iMac 2007 upgraden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac-Mar
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-06 22:06
Ik heb sinds 2007 een iMac en deze heeft voor mij best een nostalgische waarde.
Aangezien het nog steeds een mooi apparaat is overweeg ik deze mac te upgraden indien dit mogelijk is.

De iMac heeft serienummer *snip* en ik heb even de specificaties doorgelopen op
http://www.appleserialnumberinfo.com/Desktop/index.php

De vragen die ik heb zijn eigenlijk:

Is het mogelijk een SSD in deze mac te plaatsen?
Er zit nu een HDD in kan deze worden vervagen door een SSD?

Ik heb ook gekeken naar geheugen.
Mac heeft nu 667mhz geheugen maar het meeste aanbod is in 800mhz, geeft dit problemen?

Hartelijk dank! _/-\o_

[ Voor 2% gewijzigd door Daedalus op 20-03-2016 23:44 . Reden: serienummer verwijderd ]

Beste antwoord (via Mac-Mar op 21-03-2016 07:19)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dat 800Mhz. geheugen klokt zichzelf wel terug naar de waarde welke je geheugensloten ondersteunen dus da's geen probleem. Vervangen van de S-ATA HDD door een SSD met S-ATA aansluiting is ook gewoon te doen..... Alleen is het "openen" van een iMac nét even anders dan het openschroeven van een willekeurig andere PC (en je zult een "bracket" moeten hebben om een 2,5" SSD in de 3,5" bay van de iMac te kunnen bevestigen).

Er staan genoeg filmpjes op bijvoorbeeld "Jij-Buis" waarin het vervangen van zo'n disk netjes wordt uitgelegd.

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 20-03-2016 21:43 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
geen idee of de Apples wat moeilijk doen met geheugen.. maar in de regel werkt "sneller" geheugen prima op een langzamere snelheid.. anders om is vragen om problemen..

en er lijkt een SATA schijf in te zitten dus zou je ( mogelijk wel met een bracket of dubbelzijdige tape :P) er wel een SSD in kunnen fietsen lijkt mij ;-)

404 Signature not found

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Dat 800Mhz. geheugen klokt zichzelf wel terug naar de waarde welke je geheugensloten ondersteunen dus da's geen probleem. Vervangen van de S-ATA HDD door een SSD met S-ATA aansluiting is ook gewoon te doen..... Alleen is het "openen" van een iMac nét even anders dan het openschroeven van een willekeurig andere PC (en je zult een "bracket" moeten hebben om een 2,5" SSD in de 3,5" bay van de iMac te kunnen bevestigen).

Er staan genoeg filmpjes op bijvoorbeeld "Jij-Buis" waarin het vervangen van zo'n disk netjes wordt uitgelegd.

[ Voor 15% gewijzigd door Will_M op 20-03-2016 21:43 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-06 12:34
Ik zou zeggen: "pak de tutorial van ifixit er even bij". Dan heb je stapsgewijs hoe je het allemaal moet doen.

Dus bij deze: pak de tutorial van ifixit er even bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mac-Mar
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-06 22:06
Het is gelukt!
Hoewel het wel iets tegen zat.
Het verhaal met het werkgeheugen klopte dus niet.
Een 800Mhz bankje kon niet in mijn iMac.
Met het 800 bankje wilde mijn iMac niet opstarten.

Gelukkige een goede verkoper en deze heeft mij alsnog dezelfde dag 667Mhz opgestuurd, dus het verhaal wat betreft het geheugen klopt dus niet.

Alsnog bedankt!