Woonkamertje cinema set

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lf2
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-10-2024
Ik heb jaren geleden onder het slechte geluid van een tv. Je kent het wel altijd net te zacht of te hard. Na een tijdje heb ik een soundbar gekocht die staat al 1.5 jaar uit doordat het allerlei kuren heeft (sinds dag 1,nooit meer Philips).

Zoals je kan zien is mijn woonkamer een beetje apart. Het zijn eigenlijk 2 kamers met de deuren eruit gehaald. (Opmerking Voor het geval dat enige effect heeft op geluid)

Ik ben totaal geen audiofiel maar ik wil heel graag een cinema set. Ik weet dat complete sets vaak niet zo goed zijn als losse kopen.

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/jzv1ms.jpg

Mijn enige voorkeur is geen soundbar. Zou een 5.1 overkill zijn ? Geniet wel mijn voorkeur.

Ik wil het alleen gebruiken om tv te kijken (documentaire,series en films). Muziek zal ik niet zo heel veel luisteren maar zou wel handig zijn.

Ik heb niet echt een "geluid-smaak" dus ik ga totaal uit van jullie keus.. Ik vindt alles best vergeleken met wat ik nu heb :)

Mijn budget is rond 500/600 euro. Ik vindt het best om een 2dehandse set te kopen....

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick-ski
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik heb zelf ook dit probleem gehad, met het kopen van een home cinema set.
Zelf heb ik ook een vervelende kamer.
Als ik jouw was zou ik gaan luisteren mij de MediaMarkt of een andere elektronica zaak wat jij het mooiste geluid vind.
5.1 is niet echt overkill, het is gewoon waar jouw voorkeur naar uit gaat, luister je veel muziek dan heb je liever stereo, maar als je veel films en series kijkt is 5.1 echt super.
Zelf heb ik een set van de Harman Kardon waar ik zeer tevreden over ben (5.1).
Maar ik ga dezen wel weg doen vanwege het feit dat ik meer HIFI wil qua muziek luisteren.
Maar als je de set vooral wilt gebruiken voor films en tv is een set van Harman kardon wel een goede keuzen, dit vooral omdat er op marktplaats veel nog in goede staat verkerende sets staan.
Al met al ga luisteren wat jij mooi vindt klinken en wat het besten bij jouw past.

Ik hoop genoeg info gegeven te hebben, en ik zou graag verder horen wat jij er van gaat maken.

Het leven is geen ponnykamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vindt zelf ook Harman Kardon helemaal te gek!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor een beetje set is 500 euro voor nieuw wel wat karig. 2e hands wordt al makkelijker.
Alles in 1 setjes lekker lten staan. Klinkt blikkerig en nergens naar.
Harman Kardon: ook laten staan. Voor het zelfde geld is er een stuk beter te krijgen. Ooit hdden ze een naam maar tegenwoordig is het veel marketing en weinig kwaliteit.

uitgaan van onze keuze is het domste wat je kunt doen. Maar dan ook echt het allerdomste. Geen van ins heeft de zelfde oren en zelfde smaak qua geluid als jij. Dat moet je ervaren. Dus ga langs de winkels (en dan geen mediamarkt) en ga luisteren. Dan merk je vanzelf wel wat een beetje set kan doen :)

Last: ruimte hoeft geen issue te zijn. Met wat bookshelves op de juiste plekken en automatische inregeling kom je al een heel eind :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Als er zoveel in goede staat verkerende HK setjes op marktplaats staan, geeft het je wel te denken :+
Teufel lees ik overigens ook veel goede berichten over. Maar ook daar wordt het krap met dit budget, tenzij je kiest voor satelliet speakers.

Verder is er niet snel iets overkill in audio land. Althans de ruimte bepaald dat niet. Nouja, full range speakers van 10k in een badkamer mag je dan wel weer overkill noemen (ivm akoestiek), evenals 5.1 bij louter stereo bronnen, of 2.0 bij louter stomme films ;)

[ Voor 35% gewijzigd door LA-384 op 20-03-2016 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:22

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud> cea

Zou je onderstaande template over willen nemen en in willen vullen? Zo kunnen we je beter helpen.

Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
[b]Ik zoek een?[/b]
[i]Vul hier in welk apparaat je zoekt.[/i]

[b]Wat is je budget?[/b]
[i]Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn. [/i]

[b]Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......[/b]
[i]Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?[/i]

[b]Wat heb je zelf al gevonden?[/b]
[i]Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden. [/i]

[b]Welke vragen heb je hier nog over?[/b]
[i]Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.[/i]

Wise enough to play the fool

Pagina: 1