Beste tweakerts,
Sinds een paar maanden in het bezit van Zotac ZBOX nano CI323 NUC. Mooi apparaatje, passief gekoeld i.c.m. 8GB Crucial - DDR3L 1600Mhz CL11 SO-DIMM Kit - 8GB (CT2KIT51264BF160BJ) en een Samsung 840 250GB SSD.
Heb helaas regelmatig last van plotselinge reboots, als ik daarna de logs bekijk (en filter) zie ik het volgende:
screenshot log
De kritieke fout lijkt van Bron Kernel-Power met id 41 te worden gemaakt:
Anyone else nog wat opties?
Sinds een paar maanden in het bezit van Zotac ZBOX nano CI323 NUC. Mooi apparaatje, passief gekoeld i.c.m. 8GB Crucial - DDR3L 1600Mhz CL11 SO-DIMM Kit - 8GB (CT2KIT51264BF160BJ) en een Samsung 840 250GB SSD.
Heb helaas regelmatig last van plotselinge reboots, als ik daarna de logs bekijk (en filter) zie ik het volgende:
screenshot log
De kritieke fout lijkt van Bron Kernel-Power met id 41 te worden gemaakt:
maar als ik terugblader zie ik dat deze kritieke fout altijd komt na een fout die 4 sec daarvoor gegenereerd wordt. Deze wordt gecreeerd door Application Popup en heeft als beschrijving:- System
- Provider
[ Name] Microsoft-Windows-Kernel-Power
EventID 41
Version 3
Level 1
Task 63
Opcode 0
Keywords 0x8000400000000002
- TimeCreated
[ SystemTime] 2016-03-20T08:19:58.237911400Z
EventRecordID 5695
Correlation
- Execution
[ ProcessID] 4
[ ThreadID] 8
Channel System
Computer DESKTOP-AGKU499
- Security
[ UserID] S-1-5-18
- EventData
BugcheckCode 0
BugcheckParameter1 0x0
BugcheckParameter2 0x0
BugcheckParameter3 0x0
BugcheckParameter4 0x0
SleepInProgress 0
PowerButtonTimestamp 0
BootAppStatus 0
Heb de PCI code al gegoogled (lijkt de Realtek netwerk chipset) en kom dan op verschillende oplossingen uit die niet geholpen hebben. Wat heb ik verder nog gedaan,Kan de beschrijving van gebeurtenis-id 56 van bron Application Popup niet vinden. Het onderdeel dat de gebeurtenis heeft gestart is mogelijk niet op de lokale computer geïnstalleerd, of de installatie is beschadigd. U kunt het onderdeel op de lokale computer installeren of herstellen.
Als de gebeurtenis van een andere computer afkomstig is, moest de weergave-informatie bij de gebeurtenis zijn opgeslagen.
De volgende informatie is in de gebeurtenis opgenomen:
PCI
01000000684CE00000
- bios geupdate naar laatste versie
- herinstallatie van win10 zonder gebruik maken van drivers van Zotac, na die installatie had ik veel vaker reboots
- energy options disabled
- --- Update to the latest mass production BIOS done
- --- Try changing memory , to different type, or two pieces (kit) to single piece moet ik nog proberen
- --- Try a fresh / clean installation of the OS (do not connect internet at this moment, to avoid Microsoft "Windows Update" from injecting unknown files into the HDD / SSD) heb ik gedaan met eerste installatie van win10
- --- Load Driver from the bundled Driver DVD (not from other sources at this moment)heb ik gedaan met eerste installatie van win10
- --- Install proven Monitoring Program to check the CPU temperature.lijkt niet issue, meeste reboots gebeuren in 1e 5 min na startup[
Anyone else nog wat opties?