Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 736633

Topicstarter
Net gisteren mijn nieuwe PC gebouwd. Enorm blij mee natuurlijk! Alles geinstalleerd, hoewel er een reepje RAM defect lijkt te zijn, werkt verder alles.

Op aanraden van een aantal Tweakers hier heb ik de volgde grafische kaart en scherm gekocht:

#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire Radeon NITRO R9 390 8G with back plate€ 347,50€ 347,50
1AOC G2460VQ6 Zwart€ 163,18€ 163,18

Dit met de reden dat ik dan Freesync zou kunnen gebruiken. Na de drivers van de grafische kaart geinstalleerd te hebben, zag ik alleen in het AMD Control Center dat Freesync niet ondersteund wordt?!?!? ik kon het dus niet activeren.

Mis ik hier iets? Moet ik qua instellingen iets aanpassen? Ik heb Google al geraadpleegt, maar daar niks op kunnen vinden.

momenteel heb ik de resolutie staan op 1920 x 1080 op 60 Hertz

Beste antwoord (via Anoniem: 736633 op 20-03-2016 12:56)

• mrd555
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:49
Ik heb hier hetzelfde scherm staan, en het scherm ondersteunt weldegelijk freesync en heeft een maximale refresh rate van 75Hz. Freesync werkt hier perfect samen met mijn Radeon R9 290X. Wat wel belangrijk is:

- Freesync werkt alleen als je het scherm aansluit via DisplayPort
- Misschien moet het scherm op DisplayPort 1.2 ingesteld staan (is een instelling van de monitor), en/of de refreshrate op 75Hz ingesteld zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
De gelinkte monitor gaat maar tot 60 Hertz en heeft ook geen FreeSync module. Je monitor heeft dus geen freesync; dit komt eigenlijk alleen maar voor op veel duurdere monitoren met een refreshrate van 144 Hertz. Dus het klopt inderdaad dat je geen freesync kan aanzetten :P

Ik moet beter lezen :+

[ Voor 5% gewijzigd door stin00 op 20-03-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt Stin,

Waarom staat er in godsnaam dan bij de specificaties van het product dat het freesync ondersteuning heeft? En staat het ook glorieus in de linker bovenhoek van het scherm zelf? Bizar dit

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• mrd555
  • Laatst online: 19:49
Ik heb hier hetzelfde scherm staan, en het scherm ondersteunt weldegelijk freesync en heeft een maximale refresh rate van 75Hz. Freesync werkt hier perfect samen met mijn Radeon R9 290X. Wat wel belangrijk is:

- Freesync werkt alleen als je het scherm aansluit via DisplayPort
- Misschien moet het scherm op DisplayPort 1.2 ingesteld staan (is een instelling van de monitor), en/of de refreshrate op 75Hz ingesteld zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Anoniem: 736633 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 12:37:
Bedankt Stin,

Waarom staat er in godsnaam dan bij de specificaties van het product dat het freesync ondersteuning heeft? En staat het ook glorieus in de linker bovenhoek van het scherm zelf? Bizar dit
Oh verdorie, ik keek helemaal verkeerd. Het scherm ondersteunt inderdaad wel FreeSync tot 75 Hz, excuses!
Je moet dan meen ik wel het scherm aansluiten via Displayport, dus niet via HDMI.

Er staat ook een vage driver op de site van AOC als je helemaal naar beneden scrollt: http://aoc-europe.com/nl/products/g2460vq6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Goede tip MRD, scherm is nu aangesloten met HDMI kabel en op 60 hertz. Ik ga de DP kabel erbij pakken en dan kijken of ik het kan aanpassen naar 75Hz

EDIT; Het is gelukt, enorm bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 736633 op 20-03-2016 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindope
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-05 03:16
Hallo allen ik zag dat bij de meeste mensen het probleem was opgelost.

Maar echter heb ik alles gedaan Display kabel,settings in het scherm op freesync,maar helaas bij mij staat er bij AMD nog steeds niet supported.

Ik heb een GB2B888UHSU Gold Phoenix En een Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC VAPOR-X

graag wie weet dit op te lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Laatst online: 14-07 19:34
De 280X ondersteunt geen freesync. upgraden naar gcn 1.1 of hoger is je oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindope
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-05 03:16
ok thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King_linT
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-01 19:51
Kan het niet via HDMI werken?

Ik heb een Omen 32 monitor en een Gigabyte RX480 G1 8 GB videokaart en ik als ik de computer aanzet krijg ik een grote pop-up rechtsboven in beeld dat freesync aanstaat, ook in de radeon settings heb ik freesync aan staan.
Je zou denken dat het dan werkt, ik heb het dus wel met een HDMI kabel aangesloten.

Is er misschien een manier om te controleren dat Freesync werkt?
Pagina: 1