Een hele goede zondagmiddag,
Ik heb vroeger altijd veel gegamed maar sinds ik ben gaan werken heb ik hier niet heel veel tijd meer voor gehad noch had ik er ruimte voor in mijn appartement. Nu we een paar jaar verder zijn werk ik minder (aanrader
) maar heb ik nog altijd niet heel veel plek voor bijv. een desktop. Ik zoek dus een laptop om mee te gamen.
Wat ga je met je laptop doen?
Ik denk dat ik met name veel offline ga spelen, lijkt me nu al heerlijk om alle games te spelen die ik heb gemist in mijn 'game-afwezigheid' sinds 2011 (aanraders van 'must plays' zijn zodoende ook welkom). Ga met name strategy en FPS spelen. Daarnaast zou het fijn zijn om dat wat recent uitgebracht is ook te kunnen spelen maar dat hoeft van mij niet op de ultra settings, als het ergens tussen medium en high uitkomt ben ik waarschijnlijk ook zeer tevree. Kortom: ik wil recente games kunnen spelen op een redelijke kwaliteit en verder alles wat in de afgelopen 4/5 jaar is uitgebracht op hogere kwaliteit.
Wat is je budget?
€ 800 met eventueel 10% speling.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nope.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet echt. Ik heb gister dit forum doorgespit en een aantal laptops bekeken die boven mijn budget uitkomen. Dit is op zich ook logisch omdat al deze laptops uitgerust zijn met nieuwere 900 GTX kaarten. Ik denk dat ik voldoende heb aan een iets oudere kaart (800 series bijv) al vind ik dit lastig in te schatten en hoop ik dat er mensen zijn die dit voor mij beter in kunnen schatten op basis van wensenprofiel?
Dingen die ik gevonden heb (maar eigenlijk te duur vind):
[table border=1 width=350 cellpadding=2 bordercolor=#000000]
[table width=100% border=1 bordercolor=#dcdcdc fontsize=12 cellpadding=4]
[tr]
[td bgcolor=#ededed align=center]#[/td]
[td bgcolor=#ededed]Product[/td]
[td bgcolor=#ededed]Prijs[/td]
[td bgcolor=#ededed]Subtotaal[/td]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#fafafa align=center]1[/td]
[td bgcolor=#fafafa]Asus ROG GL552VW-CN108T[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 999,-[/td]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#fafafa]Dell Inspiron 15-7559 (CN95701)[/td]
[td bgcolor=#fafafa]€ 0,-[/td]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#fafafa]MSI GS60 2QE-028NL (Ghost Pro)[/td]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#ededed colspan=2]Bekijk collectie
Importeer producten[/td]
[td bgcolor=#ededed]Totaal[/td]
[td bgcolor=#ededed]€ 999,-[/td]
[/tr]
[/table]
Ik vind het dus met name lastig in te schatten hoeveel ik mezelf beperk als ik bijvoorbeeld een iets goedkopere variant neem van de hierboven genoemde MSI laptop: als ik € 100 minder uitgeef betekent dit dan dat ik games niet kan spelen of op een aanzienlijk minder (maar wellicht voor mij acceptabel) niveau?
Ik heb vroeger altijd veel gegamed maar sinds ik ben gaan werken heb ik hier niet heel veel tijd meer voor gehad noch had ik er ruimte voor in mijn appartement. Nu we een paar jaar verder zijn werk ik minder (aanrader
Wat ga je met je laptop doen?
Ik denk dat ik met name veel offline ga spelen, lijkt me nu al heerlijk om alle games te spelen die ik heb gemist in mijn 'game-afwezigheid' sinds 2011 (aanraders van 'must plays' zijn zodoende ook welkom). Ga met name strategy en FPS spelen. Daarnaast zou het fijn zijn om dat wat recent uitgebracht is ook te kunnen spelen maar dat hoeft van mij niet op de ultra settings, als het ergens tussen medium en high uitkomt ben ik waarschijnlijk ook zeer tevree. Kortom: ik wil recente games kunnen spelen op een redelijke kwaliteit en verder alles wat in de afgelopen 4/5 jaar is uitgebracht op hogere kwaliteit.
Wat is je budget?
€ 800 met eventueel 10% speling.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nope.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet echt. Ik heb gister dit forum doorgespit en een aantal laptops bekeken die boven mijn budget uitkomen. Dit is op zich ook logisch omdat al deze laptops uitgerust zijn met nieuwere 900 GTX kaarten. Ik denk dat ik voldoende heb aan een iets oudere kaart (800 series bijv) al vind ik dit lastig in te schatten en hoop ik dat er mensen zijn die dit voor mij beter in kunnen schatten op basis van wensenprofiel?
Dingen die ik gevonden heb (maar eigenlijk te duur vind):
[table border=1 width=350 cellpadding=2 bordercolor=#000000]
[table width=100% border=1 bordercolor=#dcdcdc fontsize=12 cellpadding=4]
[tr]
[td bgcolor=#ededed align=center]#[/td]
[td bgcolor=#ededed]Product[/td]
[td bgcolor=#ededed]Prijs[/td]
[td bgcolor=#ededed]Subtotaal[/td]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#fafafa]Asus ROG GL552VW-CN108T[/td]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#fafafa]Dell Inspiron 15-7559 (CN95701)[/td]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#fafafa]MSI GS60 2QE-028NL (Ghost Pro)[/td]
[/tr]
[tr]
[td bgcolor=#ededed colspan=2]Bekijk collectie
Importeer producten[/td]
[td bgcolor=#ededed]Totaal[/td]
[td bgcolor=#ededed]€ 999,-[/td]
[/tr]
[/table]
Ik vind het dus met name lastig in te schatten hoeveel ik mezelf beperk als ik bijvoorbeeld een iets goedkopere variant neem van de hierboven genoemde MSI laptop: als ik € 100 minder uitgeef betekent dit dan dat ik games niet kan spelen of op een aanzienlijk minder (maar wellicht voor mij acceptabel) niveau?