Trainsim Probleem (BSOD)

Pagina: 1
Acties:

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als ik hier Train Simulator installeer, krijg ik bij de eerste keer spelen (direct na installatie, en direct bij opstarten, geen loading screen ofzo) een BSOD (IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL was 't volgens mij).
Na herstarten kan ik 'm wel opstarten, maar crasht ie terug naar Windows als ik een Tutorial wil doen, verder doen de shortcuts in het Start Menu het niet meer, al die Edit tools starten niet op en de troubleshooter ook niet. Ik kan alleen maar rijden dus :)
Als ik echter na installeren het spel niet opstart, maar een van de editors, dan werkt deze wel, evenals de troubleshooter en de shortcuts. Zodra ik Trainsim dan opstart, BSOD, reboot en ze doen het niet meer...

Iemand een suggestie?
't is gewoon een legale versie overigens.

Edit: Plaatje erbij:
Afbeeldingslocatie: http://home.introweb.nl/~dodger/got/trainsimprob.gif
Na installatie, voor 1e opstarten zijn de links dus wel aanklikbaar...

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb het spel onder Win2k geinstallerd, werkt perfect, op een enorme muislag na dan (is Win2k probleem met sommige games, snap niet waarom).

Als ik in Win98SE opstart en het spel daar speel, crashen de tutorials bij mij ook. Kennelijk omdat de regsettings ontbreken, omdat ik hem onder Win2k geinstalleerd heb en niet onder Win98SE.

Ik zou zeggen probeer nog es :?

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• oVRoM
  • Niet online
Owja.. Vergeten te vermelden, ik draai ook Win2k pro (sp2)
Als ik in Win98SE opstart en het spel daar speel, crashen de tutorials bij mij ook. Kennelijk omdat de regsettings ontbreken, omdat ik hem onder Win2k geinstalleerd heb en niet onder Win98SE.
Doet dat schermpje waar ik hierboven een screenshot van heb gemaakt het nog wel?

En nog eens opnieuw proberen lijkt me niet nodig, dit patroon is zo enorm herkenbaar (en ik heb nou eenmaal een hekel aan BSOD's :) ).
Ik zal zo eens naar Win98 booten, om 'm daar eens te installen en dan te spelen, kijken wat ie dan doet...

Systeem:
Win2k pro sp2, Win98, WinXP
Athlon 750
384 Mb RAM
SBLive
GeForce 2 MX
Verder niets wat van belang is...

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik zou Win98SE es proberen.

IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL heb ik trouwens onder Win2k als ik ga Counterstriken en mijn Gamepad Pro heb geinstalleerd, die moet ik eerst verwijderen, dan pas kan ik spelen |:(

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Waarom staat er Winamp2.76 bij in het plaatje???

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• oVRoM
  • Niet online
Nou, ik zit nu in Win98, heb 'm geinstalleerd en hij draait als een trein ( ;) )... Maar aangezien Win98 hier net zo goed draait als de gemiddelde trein van de NS wil ik 'm toch nog fatsoenlijker graag aan de praat hebben in Win2k, dus tips blijven welkom...
Op vrijdag 22 juni 2001 22:08 schreef 456 het volgende:
Waarom staat er Winamp2.76 bij in het plaatje???
Dat is zo'n plugin dat de titel van het nummer dat WinAmp afspeelt boven in staat, maar omdat WinAmp op stop stond staat er alleen Winamp 2.76 :)
Pagina: 1