Ik wil graag een NAS bouwen mijn budget is 1200,- euro. Ik heb nu al een systeem samengesteld, maar ik krijg het idee dit verpruts te hebben. Voor dit bedrag is het volgens mij best mogelijk ECC memory te kopen een simpele Xeon processor en een mooi bijpassend moederbord.
CPU: Intel Core i5-6400 Boxed. Prijs 180,- euro.
CPU-fan: Scythe mugen 4 PCGH. Prijs 40,- euro.
MOBO: MSI B150M BAZOOKA. Prijs 75,- euro.
RAM: Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16. Prijs 80,- euro.
GPU: MSI GeForce GT 610 (810MHz) 1GB. Prijs 35,- euro.
HDD: WD Red WD40EFRX, 4TB. 3X Prijs 450,- euro.
SSD: Kingston SSDNow V300 60GB. Prijs 40,- euro.
CASE: Nanoxia Deep Silence 4 (Dark Black). Prijs 75,- euro.
PSU: Corsair HX750i. Prijs 150,- euro.
Dit is de configuratie die ik heb samengesteld als server. Ik keek vandaag een video op Linus Tech tips over moederborden. Toen werd ik onzeker hij zij dat je je moederbord kiest voor je gebruik. Ik heb volgens mij meer een systeem gebouwd voor gaming dan om als server te gebruiken. Wat ik dan anders heb gedaan is de GPU simpeler maken en veel meer opslag samengesteld.
Ik wil sowieso 16GB of 24GB aan RAM wat op de hoogst mogelijke snelheid werkt. 12TB aan opslag verdeeld over 3 keer een 4TB WD RED HDD. Het OS wil ik gaan draaien op een SSD van 60GB of 120GB. Het systeem moet vrij geluid stil zijn, omdat hij op mijn kamer komt te staan waar ik ook slaap. Het is heel belangrijk dat het ook een niet stroom slurpend systeem is.
Ik weet nog niet welk OS ik er op ga draaien ik zit erg te twijfelen tussen Unraid en Freenas. Ik heb geen probleem te betalen voor Unraid als het beter werkt. Als jullie mij daarin kunnen adviseren zou dat ook heel welkom zijn.
Ik heb al geprobeerd een NAS te draaien met een externe HDD aangesloten op een Dell T3400 dit werkte niet. Het was heel traag door de 4GB RAM en ik vind het het niet waard om hem nog te upgraden.
CPU: Intel Core i5-6400 Boxed. Prijs 180,- euro.
CPU-fan: Scythe mugen 4 PCGH. Prijs 40,- euro.
MOBO: MSI B150M BAZOOKA. Prijs 75,- euro.
RAM: Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16. Prijs 80,- euro.
GPU: MSI GeForce GT 610 (810MHz) 1GB. Prijs 35,- euro.
HDD: WD Red WD40EFRX, 4TB. 3X Prijs 450,- euro.
SSD: Kingston SSDNow V300 60GB. Prijs 40,- euro.
CASE: Nanoxia Deep Silence 4 (Dark Black). Prijs 75,- euro.
PSU: Corsair HX750i. Prijs 150,- euro.
Dit is de configuratie die ik heb samengesteld als server. Ik keek vandaag een video op Linus Tech tips over moederborden. Toen werd ik onzeker hij zij dat je je moederbord kiest voor je gebruik. Ik heb volgens mij meer een systeem gebouwd voor gaming dan om als server te gebruiken. Wat ik dan anders heb gedaan is de GPU simpeler maken en veel meer opslag samengesteld.
Ik wil sowieso 16GB of 24GB aan RAM wat op de hoogst mogelijke snelheid werkt. 12TB aan opslag verdeeld over 3 keer een 4TB WD RED HDD. Het OS wil ik gaan draaien op een SSD van 60GB of 120GB. Het systeem moet vrij geluid stil zijn, omdat hij op mijn kamer komt te staan waar ik ook slaap. Het is heel belangrijk dat het ook een niet stroom slurpend systeem is.
Ik weet nog niet welk OS ik er op ga draaien ik zit erg te twijfelen tussen Unraid en Freenas. Ik heb geen probleem te betalen voor Unraid als het beter werkt. Als jullie mij daarin kunnen adviseren zou dat ook heel welkom zijn.
Ik heb al geprobeerd een NAS te draaien met een externe HDD aangesloten op een Dell T3400 dit werkte niet. Het was heel traag door de 4GB RAM en ik vind het het niet waard om hem nog te upgraden.