Acer aspire 7720g start op met zwart scherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesle
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-05 02:59
Mijn vraag
Ik heb eergister middag mijn laptop schoongemaakt en de CPU van nieuwe coolpasta voorzien. Vervolgens werkte mijn PC weer en verder waren er geen problemen.

Gister avond heb ik mijn BIOS geupdate naar versie 1.45 na wat rondkijken en wat dingen aanpassen werkte mijn laptop nog steeds, ook na een paar restarts

Nu wilde ik mijn laptop in de ochtend aanzetten, maar ik krijg geen beeld en hij start volgensmij ook niet op naar Windows
De fan gaat even draaien, zoals normaal een paar seconden. het "aan lichtje" brand ook, en dat is het wel weer

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-opstarten zonder ram >'geen verschil
-opstarten met 1 ram stick > geen verschil
- f2 indrukken > werkt niet
- koelpasta GPU ook vervangen voor de zekerheid > geen verschil

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Groetjes:
Wesley

Beste antwoord (via Wesle op 21-03-2016 07:13)

• dimir
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-07-2024
ik heb het ook wel eens met mijn aspire 8930.
meestal klep dicht en weer open verhelpt het.
soms ook niet ff restarten verhelpt het bij mij.

werkt het aan uit zetten van wifi met daarvoor bedoeld knopje? wanneer dat niet werkt moet ik tijdje dee aanuit knop vast houden om em daarna opnieuw te starten.

druk er een extern scherm aan om te kijken of dat et wel doet.

edit

ohja kan zijn dat je chemos batterij leeg is.

[ Voor 7% gewijzigd door dimir op 20-03-2016 18:59 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dimir

werkt het aan uit zetten van wifi met daarvoor bedoeld knopje? wanneer dat niet werkt moet ik tijdje dee aanuit knop vast houden om em daarna opnieuw te starten.

edit

[ Voor 7% gewijzigd door dimir op 20-03-2016 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesle
dimir schreef op zondag 20 maart 2016 @ 18:50:

edit

Ik heb zojuist al je opties geprobeerd, behalve dat over de cmos batterij.. Weet je misschien waar die zit in mijn laptop?

Ik heb dit idd wel eens vaker gehad, maar dan zette ik hem uit en aan en dan was het opgelost. Maar na 5x krijg ik nogsteeds hetzelfde :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesle
Bedankt voor de tip van de cmos batterij! Na hem te hebben kortgesloten werkt mijn laptop weer.
Voor degene die dit probleem ook hebben en dit topic zijn tegengekomen:
Op je mobo zit een cmos batterij, bij mij zat hij vast gesoldeert en krijg je hem er dus niet makkelijk af.
Je moet met een paperclip of (redelijk grote) platte schroefendraaier met de 2 soldeer punten verbinden zodat het kortsluit, dit ongeveer 20 secondes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimir
Mooi dat het is opgelost, als het vaker gebeurd zal je echt de batterij moeten vervangen.
er is vast wel een tweaker in de buurt die je ermee kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:01
De 7720g heeft een slechte videokaart, die overlijdt op een gegeven moment, kan je niet tegenhouden. Dat begint met deze problemen, dus ik zou alvast gaan zoeken naar een andere laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-06 07:15
^Wat RadioAir zegt.
Vind het knap dat deze 7720g nog leeft. (schijnbaar dit keer Cmos)
Maar er komt een dag dat je dit weer krijgt, en dan maakt zelfs batterij vervangen niks meer uit.
Legendarische slechte GPU & crappy capacitatoren.

Ja je kan helemaal full out gaan, reflowen van bord, caps vervangen, cmos vervangen.
En dan alsnog,.. een paar maanden later grote kans dat je weer gelazer krijgt.

Zou inderdaad alvast maar gaan sparen voor iets anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesle
dimir schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 07:08:
Mooi dat het is opgelost, als het vaker gebeurd zal je echt de batterij moeten vervangen.
er is vast wel een tweaker in de buurt die je ermee kan helpen.
Dit zou me opzich zelf ook wel moeten lukken (de soldeer punten zijn niet echt dicht bij andere dingen op mijn mobo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesle
RadioAir schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 07:17:
De 7720g heeft een slechte videokaart, die overlijdt op een gegeven moment, kan je niet tegenhouden. Dat begint met deze problemen, dus ik zou alvast gaan zoeken naar een andere laptop :)
Op het einde van het schooljaar kan ik een andere laptop van mijn ouders kopen.

Maargoed, zou ik het kunnen voorkomen door er een andere videokaart in te stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesle
osmosis schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 07:22:
^Wat RadioAir zegt.
Vind het knap dat deze 7720g nog leeft. (schijnbaar dit keer Cmos)
Maar er komt een dag dat je dit weer krijgt, en dan maakt zelfs batterij vervangen niks meer uit.
Legendarische slechte GPU & crappy capacitatoren.

Ja je kan helemaal full out gaan, reflowen van bord, caps vervangen, cmos vervangen.
En dan alsnog,.. een paar maanden later grote kans dat je weer gelazer krijgt.

Zou inderdaad alvast maar gaan sparen voor iets anders
Bedankt voor je reactie! Dezelfde vraag aan jou, zal de GPU/videokaart vervangen veel gedoe in de toekomst schelen? Of zijn er meer problemen bekend met deze laptop?

Wat ik me wel afvraag, hoe weten jullie dat de GPU(/laptop) crappy is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimir
Wesle schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:20:
[...]

Dit zou me opzich zelf ook wel moeten lukken (de soldeer punten zijn niet echt dicht bij andere dingen op mijn mobo)
enige wat jee hoeft te doen is zorgen dat de batterij eraf gaat, heb 2 lange draden klaar om op + en - te solderen.
daarmee kan je dan een nieuw batterijtje op aansluiten, zorg ervoor dat de batterij mooi geïsoleerd is door er een krimpkous omheen te maken, en dat ie niet kan bewegen om te voorkomen dat aansluit punten los kunnen komen.

nieuwe video kaart is eigenlijk niet te doen, leuk om als project mee te knooien maar wat anderen ook al zeggen zal je vant ene probleem in de andere gaan komen, levensduur van de gebruikte elektronica is blijkbaar gewoon bagger.
blijkbaar hebben veel mensen zelfde problemen gehad en vandaar dat men weet dat het een crappy lappy is.

als je de nieuwe laptop veel gaat gebruiken/meeslepen en je wil zeker zijn dat je schoolwerk ed veilig is raad ik je aan om met tweakers een goeie te vinden, en dus iets dieper in de buidel te tasten... _/-\o_
Pagina: 1