Beste tweakers,
Dit is mijn eerste post, hoop dat alles goed gaat en dat ik in het correcte forum zit, ik sta uiteraard open voor suggesties/correcties/aanvullingen etc.
Ik zit op dit moment voor mijn werk in India, en ben op zoek naar een goede gaming desktop voor mijn zoon ter vervanging van zijn 5 jaar oude desktop. Directe aanleiding is het niet kunnen draaien van XCOM 2. Maar met een 5 jaar oude desktop denk ik dat het toch ongeveer tijd was om te vervangen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen - bijvoorbeeld XCOM 2 maar ook strategy zoals Civ.
Office - word, excel etc.
Surfen, mailen
Geen videoberwerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 1200 euro in India, zeg zo'n 1000 euro in Nederland schat ik
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
SSD Crucial CT256MX100 - hier gaat het besturingssysteem op draaien. Een gewone HD eventueel daarnaast voor bulk opslag.
edit: Surgeprotector en UPS al aanwezig.
edit: Toetsenbord en muis al aanwezig.
edit: DVD speler al aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Recommended systeem eisen van XCOM 2: Windows 7 64 bit , 3 GHz quad core, 8GB ram, Geforce GTX770.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Meer voorkeur voor betrouwbaarheid/stabiliteit dan het onderste uit de kan voor prestaties. Liever wat overdesign voor de kast/koeling/voeding aangezien het hier warm is!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt harde eisen, stil is natuurlijk wel prettig maar geen must.
Ga je overklokken?
Zeer waarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?
1. Zijn de hieronder genoemde componenten onderling redelijk op elkaar afgestemd? Voor de meeste componenten kon ik al een goede review vinden hier op tweakers.
2. Zijn er componenten die jullie afraden, en zoja welke componenten stellen jullie dan voor? Aangezien ik dit systeem in India koop, ben ik uitgekomen bij een systeem bouwer www.ant-pc.com. Ik heb hier de mogelijkheid om het systeem tot op zeker hoogte zelf samen te kunnen stellen, maar bij lange na niet elk merk/uitvoering is beschikbaar.
Voorlopige componenten lijst
Dit is mijn eerste post, hoop dat alles goed gaat en dat ik in het correcte forum zit, ik sta uiteraard open voor suggesties/correcties/aanvullingen etc.
Ik zit op dit moment voor mijn werk in India, en ben op zoek naar een goede gaming desktop voor mijn zoon ter vervanging van zijn 5 jaar oude desktop. Directe aanleiding is het niet kunnen draaien van XCOM 2. Maar met een 5 jaar oude desktop denk ik dat het toch ongeveer tijd was om te vervangen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen - bijvoorbeeld XCOM 2 maar ook strategy zoals Civ.
Office - word, excel etc.
Surfen, mailen
Geen videoberwerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 1200 euro in India, zeg zo'n 1000 euro in Nederland schat ik
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
SSD Crucial CT256MX100 - hier gaat het besturingssysteem op draaien. Een gewone HD eventueel daarnaast voor bulk opslag.
edit: Surgeprotector en UPS al aanwezig.
edit: Toetsenbord en muis al aanwezig.
edit: DVD speler al aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Recommended systeem eisen van XCOM 2: Windows 7 64 bit , 3 GHz quad core, 8GB ram, Geforce GTX770.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Meer voorkeur voor betrouwbaarheid/stabiliteit dan het onderste uit de kan voor prestaties. Liever wat overdesign voor de kast/koeling/voeding aangezien het hier warm is!
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt harde eisen, stil is natuurlijk wel prettig maar geen must.
Ga je overklokken?
Zeer waarschijnlijk niet.
Wat verwacht je van ons?
1. Zijn de hieronder genoemde componenten onderling redelijk op elkaar afgestemd? Voor de meeste componenten kon ik al een goede review vinden hier op tweakers.
2. Zijn er componenten die jullie afraden, en zoja welke componenten stellen jullie dan voor? Aangezien ik dit systeem in India koop, ben ik uitgekomen bij een systeem bouwer www.ant-pc.com. Ik heb hier de mogelijkheid om het systeem tot op zeker hoogte zelf samen te kunnen stellen, maar bij lange na niet elk merk/uitvoering is beschikbaar.
Voorlopige componenten lijst
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 183,- | € 183,- |
1 | MSI B150M PRO-VDH | € 71,95 | € 71,95 |
1 | MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G | € 229,90 | € 229,90 |
1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 47,95 | € 47,95 |
1 | Cooler Master HAF 912 | € 106,98 | € 106,98 |
1 | Dell P2414H Zwart | € 210,50 | € 210,50 |
1 | Microsoft Windows 10 Pro EN 1u 64bit OEM | € 139,- | € 139,- |
1 | G.Skill Ripjaws V F4-2133C15D-8GVR | € 41,49 | € 41,49 |
1 | Cooler Master GM G550M | € 61,95 | € 61,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.092,72 |
[ Voor 53% gewijzigd door beejaynl op 22-03-2016 16:41 . Reden: operator error (ikzelf dus) ]