Vga naar hdmi of scart

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 750621

Topicstarter
Na aankoop van een nieuwe tv kan ik mijn computer niet meer aansluiten op elkaar omdat de tv niet over vga aansluitingen beschikt en de computer niet over hdmi.
Kan ik dit oplossen met een vga naar scart kabel? Of moet ik hiervoor ook een omvormer gebruiken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 21:36

Nemesizz

Untouchable

Misschien is het handig om specificaties neer te zetten? (videokaart die je gebruikt metname)

Want veel videokaarten (zelfs redelijk oude) hebben wel een DVI poort. DVI-I en/of DVI-D kun je vaak gewoon een DVI>HDMI verloopje gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Op Scart ben je sowieso beperkt tot PAL resolutie (576i resolutie), wat belabberd laag is.
Ja, het is mogelijk om VGA->Scart te doen, zelfs zonder speciale omvormers, al moet je videokaart wel in staat zijn om de correcte timings te genereren. Kost nogal wat tweakwerk en succes is niet gegarandeerd.
Dus ik raad het sterk af om te doen.
Andere optie, die ik ook ook heb gebruikt, is dit ding:
pricewatch: Konig VGA naar Video Converter
Werkt opzich ook redelijk, maar nogsteeds 576i resolutie. Plus, het ding verwacht 640x480 output van je PC en schaalt dat dus naar 576i. Beeld is niet bepaald strak te noemen (understatement of the year!), maar het werkt.

HDMI is trouwens compatible met DVI, dus als je een DVI aansluiting op je PC hebt, kan je gewoon een verloopstekker gebruiken.
Zo'n ding dus: pricewatch: Delock DVI / HDMI Adapter

Heb je ook geen DVI, dan bestaan er wel actieve VGA naar HDMI omvormers. Werkt in de regel redelijk goed en je kan 1080p FullHD behalen daar mee.
Ik heb zelf dit ding ooit eens gekocht, en die werkt voor mij iig prima.
http://www.dx.com/p/vga-m...1080p-118020#.Vu6gXHpRKJ8
Heeft een audio injector (gezien HDMI ook audio kan transporteren) en wordt voorzien van stroom via een USB plug.

[ Voor 16% gewijzigd door McKaamos op 20-03-2016 14:14 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik weet de specificaties niet zit ook geen andere aansluiting behalve vga op de computer http://www.allekabels.nl/...yY2KMzhuY9y-f8aAuei8P8HAQ is dit een simpele oplossing of zou dit ook niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:35

D4NG3R

kiwi

:)

Noem gewoon de componenten eens op van je PC..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Anoniem: 750621 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 14:13:
Ik weet de specificaties niet zit ook geen andere aansluiting behalve vga op de computer http://www.allekabels.nl/...yY2KMzhuY9y-f8aAuei8P8HAQ is dit een simpele oplossing of zou dit ook niet werken?
Ja, dat zou werken.
Zelfde soort ding als wat ik al noemde, maar compacter.

Neemt niet weg dat het toch het beste is om geen analoge VGA poort te gebruiken. Digitaal is vele malen scherper, zeker op hoge resoluties zoals 1080p FullHD.
Maak eens een foto van de aansluitingen op je PC. Voor hetzelfde zit er gewoon een DVI poort op. Of misschien zelfs Displayport.

Edit: Digitaal blijven is ook het goedkoopste trouwens. Dat kan in de regel passief met een simpel verloopstekkertje. Geen actieve electronica nodig om signalen om te zetten, dus inherent goedkoper om te doen.
DVI naar HDMI kan al voor een euro of 6, zoals ik een paar posts hoger liet zien.
Dislpayport naar HDMI doe je ook al voor een krap tientje: pricewatch: ValueLine DisplayPort - HDMI adapterkabel DisplayPort male
Dus als het even kan, zou dat m'n advies zijn.
Kan het echt niet anders, dan is het apparaatje wat je zelf liet zien een goed alternatief.

[ Voor 29% gewijzigd door McKaamos op 20-03-2016 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kan geen foto's bijvoegen maar ben er inmiddels denk ik achter dat de videokaart een Intel(R) G41 Express Chipset is maar ik weet zeker dat er alleen een vga aansluiting op zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Plaatjes toevoegen kan je best ;) Je weet alleen niet hoe ;)
Plaatjes kan je neerzetten op een plaatjeshost website, zoals bijvoorbeeld Tinypic.com
Na uploaden staat er bij elke foto een aantal handige linkformaten. Pak je de forumlink versie en die plak je in de tekst van het bericht wat je op een forum plaatst. Voila! :)

En idd, G41 integrated video is lang niet altijd met andere dingen dan VGA geleverd. Core2Duo tijdperk enzo.
Dan is je enige optie een VGA naar HDMI converter, of een losse videokaart kopen en in je PC prikken.
Kwestie van kijken welke optie het goedkoopste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja dacht ik ook al aan idd een andere videokaart of zo'n converter maar ik twijfel of de converter werkt bedankt in ieder geval voor je reactie 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Anoniem: 750621 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 14:43:
Ja dacht ik ook al aan idd een andere videokaart of zo'n converter maar ik twijfel of de converter werkt bedankt in ieder geval voor je reactie 👍
No problem :)

Die converter gaat wel werken. Het is alleen niet helemaal ideaal.
Je gaat van digitaal (PC) naar analoog (VGA plug) en terug naar digitaal (converter). Daar heb je 2x een stukje omzettingsverlies en dat maakt het beeld minder scherp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Heel weinig info in de OP.
Welke tv?
Welke onderdelen zitten er in de pc? Merk en type. Ook de voeding ivm evt toevoegen van een videokaart.
Pagina: 1