Toon posts:

Tv-out bij mij nu ok! problemen?ik help graag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Over tv-out is laatste nog niet gezegd:

Ik had bij het begin ook geen idee hoe tv-out aan te sluiten,in te stellen etc.
nu met mijn Cardexpert GForce met tv-out en een hele oude sony tv+video rec toch mogelijk om goed kleurenbeeld te krijgen.
op de kaart zat een een SVHS (soort PS/2) aansluiting,hierbij kreeg ik een kabeltje van die SVHS naar geel "tulp (composite) hier in stopte ik een gele tulp (video) en andere kaart in de "video-in"van de video-recoder.

Van de video naar tv loopt een normale coax-kabel doorgelust zoals normaal (opnemen tv programma's).
Ik zet de tv op het videokanaal en de videorecorder op "AV"zodat hij reageert op de video-in (scart kan ook maar heeft deze oude beestje nog niet:)) dan moet je ook een iets ander kabel hebben van scart naar tulp video geel
of zo'n handige scart-convertor blokjes (scart,svhs en tulp met in/uit schakelaar voor de richting)

Jullie kunnen met tv-out vragen altijd terecht hier of mailen naar zz1900@hotmail.com,ik zeg niet dat ik alles weet (bij lange na niet) maar na week stoeien wel een hoop :)

Succes en hou vol!
WH

Verwijderd

Ik heb zelf momenteel ook veel problemen met tv-out op me cardexpert geforce 2.
Deze is niet svhs maar meteen composite.
Nu heb ik voor zon 75 piek aan kabels gekocht om me tv erop aan te sluiten maar ik krijg het niet voor mekaar.
Ik heb dus een tulp connectortje achterin gestoken (alleen geel dus, niet rood en wit, komt audio dan niet door???)
die steekt in een scart adapter, en aan de andere kant daarvan hangt dus een normale scart kabel die in de tv hangt (scart dus).
Als de switch op input staat kan ik op me pc kiezen voor tv-out (bij switch op output niet..) maar ik krijg geen beeld op mijn tv.
Hij komt na paar seconden weer terug in Windhoos.
Nu heb ik zo'n alles (wat voor de hand ligt althans) geprobeerd. Ook Regenboog, waar ik de kabels en switch heb gekocht zegt dat ik verder niets kan doen en het maar even bij hun moet laten testen maar aangezien ik nogal ver van hun winkels afwoon heb ik daar weinig zin in. Om nu weer te gaan kloten via de post enzo...
Hopelijk kan iemand mij helpen....

Overigens had ik op me ouwe pc net als warezhelp ook svhs out op savage kaartje.
Met behulp van een zelfgemaakt kabeltje (door iemand anders)
is dat toen gelukt. Dat was direct naar scart gewoon. Zijn er nergens gewoon van die kabels te koop ? Het werkte dus.....

Verwijderd

Topicstarter
Ok,als hij op ene stand staat kan je niet voor tv-out kiezen op je pc,dit klopt omdat in de ene stand signaal van tv naar pc gaat (dan kan je GEEN tv-out kiezen op pc omdat pc geen tv "vindt") en de andere stand is signaal van pc (composite) naar tv zo horot hij te staan.
Als je dan na kiezen tv-out op de pc geen beeld krijgt moet je,je resolutie eens op 800x600,256 kleuren en dan proberen ik heb nog een aantal mogelijkheden dus post ff je resultaten hier,kan ik je verder helpen.

Groeten,
Warezhelp

• aP_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-06 15:35

aP_

De kaart die ik er in heb zitten is een Gainward Cardexpert GeForce 2 GTS pro/400 (met tv-out). Bij de geavanceerde eigenschappen van het beeldscherm staan een paar opties, oa het veranderen van het "beeldscherm" dat je erop aangesloten hebt. Het probleem is dat ik de tv-out niet aan kan zetten. Die optie is uitgeschakeld. Dat is het geval bij alle drivers die ik heb geprobeerd. :(

Het is lastig om je specs up to date te houden

Verwijderd

Topicstarter
Met mijn Cardexpert Gforce 2 MX gign dit eerst ook niet,schijnt dat je eerst een tv aan moet hangen met stekker en TV ook echt aan moet staan voor pc opstart,kaart "meet" weerstand op de kaart voordat tv-out opties zichtbaar worden...

Groeten,
Warezhelp

Verwijderd

vreemdgenoeg is het nu gelukt !! :)
alleen 2 dingetjes nog
ten eerste is de kwaliteit vrij slecht, logisch natuurlijk vergeleken met me 19inch monitor ;) maar zelfs op 32bit is het nog vrij slecht, niet echt de resolutie ofzo maar het beeld trilt een beetje, soort golven zieje, kan ik hier iets aan doen ???
en ten 2e blijft me monitor klikken, je weetwel zon klikje die je hoort bij t opstarten enzo, maar dan voortdurend :( heel irritant

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 23:02 schreef effex het volgende:
vreemdgenoeg is het nu gelukt !! :)
alleen 2 dingetjes nog
ten eerste is de kwaliteit vrij slecht, logisch natuurlijk vergeleken met me 19inch monitor ;) maar zelfs op 32bit is het nog vrij slecht, niet echt de resolutie ofzo maar het beeld trilt een beetje, soort golven zieje, kan ik hier iets aan doen ???
en ten 2e blijft me monitor klikken, je weetwel zon klikje die je hoort bij t opstarten enzo, maar dan voortdurend :( heel irritant
#@ bit zal geen ruk helpen vrees ik. Het zal aan je tv of aan ej video liggen. Dat klikken van ej monitor is heel eenvoudig te verhelpen....gewoon uitzetten. Als TV-Out ingschakeld is heb je toch alleen maar een zwart scherm op je monitor.

Verwijderd

Topicstarter
Met TV-OUT heb ik op monitor ook gewoon beeld (twinview van detonator (nvidia drivers))
Alleen heb ik veel "ruis/storing/sneeuw" als geluid op mijn tv denk omdat stereo geluid nu teruggezet wordt naar mono (is in feite maar 1 kanaal te horen dus er wordt niks teruggemixt )mischien is dat de reden?

Groeten,
Warezhelp

Verwijderd

ohja dat twinview ofzo werkt bij mij ook niet, clone niet en stretched ook nie, is ik ben al blij dat ie nu zowiezo werkt :)
maar kan je die golven etc. niet wegkrijgen..
kwaliteit verbeteren ?
want dat had ik met me ouwe videokaart (savage 16mb dingetje) toch niet...dat ik weet

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Right :P
hier een win2k sp2 config met o.a GF2mx400 met tvout(svhs en composite)
Det.driver is 12.41 en DX8
pc monitor is een flips 107b op 1280x1024x16
tv een sony trinitron (met zowel svhs en composite, gebuikt wordt de svhs)
twinview werkt redelijk als ik terug ga naar 800x600 maar dan heb ik alleen een cloon op de tv alle andere opties maken geen ruk uit :(
Het enige wat ik wil is dat ik de mediaplayer en dvd player apart laat draaien op de tv en op m'n monitor kan door werken.....
Mij is het na veel pogingen nog nooit gelukt |:(

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:37

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Grappig, op m'n Hercules GF2 met Tvtool gaat het allemaal prima.. kwaliteit is aardig, ook composiet, kan trillingen gewoon instellen, zodat ze weg zijn e.d.
Ook zwarte randen kan ik wegtoveren enzo.
Zoek maar eens op Tvtool. Neem dan 4.6, want daarzit geen cdkey op, die is nog "beta" (gratis).

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:37

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op zondag 24 juni 2001 01:02 schreef gellie het volgende:
twinview werkt redelijk als ik terug ga naar 800x600 maar dan heb ik alleen een cloon op de tv alle andere opties maken geen ruk uit :(
Het enige wat ik wil is dat ik de mediaplayer en dvd player apart laat draaien op de tv en op m'n monitor kan door werken.....
Doh, tis geen dual head :(
En dan nog.. dan zal je film wel schokken als je ff word op start.. handig?

Maakt reviews bij IOTDomotica.nl . Podcast bij Kophi: ook op YT.

Verwijderd

Op zondag 24 juni 2001 01:02 schreef gellie het volgende:
bij m'n Matrox G400 marvel werkt dat wel, een divX afspelen in een klein mediaplayer venstertje op de Monitor en op de TV volscreen ook een dvd met PowerDVD werkt prima *D

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik zit nog ff met dat geluid uit mn SB naar mijn TV gaat naar 1 rode tulp stekker dus wordt opeens mono ofzo,toch geluidkwaliteit is veel ruis/storing...
iemand een idee?
Pagina: 1