Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een ps4 te kopen maar ik heb nu een monitor maar die is helaas zonder luidsprekers enn een audio out poort. Nu heb ik een ps3 en ik kan hem verbinden via rgb met een stereo die de rode en witte ingang heeft. Maar de ps4 heeft geen rgb uitgang meer. Hoe kan ik mijn luidsprekers verbinden met mijn ps4? Ik had gelezen dat je de controller kan verbinden met een 3.5mm jack, maar dan heb ik een zeer lange kabel nodig en dan is de controller niet meer "draadloos". Kan iemand me verder helpen?

Beste antwoord (via Verwijderd op 21-03-2016 15:29)

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:34
Lol. Episch dit. How about waste 'o time :)

Nickname does not reflect reality

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
Heb je al gezocht naar "hdmi audio extractor"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar die zijn niet zo goedkoop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:20

FeaR

In GoT we trust

Of eventueel een DAC om aan de optische uitgang te hangen. Ik denk dat dat goedkoper is dan een HDMI Audio Extractor. Althans, de prijzen voor modellen die naar analoge audio extracten zijn zo te zien wat meer aan de prijs. HDMI In naar HDMI Out + Toslink Out zijn goedkoper, maar dan moet er alsnog een DAC tussen.

Edit:
Deze DAC kost een paar tientjes. Als je vanaf eBay uit China gaat bestellen kan het veel malen goedkoper.

[ Voor 25% gewijzigd door FeaR op 20-03-2016 00:24 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn monitor heeft een dvi ingang maar ik heb een hdmi naar dvi converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Que? Heb je op het linkje uit mijn post geklikt? Beeld stuur je gewoon vanaf de PlayStation 4 via HDMI (al dan in jouw geval met verloopje naar DVI) naar het scherm. Audio stuur je vanaf de PlayStation 4 vanuit de optische uitgang naar de DAC. Vanaf de DAC heb je dan rood/wit RCA (of cinch, of tulp hoe je het wilt noemen). Die rood/wit is dan gelijk aan wat je nu in gebruik hebt.

Hoe dan ook zal er iets van een kastje tussen moeten als een DAC (Digital to Analog Concerter) aangezien de console alleen digitale uitgangen heeft en jij analog nodig hebt als ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke danku voor de info ik zal eens eens op internet zoeken naar een goedkope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb eens gekeken en met die converter die jij zeg zal het niet lukken. De output van de converter is red white en mij luidsprekers zijn van een 3.5mm jack naar red white dus de output zou een 3.5mm jack moeten zijn. Sorry voor het mis uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:52

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:55:
Heb eens gekeken en met die converter die jij zeg zal het niet lukken. De output van de converter is red white en mij luidsprekers zijn van een 3.5mm jack naar red white dus de output zou een 3.5mm jack moeten zijn. Sorry voor het mis uitleggen.
daar zijn gewoon verloopstekkertjes voor.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb net gekeken en is dat zo'n klein dingetje van optic audio naar 3.5mm jack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:49

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Dan vervang je die 3,5mm jack naar 2x cinch toch voor een 2x cinch naar 2x cinch? Ik snap niet waarom je zo gecompliceerd zit te denken terwijl de oplossing zo doodsimpel is. Of zijn het van die cheap-ass speakertjes waarbij de kabel vast zit aan de speakers?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik de ps4 verbinden met een bleutooth box van beats? Dat zou de oplossing zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 00:00

Nibbz

Postmaster General

(jarig!)
Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-shop.nl/contents/media/cable-470.jpg

tadaa?

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Nogmaals: met alleen een kabel ga je het niet redden. Je moet van digitaal naar analoog en dat kan niet via alleen een kabel.

De gelinkte kabel zou wel passen, maar je zou nul geluid hebben aangezien het signaal nog steeds digitaal is en de speakers dat niet snappen.
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:59:
Ja heb net gekeken en is dat zo'n klein dingetje van optic audio naar 3.5mm jack?
Dat is dus puur een verloopje van gewone optische toslink naar mini toslink, het signaal blijft digitaal (licht in dit geval).

[ Voor 24% gewijzigd door FeaR op 20-03-2016 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle mogelijkheden voor je idee om de ps4 rechtstreeks op speakers aan te sluiten zijn duur. Daarnaast leveren ze extra problemen op omdat er voeding en meer kabels nodig gaan zijn. Een upgrade voor je monitor of je speakers gaat op lange termijn voordeliger zijn.

Je kunt ook een headset aansluiten op je controller. Ben je gelijk klaar.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2016 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:05

DukeBox

loves wheat smoothies

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:46
Heeft je monitor geen headphone jack? Meeste monitors zonder speaker hebben nog wel een 3.5 aansluiting waar je de speakers op kan aansluiten. Op die manier heb je alsnog het geluid van je playstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb een andere monitor gekocht zo is er geen enkel probleem meer. Toch bedankt allemaal

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:34
Lol. Episch dit. How about waste 'o time :)

Nickname does not reflect reality

Pagina: 1