Screencast 16:9 opnemen op 16:10 schermen

Pagina: 1
Acties:

• kinderpindakaas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-03-2024
Momenteel heb ik in mijn studio een krachtige PC staan met twee Dell U2412M 16:10 schermen.
Nu heb ik het probleem dat ik een screencast moet opnemen op 1 scherm, maar de opdrachtgever wil het beeldmateriaal in 16:9 aangeleverd krijgen zonder zwarte balken.

Native is het scherm 1920 x 1200, maar ik wil het naar 1920 x 1080, zodat ik straks gewoon alle opnames fullscreen kan opemen zonder zelf programma's te moeten resizen.

In NVIDIA Control panel heb ik onder "Adjust desktop size and position" een "No scaling" optie.
De uitleg die nvidia erbij zet:
The display image remains the original size and is centered on your display screen. This may result in small, but crisp, image. The remaining area around the image is surrounded by black bars.

Het lijkt erop dat dit is wat ik wil, maar wat ik ook probeer, er veranderd niets.
Ook niet met de optie "Override the scaling mode set by games and programs" geselecteerd.
Het enige wat ik zie is een bevestigings popup of ik de instellingen wil behouden, het scherm zelf veranderd niet.

Iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:47
Zowel je monitor als je grafische kaart hebben scaling-mogelijkheden.

Je grafische kaart moet dus op 1920 x 1080 staan en je monitor moet dit niet gaan stretchen naar 1920 x 1200. Als je beide juist hebt ingesteld, dan zie je ook een zwarte balk boven en onder.

Volgens mij is het schalen van de gpu al voldoende, de monitor heeft alleen effect op hoe jij het ziet, niet hoe het beeldmateriaal is.

Dus eigenlijk ben je er nu al. Ik zou even een proefje doen om te kijken of je inderdaad 1920x1080 output hebt.