[Windows 7] PC reset niet bij herstartcommando Windows

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 09:37
Vandaag heb ik ontdekt dat mijn PC niet reset als ik in Windows het herstartcommando geef. Windows zelf sluit prima af, maar de computer blijft draaien. Het frappante is dat er totaal geen problemen zijn als ik via Windows de PC gewoon afsluit via Start > Shutdown.

Ondanks dat Windows prima afsluit, heb ik toch even in de event viewer gekeken én verbose messages ingeschakeld, maar daar lijkt alles prima. Daarnaast heb ik mijn stroomprofiel van Balanced > High Performance gezet, omdat ik via Google ontdekte dat er wel vaker van dit soort problemen optreden bij bepaalde stroombesparingsinstellingen. Ook dit maakte niets uit.

Omdat ik normaliter mijn PC alleen afsluit en opstart, maar zelden herstart, heb ik geen idee hoe lang dit probleem al bestaat, dus het wordt moeilijk dit terug te voeren op een geïnstalleerd programma of een Windowsupdate.

Heeft iemand een idee hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

http://stackoverflow.com/...ff-windows-via-a-bat-file

Al eens via de cmd line geprobeerd?

shutdown -r -f

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 09:37
Heb ik, maar dat verandert niets aan de situatie. PC blijft vrolijk doorlopen en herstart niet.