Hey allemaal,
ik heb gisteren een corsair H110i binnengekregen om mijn H55 te vervangen omdat het allemaal wat te warm werd onder heavy loads(85 graden+) Nu installeer ik de hele mikmak in de kast en sluit alle voedingselementen aan de nieuwe koeling. De pc post wel maar valt gelijk weer uit, na een kort knipperlampje bij de CPU LED. Met de oude koeler werkt de pc perfect! Ik heb echt geen idee wat hier nu aan de hand is!
Relevante software en hardware die ik gebruik :
AMD fx9590
ASUS Sabertooth 990fx 2.0
290GTX 4GB
16GB 1666mhz DDR(4x4)
1000W PSU CLUB 3D 80+ Bronze
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb :
Alles 3/4x uit de kast gehad en alles bekeken of het kortsluiting maakt
Alle bekabeling afzonderlijk getest
Zonder Case paneel opstarten
BIOS resetten
Batterij uit het moederbord voor 10+min
Spacers in de kast gechecked(Onder moederbord)
Nogmaals, alles werkt buiten de kast prima met de H110i en niet in de kast. Alles werkt ook met de H55(In de kast en buiten de kast) Wat mijn vermoeden is, is dat het waterblok op een of andere manier kortsluiten binnenin en het moederbord iets niet herkent of automatisch voorkomt dat de rest van de componenten schade oplopen! Of dat eventueel de extra SATA connector van het waterblok iets doet met het gebruik van energie bij het opstarten.
Hoop dat iemand wat licht kan schijnen op deze vreemde situatie!
ik heb gisteren een corsair H110i binnengekregen om mijn H55 te vervangen omdat het allemaal wat te warm werd onder heavy loads(85 graden+) Nu installeer ik de hele mikmak in de kast en sluit alle voedingselementen aan de nieuwe koeling. De pc post wel maar valt gelijk weer uit, na een kort knipperlampje bij de CPU LED. Met de oude koeler werkt de pc perfect! Ik heb echt geen idee wat hier nu aan de hand is!
Relevante software en hardware die ik gebruik :
AMD fx9590
ASUS Sabertooth 990fx 2.0
290GTX 4GB
16GB 1666mhz DDR(4x4)
1000W PSU CLUB 3D 80+ Bronze
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb :
Alles 3/4x uit de kast gehad en alles bekeken of het kortsluiting maakt
Alle bekabeling afzonderlijk getest
Zonder Case paneel opstarten
BIOS resetten
Batterij uit het moederbord voor 10+min
Spacers in de kast gechecked(Onder moederbord)
Nogmaals, alles werkt buiten de kast prima met de H110i en niet in de kast. Alles werkt ook met de H55(In de kast en buiten de kast) Wat mijn vermoeden is, is dat het waterblok op een of andere manier kortsluiten binnenin en het moederbord iets niet herkent of automatisch voorkomt dat de rest van de componenten schade oplopen! Of dat eventueel de extra SATA connector van het waterblok iets doet met het gebruik van energie bij het opstarten.
Hoop dat iemand wat licht kan schijnen op deze vreemde situatie!