Corsair H110i waterkoeling Kortsluiting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa204
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-03-2022
Hey allemaal,

ik heb gisteren een corsair H110i binnengekregen om mijn H55 te vervangen omdat het allemaal wat te warm werd onder heavy loads(85 graden+) Nu installeer ik de hele mikmak in de kast en sluit alle voedingselementen aan de nieuwe koeling. De pc post wel maar valt gelijk weer uit, na een kort knipperlampje bij de CPU LED. Met de oude koeler werkt de pc perfect! Ik heb echt geen idee wat hier nu aan de hand is!

Relevante software en hardware die ik gebruik :

AMD fx9590
ASUS Sabertooth 990fx 2.0
290GTX 4GB
16GB 1666mhz DDR(4x4)
1000W PSU CLUB 3D 80+ Bronze

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb :

Alles 3/4x uit de kast gehad en alles bekeken of het kortsluiting maakt
Alle bekabeling afzonderlijk getest
Zonder Case paneel opstarten
BIOS resetten
Batterij uit het moederbord voor 10+min
Spacers in de kast gechecked(Onder moederbord)

Nogmaals, alles werkt buiten de kast prima met de H110i en niet in de kast. Alles werkt ook met de H55(In de kast en buiten de kast) Wat mijn vermoeden is, is dat het waterblok op een of andere manier kortsluiten binnenin en het moederbord iets niet herkent of automatisch voorkomt dat de rest van de componenten schade oplopen! Of dat eventueel de extra SATA connector van het waterblok iets doet met het gebruik van energie bij het opstarten.

Hoop dat iemand wat licht kan schijnen op deze vreemde situatie! :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:56

Nemesizz

Untouchable

De pc post wel maar valt gelijk weer uit, na een kort knipperlampje bij de CPU LED.
Dus je krijgt het POST scherm wel even te zien? (aka 'BIOS scherm')

Want dan is het geen kortsluiting.
Kortsluiting merk je meteen zo gauw je de powerknop in drukt, dan draaien fans hooguit een kwartslag en meer niet (mag hopen dat je toch nog wel fans in je kast hebt).
Nogmaals, alles werkt buiten de kast prima met de H110i en niet in de kast.
Niet een slang beknelt of iets dergelijks?

Want als ik het zo lees, lijkt het net alsof de oververhittingsbeveiliging gewoon aanslaat na een paar seconden, omdat je aangaf eerst wel even het POST scherm te zien. Misschien dus dat er een slang beknelt zit waardoor de CPU niet goed gekoeld word en na een paar seconden uitschakelt vanwege oververhitting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa204
Nemesizz schreef op zondag 20 maart 2016 @ 14:13:
[...]
dan draaien fans hooguit een kwartslag en meer niet (mag hopen dat je toch nog wel fans in je kast hebt).

[...]
Dit is dus precies wat er gebeurd, buiten de kast post de pc gewoon prima. Er lijkt ook geen beknelling te zitten in de bekabeling naar ik kan zien!

Wat ik ook vergeten ben te vermelden is dat, als ik de fans aansluit op de meegeleverde fan headers en die aansluit op de SATA voedingskabel de fans helemaal niet draaien op de H110i.

[ Voor 20% gewijzigd door Mischa204 op 20-03-2016 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff foto'tje maken van fout melding

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2016 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa204
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2016 @ 21:57:
Ff foto'tje maken van fout melding
Valt geen foto te maken Martijn, de computer laat geen beeld zien met de nieuwe koeler erin. Rood CPU ledje blinkt een keer en dan valt hij uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischa204 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 22:33:
[...]

Valt geen foto te maken Martijn, de computer laat geen beeld zien met de nieuwe koeler erin. Rood CPU ledje blinkt een keer en dan valt hij uit!
Welk ledje bedoel je en geeft de H110i even licht?
Misschien even foto maken van je moederbord zodat we alle aansluitingen goed kunnen zien.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2016 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:33
En hij post wel met de h55 in de kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa204
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 10:58:
[...]

Welk ledje bedoel je en geeft de H110i even licht?
Misschien even foto maken van je moederbord zodat we alle aansluitingen goed kunnen zien.
Nee ik heb nog nooit licht gezien op de H110i. . Ik bedoel het CPU ledje. Zodra ik thuis ben zal ik een foto maken van de aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa204
loki504 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 12:26:
En hij post wel met de h55 in de kast?
Yes, de pc werkt dan eigenlijk gewoon perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3agluurder
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-09 16:32
Check eens of je bevestigingsbeugels/schroeven (heb zelf een H80, geen idee hoe die ook alweer vastzit xD) van de H110i niet ergens je mainboard raken. Redelijke kans dat daar wat mis gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r3agluurder schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 08:57:
Check eens of je bevestigingsbeugels/schroeven (heb zelf een H80, geen idee hoe die ook alweer vastzit xD) van de H110i niet ergens je mainboard raken. Redelijke kans dat daar wat mis gaat
Je bedoelt dit: YouTube: H100i Backplate Fix
Dit heeft voor mij gewerkt echter zou hij gewoon op moeten starten of enig teken van leven moeten geven bij het opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa204
Bedankt allemaal voor de reacties! Zal morgen is kijken of het inderdaad de bevestiging is van de backplate + koelblok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3agluurder
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 28-09 16:32
En heeft het ook geholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-09 12:10
heel erg raar dit, zelfs zonder koeling kan je pc opstarten, ik heb ooit eens een 2500k (stock) zonder enige vorm van koeling opgestart. Hij downclockte natuurlijk wel naar 0,4 ghz om onder de 100 te blijven maar kun je na gaan. Welke fanheaders gebruikte je?

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mischa204
Ja ik vind het ook super raar, heb helaas nog geen tijd gehad om de suggesties te checken die hier geboden werden. Ik heb dan fan headers die bijgeleverd werden bij de h110i geprobeerd en de plugs direct op het moederbord, beide geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-09 20:08

Milmoor

Footsteps and pictures.

Kortsluiting in een van de fan headers? Test eens zonder? Dus alleen koelblok, zonder pomp of fan aan te sluiten. Voor eventjes kan dat geen kwaad: start hij dan wel, direct weer uit. Werkt het dan niet: toch zonder koeler of beter met de oude koeler testen. Werkt alles nog?

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:25

D4NG3R

kiwi

:)

aminam schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 13:06:
heel erg raar dit, zelfs zonder koeling kan je pc opstarten, ik heb ooit eens een 2500k (stock) zonder enige vorm van koeling opgestart.
Beetje modern moederbord weigert uberhaupt te starten zonder aangesloten CPU_FAN.

Daarover gesproken; is de pomp wel aangesloten op +12v via een molex/SATA connector en niet de CPU_FAN header, en is minimaal 1 van de overige fans aangesloten op de CPU_FAN header?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1