Toon posts:

Desktop geen video signaal on startup

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in augustus 2015 mijn eigen pc gebouwd met wat hulp. Maar na 2 maanden crashte mijn pc uit het niets en heeft toen over de tijdspan van een paar maanden tientallen keren gecrasht en weer opnieuw gestart en dat werkte ongeveer. Ik heb het geprobeerd te fixen door nieuwe fans erin te zetten en de airflow te verbeteren want hij werd warm. Maar tevergeefs daarna heb ik geprobeerd Windows opnieuw te installeren maar dat hielp ook niet. Sinds een maand geleden start de pc op zonder enig video signaal wat ook gebeurde als hij crashte. Maar nu gaat mijn pc aan maar het beeld blijft weg verder gaat alles aan leds, fans, mijn muis en toetsenbord. De schermen heb ik getest met een andere computer en daar doen allebei de schermen het perfect dus daar ligt het ook niet aan. Ik weet verder niks meer te doen daarom vraag ik hier om hulp.
Mijn setup bestaat uit:
Corsair 2x8GB PC12800 CL10
Corsair voeding RM750
Kingston 120GB 2.5" SSD SATA
MSI GTX970 Gaming 4GB
Western digitaal 1TB SATA600
AMD FX 8350
Corsair h 110 koeler
Asus sabertooth 990fx r2.0
De laatste drie heb ik van een vriend overgekocht dus die zijn al redelijk oud maar de rest heb ik nieuw gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Tja lijkt erop dat het dan een hardwarematige fout is.

Je hoort ook geen vreemde beepjes bij het opstarten?

Op wat soort momenten crashte je pc?
random onder zware load (grafische of processor of beide)?
wat versta ja onder warm?
wat voor crash is het? bleu screen, uitvallen, errormessage, uit zichzelf opnieuw opstarten etc etc

1. probeer op te starten met zo weinig mogelijk onderdelen
1bankje ram, geen sata devices, jammer genoeg moet je je gpu erin laten gezien je geen intergrated graphics hebt.

Als dat niet werkt dan onderdelen swappen en kijken wanneer je beeld krijgt..
Ik zou dan beginnen met de videokaart
als dat niet werkt de voeding
en als dat niet werkt dan hoogstwaarschijnlijk moederbord.
Als het dan nog niet werkt dan weet ik het ook niet meer.