Toon posts:

freesco - 2 identieke nics kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil freesco eens gaan proberen maar heb hier 2 identieke RT8019 kaartjes liggen. Als ik ze met de install disk irq's en i/o toewijs gaat dat dan werken? Dus geen conflicten e.d toestanden? :)

Alvast bedankt.

Verwijderd

Neej dat maakt niet uit ik heb het zelf ook zo..
Geen probleem.. je hoeft denk zelfs geen drivers te laden ziet hij waarschijnlijk automatisch (Bij mij wel )

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:47

Dentist

Next patient please...

Je hebt geen 2 identieke Nic's. Iedere Nic heeft een ander MAC-adres nl.

Dentist

Verwijderd

Ja dat kan, heb het zelf ook je moet alleen ff in dos booten, floppy van netwerkkaart erin en dit ff lezsen en doen:

Bijna alle ethernetkaarten kunnen op twee manieren geïnstalleerd worden: Plugen- play en Jumperless. Zet voor Freesco de kaarten op Jumperless. U kunt dit doen met een programma dat met de kaart wordt meegeleverd - setup.exe of install.exe. Bij het instellen op Jumperless wordt om een IRQ en een port gevraagd. IRQ's 10 en 11 en poorten 0x300, 0x320 en 0x340 zijn hiervoor gebruikelijke waarden. Zet bijvoorbeeld bij twee kaarten de ene kaart op IRQ 10 en port 0x300 en de andere op IRQ 11 en port 0x340. Maar bij conflicten met andere apparaten zijn natuurlijk ook andere waarden te gebruiken. Schrijf de waarden op, want die moeten straks worden ingevuld.

Verwijderd

als je 2 netwerkkaarten op je pci slot heb zitten dan is alleen je irq van belang deze kun je zien als je opstart.. bij de poorten vul je dan 0X0 in

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 juni 2001 22:29 schreef Dentist het volgende:
Je hebt geen 2 identieke Nic's. Iedere Nic heeft een ander MAC-adres nl.

Dentist
|:( Je hebt gelijk. Thnx allen voor uw bijdrage van vanavond. Ik ga ff knutselen. :)

Verwijderd

Succes Ik heb het zelf binnen 4 uur onder de knie :-)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 juni 2001 22:48 schreef jst2000c het volgende:
Succes Ik heb het zelf binnen 4 uur onder de knie :-)
Ik dank u. :)
Ben nu bezig met de setup. Alleen de uitleg die ik nu erbij heb is van een Telenet acc. en die gasten krijgen hun IP van een DHCP server en mijn Chello acc. werkt met een vast IP. Komt vast goed. :D

Edit:
En het is nog goed gekomen ook. Ziet er best leuk uit en sneller dan zo'n NT slurvert. :)
Pagina: 1