Aankoopadvies - gaming desktop in India

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beejaynl
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16-08 17:54
Beste tweakers,

Dit is mijn eerste post, hoop dat alles goed gaat en dat ik in het correcte forum zit, ik sta uiteraard open voor suggesties/correcties/aanvullingen etc.

Ik zit op dit moment voor mijn werk in India, en ben op zoek naar een goede gaming desktop voor mijn zoon ter vervanging van zijn 5 jaar oude desktop. Directe aanleiding is het niet kunnen draaien van XCOM 2. Maar met een 5 jaar oude desktop denk ik dat het toch ongeveer tijd was om te vervangen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen - bijvoorbeeld XCOM 2 maar ook strategy zoals Civ.
Office - word, excel etc.
Surfen, mailen
Geen videoberwerking.

Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 1200 euro in India, zeg zo'n 1000 euro in Nederland schat ik

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
SSD Crucial CT256MX100 - hier gaat het besturingssysteem op draaien. Een gewone HD eventueel daarnaast voor bulk opslag.
edit: Surgeprotector en UPS al aanwezig.
edit: Toetsenbord en muis al aanwezig.
edit: DVD speler al aanwezig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Recommended systeem eisen van XCOM 2: Windows 7 64 bit , 3 GHz quad core, 8GB ram, Geforce GTX770.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Meer voorkeur voor betrouwbaarheid/stabiliteit dan het onderste uit de kan voor prestaties. Liever wat overdesign voor de kast/koeling/voeding aangezien het hier warm is!

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt harde eisen, stil is natuurlijk wel prettig maar geen must.

Ga je overklokken?
Zeer waarschijnlijk niet.

Wat verwacht je van ons?
1. Zijn de hieronder genoemde componenten onderling redelijk op elkaar afgestemd? Voor de meeste componenten kon ik al een goede review vinden hier op tweakers.
2. Zijn er componenten die jullie afraden, en zoja welke componenten stellen jullie dan voor? Aangezien ik dit systeem in India koop, ben ik uitgekomen bij een systeem bouwer www.ant-pc.com. Ik heb hier de mogelijkheid om het systeem tot op zeker hoogte zelf samen te kunnen stellen, maar bij lange na niet elk merk/uitvoering is beschikbaar.

Voorlopige componenten lijst

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 183,-€ 183,-
1MSI B150M PRO-VDH€ 71,95€ 71,95
1MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G€ 229,90€ 229,90
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Cooler Master HAF 912€ 106,98€ 106,98
1Dell P2414H Zwart€ 210,50€ 210,50
1Microsoft Windows 10 Pro EN 1u 64bit OEM€ 139,-€ 139,-
1G.Skill Ripjaws V F4-2133C15D-8GVR€ 41,49€ 41,49
1Cooler Master GM G550M€ 61,95€ 61,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.092,72

[ Voor 53% gewijzigd door beejaynl op 22-03-2016 16:41 . Reden: operator error (ikzelf dus) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik zou iig iets van een surge-protector kopen aangezien de stroom er hier en daar nog weleens uit kan klappen. Desnoods een ups. Maar goed, dan ga je al gauw richting een laptop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinjoo1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-08-2017
Zou je die ant-pc niet kunnen mailen met of ze aan dat gene kunnen komen wat jij zoek ?

http://valid.canardpc.com/efq7t2 mijn laptop(was) windows 10 pro http://valid.x86.fr/uqawwk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beejaynl
Bartjuh schreef op zondag 20 maart 2016 @ 04:57:
Ik zou iig iets van een surge-protector kopen aangezien de stroom er hier en daar nog weleens uit kan klappen. Desnoods een ups. Maar goed, dan ga je al gauw richting een laptop...
Ja dat is inderdaad absoluut noodzaak hier. De huidige UPS blijft en gaat dan gebruikt worden voor het nieuwe systeem. Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beejaynl
robinjoo1 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 05:03:
Zou je die ant-pc niet kunnen mailen met of ze aan dat gene kunnen komen wat jij zoek ?
Ga ik zeker doen, wanneer ik alle suggesties van het forum heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 15-09 23:23
Is het budget exclusief randapparatuur?

Het basisgamesysteem van maart komt ruwweg overeen met de recommended eisen.
reviews: Desktop Best Buy Guide - maart 2016

En het mainstreamsysteem gaat er ruim overheen.
reviews: Desktop Best Buy Guide - januari 2016

Deze voorbeelden beschikken al over een SSD, die kun je dus weglaten.
Misschien in verband met de warmte kiezen voor een nVidea GPU, die zijn wat energiezuiniger, dus makkelijker te koelen.

7,945 kWp, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie, Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beejaynl
busscherski schreef op maandag 21 maart 2016 @ 12:01:
Is het budget exclusief randapparatuur?
Ja, bedankt voor de suggestie, aanpassing gedaan.
Het basisgamesysteem van maart komt ruwweg overeen met de recommended eisen.
reviews: Desktop Best Buy Guide - maart 2016
Dit had ik zo'n beetje gebruikt als startpunt, vergeten te vermelden. Ik kan hier in India waarschijnlijk niet alle componenten krijgen dus ik heb die componenten gekozen die hier wel beschikbaar zijn en zo dicht mogelijk bij de BBG in de buurt komen.
Misschien in verband met de warmte kiezen voor een nVidea GPU, die zijn wat energiezuiniger, dus makkelijker te koelen.
Ik dacht dat de voorgestelde GPU een nVidea was? Als die inderdaad koeler is dan is dat mooi meegenomen.
Pagina: 1