Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Simpele Laptop voor Opa

Pagina: 1
Acties:

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 11:44
Hey,

Voor mijn opa ben ik opzoek naar een simpele laptop. Er zal weinig mee geuren behalve emailen en surfen.
De wens/eisen zijn de volgende: Wegens niet meer al te beste ogen minimaal 15" scherm. Windows 10 om weer mee te kunnen en een SSD (liefst) om een beetje rap op te kunnen starten

Wat ga je met je laptop doen?
Weinig dus. Surfen en mailen

Wat is je budget?
Zo'n 450,- euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee. De kans bestaat dat hij op een bureau wordt gezet en er nooit meer afkomt. Misschien een keer aan de keuken tafel.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nope, geen voorkeuren

Waar ik zelf aan zat te denken
#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Aspire E5-573-33LM€ 469,-€ 469,-
1HP Pavilion 17-g100nd€ 449,-€ 449,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 918,-

Bovenstaande laptops hebben beide een Hybride schijf er in. Maakt dat nog veel uit? Hebben jullie nog een beter advies?

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

• lukadad
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:54
Mijn advies voor opa? Een chromebook.

Opa kan er niks verkeerds mee doen en het bespaart jou veel tijd als er iets mis is met de een of andere Windows-update.

bvb. 15-inch acer voor 399 euro :
pricewatch: Acer Chromebook CB5-571-C506

[ Voor 0% gewijzigd door lukadad op 20-03-2016 21:59 . Reden: typo ]

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Ik zou geen FullHD voor je opa pakken.. word wellicht te klein.

Dit is misschien een mooie optie.. erg scherpe prijs ook voor een i3

pricewatch: Asus R540LA-XX087T

En als je veel geheugen en opslag wil is dit een mooie keuze:

pricewatch: HP Pavilion 15-AF122ND

Verwijderd

Tip; ga voor een Tosiba, prijsklasse 370. Google zelf maar even op een leverancier.. Goede ervaringen mee!:-)

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:45
Cinemaskoop schreef op zondag 20 maart 2016 @ 22:54:
Ik zou geen FullHD voor je opa pakken.. word wellicht te klein.

Dit is misschien een mooie optie.. erg scherpe prijs ook voor een i3

pricewatch: Asus R540LA-XX087T

En als je veel geheugen en opslag wil is dit een mooie keuze:

pricewatch: HP Pavilion 15-AF122ND
Letter en icon grote kun je aanpassen ongeacht de res. Dus dat zou geen factor mogen spelen.

• Cinemaskoop
Deadsy schreef op zondag 20 maart 2016 @ 22:56:
[...]

Letter en icon grote kun je aanpassen ongeacht de res. Dus dat zou geen factor mogen spelen.
Ja maar dat is dus meestal totaal niet nodig voor opa's .. is alleen maar meer gedoe en instellen.. En je betaalt altijd extra voor fullHD

Verwijderd

Cinemaskoop schreef op zondag 20 maart 2016 @ 23:02:
[...]

Ja maar dat is dus meestal totaal niet nodig voor opa's .. is alleen maar meer gedoe en instellen.. En je betaalt altijd extra voor fullHD
Klopt, nooit intrappen in datgene dat ze je proberen aan te smeren wat hij nooit zal gebruiken!;)

Verwijderd

Die ssd maakt opa denk ik niks uit, met windows 10 is het opstarten altijd wel aardig snel. Volgens mij komt het niet zo nauw in dit geval, pak gewoon een leuke aanbieding en klaar ben je. Haal hem bij een winkel met wat service bij opa in de woonplaats zodat een defect door hem zelf is op te lossen. Expert geeft meestal aan ouderen bijv. goede service. Wel duurder, maar wel,zo handig voor opa en voor jezelf omdat je niet doorlopend een helpdesk wilt zijn.

Elke laptop rond het bedrag dat je in het hoofd hebt is wel ok voor opa. Chromebook is zeker leuk, maar als je zelf die niet hebt moet je voor hulp toch langs en dat is lastig. Windows 10 werkt bij alle ouderen die ik ken probleemloos. Ik krijg misschien 2 vrgaen per jaar van mijn ouders of schoonouders enn als je auto updates enzo aan hbt staan en virusscannertje regelt ben je snel klaar.

Kortom, niet moeilijk doen. Ga samen met opa naar de winkel als er een leuke aanbieding is en help hem met instellen en je hebt er weinig omkijken naar.

Opa wil waarschijnlijk wel office, denk daar ook even aan. En check even het wifi signaal of help met een utp kabeltje. Kleine dingetjes, maar je ziet ze snel,over het hoofd. Iets als patience installeren is ook een pluspunt waarschijnlijk. Of een gratis account op www.chess.com met snelkoppeling op het bureaublad.

Wellicht printertje?

Maar voor mailen en browsen is een tablet wellicht een betere keuze? Overleg dat eens met de beste man. Ik heb mijn schoonouders een ipad gegeven, ze doen de pc nog amper aan en willen een 2e ipad kopen...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2016 23:14 ]

• Cinemaskoop
Ik zie ook nog een interessante 17" .. .is misschein nog beter voor de slechtere ogen van Opa..

dit is wel een interessante voor 399!

pricewatch: Toshiba Satellite C70D-B-34L

Verwijderd

Cinemaskoop schreef op zondag 20 maart 2016 @ 23:11:
Ik zie ook nog een interessante 17" .. .is misschein nog beter voor de slechtere ogen van Opa..

dit is wel een interessante voor 399!

pricewatch: Toshiba Satellite C70D-B-34L
Dit is idd een hele goeie!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-11 18:00
Is opa beetje bekend binnen windows? Anders is voor puur mailen en browsen een tablet wellicht geschikter inderdaad.

Bij mijn ouders en grootouders staat veelal gebruikt spul trouwens, nieuw is voor mijn moeder echt niet nodig, als het maar een beetje vlot is (15 inch i5 Sandy Bridge 4-8GB 60-128GB SSD hoeft nog geen 250,- te kosten en is al overkill)

[ Voor 82% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 20-03-2016 23:24 ]

• SonOfSam
Mensen, bedankt voor het mee denken. Ik merk dat ik het toch moeilijk vind om de ssd/sshd te laten vallen uit de configuraties. Niet nog iets in te vinden?

Ow en opa is bekend genoeg met windows om zijn weg er in te vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door SonOfSam op 20-03-2016 23:19 ]

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-11 08:28
Dan zet je er toch zelf een ssd in.
Windows opnieuw installeren is sowieso aan te raden om van al die zogenaamd behulpzame software af te komen.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Als een SSD een must is, waarom niet kijken naar een leuke ex-corporate laptop?
Er zijn best wat gerenomeerde winkels die tegenwoordig gebruikte bedrijfs apparatuur inkopen en voor weinig van de hand doen.
Voor 200-300 euro heb je dan al een hardstikke leuke HP, Dell of Lenovo uit hun bedrijfs series, met plenty RAM, een Core i5, HighDef scherm, de hele rambam. Inclusief een WIndows license, die je nu nog ff snel kan upgraden naar Win10 (tot midden Juli geloof ik)
Alleen mist vaak de SSD, maar die zit er binnen no-time in natuurlijk.

Kijk eens bij Hardwareoutlet.nl, of nowthatsit.nl

Voor een euro of 75 heb je ook al een prima Crucial SSD van 250GB. Ben je voor minder dan 400 euro klaar en heb je een heerlijk rappe laptop waar de huidige ~400euro laptops bij lange na niet tegenop kunnen.

[ Voor 19% gewijzigd door McKaamos op 20-03-2016 23:50 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• SonOfSam
Ik kwam nog deze tegen op bovenstaande links. Tikje over budget. maar misschien wel een idee. Tiks all the boxes

pricewatch: Asus R556LA-XX2436T

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:31

D4NG3R

kiwi

:)

Is er met deze eisen een reden om niet voor een tablet te gaan? Bij voorkeur pak je een 2e hands iPad.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

SonOfSam schreef op maandag 21 maart 2016 @ 00:03:
Ik kwam nog deze tegen op bovenstaande links. Tikje over budget. maar misschien wel een idee. Tiks all the boxes

pricewatch: Asus R556LA-XX2436T
Is een optie.
Of een flink eind onder budget en even snel of sneller: https://www.hardwareoutle...25ghz-4gb-128-gb-ssd.html

CPU vergelijking (ok, synthetische bench, maar het is een indicatie): https://www.cpubenchmark.....php?cmp[]=809&cmp[]=2193

[ Voor 11% gewijzigd door McKaamos op 21-03-2016 00:08 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Cinemaskoop
Deze valt binnen het budget!

pricewatch: Toshiba Satellite C55D-C-169

Goeie deal voor 449,-,

Via coolblue dan ook nog goeie service..

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:45
Cinemaskoop schreef op zondag 20 maart 2016 @ 23:02:
[...]

Bij de nieuwprijs betaal je inderdaad altijd meer.
Maar als het een aanbieding is of een oud product dan is fullhd niet altijd duurder. En zou in dat geval ook niet iets zijn wat ik mee zou nemen in de beslissing.

Daarnaast is tekst en icoon grote iets dat je 1x instelt in Windows.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-11 08:28
D4NG3R schreef op maandag 21 maart 2016 @ 00:07:
Is er met deze eisen een reden om niet voor een tablet te gaan? Bij voorkeur pak je een 2e hands iPad.
toetsenbord. ;)

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Leuk, maar in de praktijk maakt dat vaak geen verschil. Een tablet is portable, kan vanuit de bank en stoel ook comfortabel worden bediend, en heeft veel minder kans om naar de kloten te worden gebracht door iets verkeerds aan te klikken of downloaden. Al helemaal bij iOS.

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-11 10:06
Ben ik het juist niet mee eens.. een tablet is niet voor iedereen fijn. en dat makkelijk vasthouden valt ook vies tegen met gewrichtsproblemen.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Katerin schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 08:54:
Ben ik het juist niet mee eens.. een tablet is niet voor iedereen fijn. en dat makkelijk vasthouden valt ook vies tegen met gewrichtsproblemen.
Ik maak ook maar een algemeen advies, de TS geeft weinig info over de usecase. Ervaring spreekt dat ouderen een tablet vaak makkelijker in gebruik vinden. Ik heb geen idee hoe het met de fysieke staat van de TS zijn opa is, ik heb geen idee hoe gedreven de man met techniek is dus veel meer als een op eigen ervaring gebaseerd advies valt hier ook niet te geven.

• SonOfSam
D4NG3R schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 08:59:
[...]

Ik maak ook maar een algemeen advies, de TS geeft weinig info over de usecase. Ervaring spreekt dat ouderen een tablet vaak makkelijker in gebruik vinden. Ik heb geen idee hoe het met de fysieke staat van de TS zijn opa is, ik heb geen idee hoe gedreven de man met techniek is dus veel meer als een op eigen ervaring gebaseerd advies valt hier ook niet te geven.
Goed dat je het zegt. Opa heeft een tablet in huis maar wil juist geen tablet. En wie ben ik om dat tegen te spreken als hij het getest heeft en nee bevonden :>.
Een pjuter it is!
McKaamos schreef op maandag 21 maart 2016 @ 00:07:
[...]

Is een optie.
Of een flink eind onder budget en even snel of sneller: https://www.hardwareoutle...25ghz-4gb-128-gb-ssd.html
Tweede hansje is misschien ook een idee. Maar wat mij betreft dan wel met garantie.

[ Voor 23% gewijzigd door SonOfSam op 22-03-2016 10:18 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

SonOfSam schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:16:
[...]

Goed dat je het zegt. Opa heeft een tablet in huis maar wil juist geen tablet. En wie ben ik om dat tegen te spreken als hij het getest heeft en nee bevonden :>.
Een pjuter it is!
Duidelijk. d:)b

Pagina: 1