Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming laptop uit de subtop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• vergoegoe
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18-01-2024
Een hele goede zondagmiddag,

Ik heb vroeger altijd veel gegamed maar sinds ik ben gaan werken heb ik hier niet heel veel tijd meer voor gehad noch had ik er ruimte voor in mijn appartement. Nu we een paar jaar verder zijn werk ik minder (aanrader :)) maar heb ik nog altijd niet heel veel plek voor bijv. een desktop. Ik zoek dus een laptop om mee te gamen.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik denk dat ik met name veel offline ga spelen, lijkt me nu al heerlijk om alle games te spelen die ik heb gemist in mijn 'game-afwezigheid' sinds 2011 (aanraders van 'must plays' zijn zodoende ook welkom). Ga met name strategy en FPS spelen. Daarnaast zou het fijn zijn om dat wat recent uitgebracht is ook te kunnen spelen maar dat hoeft van mij niet op de ultra settings, als het ergens tussen medium en high uitkomt ben ik waarschijnlijk ook zeer tevree. Kortom: ik wil recente games kunnen spelen op een redelijke kwaliteit en verder alles wat in de afgelopen 4/5 jaar is uitgebracht op hogere kwaliteit.

Wat is je budget?
€ 800 met eventueel 10% speling.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nope.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet echt. Ik heb gister dit forum doorgespit en een aantal laptops bekeken die boven mijn budget uitkomen. Dit is op zich ook logisch omdat al deze laptops uitgerust zijn met nieuwere 900 GTX kaarten. Ik denk dat ik voldoende heb aan een iets oudere kaart (800 series bijv) al vind ik dit lastig in te schatten en hoop ik dat er mensen zijn die dit voor mij beter in kunnen schatten op basis van wensenprofiel?

Dingen die ik gevonden heb (maar eigenlijk te duur vind):

[table border=1 width=350 cellpadding=2 bordercolor=#000000]
[table width=100% border=1 bordercolor=#dcdcdc fontsize=12 cellpadding=4]
[tr]
[td bgcolor=#ededed align=center]#[/td]
[td bgcolor=#ededed]Product[/td]
[td bgcolor=#ededed]Prijs[/td]
[td bgcolor=#ededed]Subtotaal[/td]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#fafafa align=center]1[/td]
[td bgcolor=#fafafa]Asus ROG GL552VW-CN108T[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 999,-[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 999,-[/td]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#fafafa]Dell Inspiron 15-7559 (CN95701)[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 0,-[/td]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#fafafa]MSI GS60 2QE-028NL (Ghost Pro)[/td]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#ededed colspan=2]Bekijk collectie
Importeer producten[/td]
[td bgcolor=#ededed]Totaal[/td]
[td bgcolor=#ededed]€ 999,-[/td]
[/tr]
[/table]

Ik vind het dus met name lastig in te schatten hoeveel ik mezelf beperk als ik bijvoorbeeld een iets goedkopere variant neem van de hierboven genoemde MSI laptop: als ik € 100 minder uitgeef betekent dit dan dat ik games niet kan spelen of op een aanzienlijk minder (maar wellicht voor mij acceptabel) niveau?

Alle reacties

• Cwookie
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-11 16:50
Laptops die je nieuw koopt zijn nou eenmaal tegenwoordig (voor 95%) uitgerust met de laatste 9XX serie videokaarten. Het prijsverschil met oudere is daarbij ook nog eens nihil. Een fatsoenlijk advies geven blijft lastig als we niet weten welke titels je in ieder geval wilt spelen. Zou je eens wat games kunnen noemen (van afgelopen jaar) die je van plan bent te gaan spelen? Binnen je budget kom je met een nieuwe laptop niet verder dan de 950M. Als je op die pagina wat verder naar onderen scrolt kom je een mooi overzicht tegen met het de prestaties van verschillende games op verschillende instellingen.

• vergoegoe
Cwookie schreef op zondag 20 maart 2016 @ 20:35:
Laptops die je nieuw koopt zijn nou eenmaal tegenwoordig (voor 95%) uitgerust met de laatste 9XX serie videokaarten. Het prijsverschil met oudere is daarbij ook nog eens nihil. Een fatsoenlijk advies geven blijft lastig als we niet weten welke titels je in ieder geval wilt spelen. Zou je eens wat games kunnen noemen (van afgelopen jaar) die je van plan bent te gaan spelen? Binnen je budget kom je met een nieuwe laptop niet verder dan de 950M. Als je op die pagina wat verder naar onderen scrolt kom je een mooi overzicht tegen met het de prestaties van verschillende games op verschillende instellingen.
Dank voor de reply en de nuttige link.
Games van afgelopen jaar of dit jaar denk ik aan bijv Metal Gear, Call of Duty en Tomb Raider. Van deze games ben ik van plan ook nog de oudere releases te gaan spelen.

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
Wat denk je van deze?

pricewatch: Acer Aspire V5-591G-58Z3

Een FullHD scherm, een gloednieuwe i5 Quadcore en een GTX950M, en dat alles binnen budget:-)

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:08

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

Metal Gear en Tomb raider worden moeilijk op een GTX950M. Ze zijn wel speelbaar maar wel echt op Low/Med. Voor nu voldoet dat wellicht wel, maar over 2 jaar wil je ook nog graag wat games willen spelen lijkt me. Ik zou dus op zoek gaan naar een laptop met een GTX960. Dat wil je denk ik wel minimaal hebben om een beetje te gamen.

Verwijderd

Chrosser schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:22:
Metal Gear en Tomb raider worden moeilijk op een GTX950M. Ze zijn wel speelbaar maar wel echt op Low/Med. Voor nu voldoet dat wellicht wel, maar over 2 jaar wil je ook nog graag wat games willen spelen lijkt me. Ik zou dus op zoek gaan naar een laptop met een GTX960. Dat wil je denk ik wel minimaal hebben om een beetje te gamen.
De GTX 960M valt net buiten het budget. Dus het wordt echt een GTX 950M, of doorsparen.

Overigens denk ik dat een GTX 950M met GDDR5 geheugen best te doen is als je een beetje slim tweakt met game-instellingen, maar wel het absolute minimum voor gaming.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2016 12:58 ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:18
Voor een machine met de GTX 960M moet je je budget bijstellen naar € 925,00 (vaak exclusief SSD). De GTX 960M is prima voor een laptop met 1920 x 1080 pixels scherm. Je kan dan goed mee komen met de huidige games. De GTX 950M is vaak veel opties terugschroeven, of de resolutie op 1280 x 720 pixels zetten.

Het laagste prijspunt was voor een ASUS GL552VW € 825,00 tijdens de MediaMarkt BTW-dagen.

[ Voor 35% gewijzigd door Jumpman op 21-03-2016 13:08 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-11 14:37
Als je een Dell VIP code kunt regelen, dan kun je t/m komende donderdag de pricewatch: Dell Inspiron 15-7559 (CN95701) voor 836 euro krijgen. Dan heb je een i7-6700HQ en een GTX 960M. Een betere deal kun je echt niet vinden. :)

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:33
edited

[ Voor 92% gewijzigd door WouterL op 22-03-2016 17:56 ]

• Donnehh
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-11 12:50
JoepD schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 16:53:
Als je een Dell VIP code kunt regelen, dan kun je t/m komende donderdag de pricewatch: Dell Inspiron 15-7559 (CN95701) voor 836 euro krijgen. Dan heb je een i7-6700HQ en een GTX 960M. Een betere deal kun je echt niet vinden. :)
Enig idee of tip hoe ik aan zo'n vip code kan komen?! Ik heb heel veel intresse in deze laptop, maar hij is normaal net iets buiten mijn budget.

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-11 14:37
Donnehh schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 18:53:
[...]

Enig idee of tip hoe ik aan zo'n vip code kan komen?! Ik heb heel veel intresse in deze laptop, maar hij is normaal net iets buiten mijn budget.
Op Tweakers bestaat hier ergens een topic daarvoor geloof ik. Ik weet ook dat mensen soms ver komen door het simpelweg vriendelijk te vragen aan de Dell support. Als je zelf student bent, of een student kent, kun je het sowieso regelen.

• Retep2124
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-09 16:01
Gelieve de volgende gegevens naar Dell_EMEA_VIP@Dell.com te verzenden om aanspraak te doen voor :
(10% korting voor laptops en desktops en 20% voor accesoires):

Het afleveradres:

Uw school-emailadres:

Uw professional emailadres:

Een scan van uw studenten-kaart:.

Deze informatie kreeg ik door in de dellchat. Ik heb zelf ook een aanvraag gedaan, maar ben in de tussentijd al aan een code gekomen via een andere weg. Mocht ik hem toch nog krijgen via dell dan laat ik het je weten!

Dit is het genoemde topic op het forum. [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2

[ Voor 10% gewijzigd door Retep2124 op 22-03-2016 19:21 ]

• vergoegoe
Allereerst dank voor jullie tijd en reacties.

Dell heb ik niet hele goede ervaringen mee qua zowel service als kwaliteit inzake een laptop die ik er ooit heb besteld. Maar misschien is er een hoop veranderd in de afgelopen jaren en zou ik het wellicht weer moeten overwegen.

Over verandering (bruggetje) gesproken: de Belastingdienst is me gunstig gezind geweest over 2015 en ik krijg een leuk bedrag terug. Hierdoor kan ik ook mijn budget iets opschroeven en zit ik nu te kijken naar laptops met een 960M zoals bijvoorbeeld deze twee (beide € 1.099):

http://www.laptopshop.nl/vergelijken/650778/678869

De mijn inziens grootste verschillen in deze:

Asus // MSI // onderdeel
i7 4720HQ // i7 5700HQ // processor
5400rpm // 7200rpm // HDD
8GB // 128GB // SSD
IPS // TN // paneel
4GB // 2GB // GTX 960M

Wat vinden jullie de meest zwaarwegende verschillen gezien mijn beoogd gebruik? Ik lees met name veel over de kwaliteit van scherm van MSI, dat die zeer matig is en TN ipv IPS. Daar tegenover staat een 5400rpm HDD bij de Asus. Keuzes keuzes..

Ik ben benieuwd of jullie me hier verder bij kunnen helpen of wellicht ook alternatieven hebben nu mijn budget iets hoger ligt.

Verwijderd

Hallo, ik vroeg me af of iemand mij advies kan geven, over welke laptop ik zou moetrn aanschaffen. Ik wil graag LoL spelen, en ik weet niet waar ik precies op moet letten .
Wil het graag op een laptop spelen , en budget is max 700
Verder hrb ik niet echt games die ik erop wil spelen, eventueel wel diablo.
Ik zou LoL wel graag vloeiend willen spelen, dus als jullie aanraden om me budget aan tepassen hoor ik het ook graag. Alvast bedankt

• Dennisdevries93
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-10 19:47
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 17:15:
Hallo, ik vroeg me af of iemand mij advies kan geven, over welke laptop ik zou moetrn aanschaffen. Ik wil graag LoL spelen, en ik weet niet waar ik precies op moet letten .
Wil het graag op een laptop spelen , en budget is max 700
Verder hrb ik niet echt games die ik erop wil spelen, eventueel wel diablo.
Ik zou LoL wel graag vloeiend willen spelen, dus als jullie aanraden om me budget aan tepassen hoor ik het ook graag. Alvast bedankt
Maak je eigen topic en lees dit goed door LAA beleid

[ Voor 12% gewijzigd door Dennisdevries93 op 24-03-2016 17:42 ]

• vergoegoe
Buhhummp!

Ik zou graag nog een reactie willen op mijn meest recente post (3 posts voor deze).

• JurGor
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-11 10:48
120 Gb SSD ga je ontzettend veel plezier van hebben. Heerlijk snel opstarten van je laptop en daarna heerlijk snel opstarten en laden van je games. Als je het eenmaal hebt ervaren kan je niet meer zonder. Maar als je het gevoel nog niet kent, ach een beetje wachten af en toe is best Zen, toch?

Als ik dit lees: reviews: MSI GE62-2QC: papieren tijger dan zou ik die MSI eerst in levenden lijve willen zien, om zelf te kunnen beoordelen of dat scherm voor jou persoonlijk een dealbreaker is, of dat je het prima vindt.

Het lage contrast (320:1) dat wordt genoemd in de review lijkt meer debet aan een niet al te beste zwartwaarde dan aan de maximale helderheid (248 cd/m²). Tuurlijk, de helderheid kan ook beter, maar bij deze waarde voor het contrast is de zwartwaarde 0,78 cd/m². En dat is behoorlijk hoog. Dat hoeft totaal geen probleem te zijn als je prima kan leven met weinig diep 'zwart' in je games. Maar wil je juist perse een diep 'zwart' zien, dan gaat je ervaring tegenvallen.

Tip is om een full HD (native resolution van je laptop) onbewerkte gameplay video op YouTube te zoeken van het spel dat het belangrijkst voor je is. Die link mee te nemen. En dat dan af te laten spelen op je laptop(s) van keuze bij wijze van demo. Niet hetzelfde als het spel echt draaien maar beter dan niets.

Uit die review haalde ik overigens nog deze reactie van de auteur over 'alternatieven', waar je wellicht wat aan hebt:
Bij korte laptopreviews van vier pagina's doen we dat inderdaad niet, maar de hierboven genoemde Asus is een goede, voor minder geld (1000), maar zonder ssd. Of met ssd en 16GB ram (1300)
pricewatch: Asus ROG GL552VW-CN108T
pricewatch: Asus ROG GL552VW-CN104T
Alienware (niet in de PW) heeft ook wel een aardig alternatief met de Alienware 15, met GTX 965M en uhd-scherm, maar een i5-processor in plaats van een quadcore i7. http://www.dell.com/nl/p/alienware-15/pd?oc=n00aw555 Alienware komt binnenkort trouwens wel met nieuwe modellen, dus dan verandert de boel weer :)

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:18
Met jou budget nu, zou ik zeker voor deze gaan: Dell Inspiron 15 7559:

1080p € 999,00 - 10% = € 900,00 + M.2 SSD en later wellicht 16GB.
2160p € 1149,00 - 10% = € 1034,00 + M.2 SSD en later wellicht 16GB.

Waarom? GTX 960M 4GB, meestal zie je 2GB in deze prijsklasse.

Of scherp zijn op een laptop met een GTX 970M. Die zie je ook nog wel eens voor ~€ 1250,00.

Bij Dell krijg je net voor het verstrijken van de 1 jaar garantie, vaak nog een aanbieding dit te verlengen. Verder zijn ze bij mij altijd coulant geweest (adapter na 2 jaar kapot, gewoon gratis vervangen).

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Pagina: 1