wel af te takelen, en vind ik het wel tijd worden voor een nieuwe! Naast het standaard internetten en netflixen, zal ik er rustig op gaan gamen. Denk aan wat oudere spellen zoals Saints Row 2 en 3, Kotor 2 en Just Cause 2. Dit gebeurd op een resolutie van 1920 * 1080.
Wat mag het systeem gaan kosten?
500 euro. (dit hangt voornamelijk af van de videokaart, zie verder, kan omhoog)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, speakerset (Logitech 523) en de monitor (BenQ GL2240)
Daarnaast heb ik nu en gtx 650ti liggen, maar deze (of m'n pc?) lijkt alles niet goed te trekken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor, moederbord, ram, voeding, kast, ssd.
HDD wordt meegenomen vanaf m'n oude systeem. Tevens heb ik al een Windows licentie dus deze is niet nodig.
Ik heb geen merkvoorkeuren, ga niet overklokken, en geen speciale eisen qua grootte, geluidsproductie, of energiezuinigheid.
Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag
- Hulp met de keuze voor het moederbord. Is het beter om voor een b150 chipset te gaan? Ik twijfel erover, zou het aan te raden zijn om bijvoorbeeld pricewatch: Gigabyte GA-B150M-D3H te kopen? Is het 30 euro meer waard? uAtx of een normale atx?
- Videokaart. Zoals gezegd heb ik nu een pricewatch: MSI N650Ti PE 1GD5/OC liggen, maar ik krijg toch vaak drops tijdens het gamen
- Overige opmerkingen zijn natuurlijk altijd welkom
Hierbij de lijst!
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 208,95 | € 208,95 |
1 | Gigabyte GA-H110M-S2H | € 57,- | € 57,- |
1 | Corsair Carbide SPEC-03 Red Led | € 58,15 | € 58,15 |
1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8 | € 37,95 | € 37,95 |
1 | Cooler Master GM G450M | € 52,50 | € 52,50 |
1 | Crucial BX100 250GB | € 69,95 | € 69,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 484,50 |