Toon posts:

Dom van mij? Of onlogisch van Alpha.

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zit ik van middag weer eens een beetje in m'n PC te klooien. Om m'n 1200@1400 TB onder de 49 graden te krijgen. Aangezien er 8 fans in m'n kast zitten zal de airflow wel goed zijn. Dus ik denk mischien moet ik dat witte ding om de bovenkant van het blok van die Alpha 6035 verwijderen. Zo gezecht zo gedaan ik daarna voorzichtig als altijd de fan weer monteren. En opstarten en wat blijkt TB dood :'( . Ik alles uit elkaar gehaald. Blijkt dat de schroef gaten door het blok heen lopen en ik met de schroevenkeurig de cooler recht van de core heb afgeduwt.

Ik hoop dat ik hiermee andere mensen voor dezelfde fout behoed (of ben ik gewoon heel erg dom bezig geweest)

Maandag maar een 1400 bestellen dan. Er zit niets anders op >:)

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-08 11:17
Gecondoleerd :'(

Heb je dan niet even die schroef naast de koeler gehouden om te kijken hoe ver hij er weer in zou gaan na je mod?

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

hmm.. das balen.. maar heb je niet gewoon een shutdown temperature of alarm temperatuur ingesteld?? of volg ik ut nu erg slecht???

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

Verwijderd

Topicstarter
Als een proc verbrand gaat ruiken is ie volgens mij vrij dood. Heb pas na 10 sec. de stekker eruit getrokken. En volgens AMD kan zo'n TB niet zo lang zonder koeler. Ik geloof zelfs maar 4 sec. :'( :'( :'(

• Tomas Zwinkels

Tomas Zwinkels

Op vrijdag 22 juni 2001 21:24 schreef Sidewinder het volgende:
Als een proc verbrand gaat ruiken is ie volgens mij vrij dood. Heb pas na 10 sec. de stekker eruit getrokken. En volgens AMD kan zo'n TB niet zo lang zonder koeler. Ik geloof zelfs maar 4 sec. :'( :'( :'(
sja.. das ut risico van 't vak he.. toch checkt ik dat echt meestal wel 4 keer of ut der allemaal goed op zit.. en maar 4 sec zonder koeler?? das wel erug fucking weinig.. zou je niet iets anders mis gedaan kunnen hebben??

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

Verwijderd

Topicstarter
Weet jij wel hoe warm zo TB wordt. Helemaal als die overklokt is.

• Tomas Zwinkels

Tomas Zwinkels

na ja.. zelf nooit gedaan.. maar wel wat over gehoord ja... sja.. das ook wel weg link dan.. want dat heb je dan dus ook als een van je kabeltjes ff niet goed contact maakt..

maar anyway.. genaaid voor je..

• bloasfist
  • Laatst online: 22-08 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

Op vrijdag 22 juni 2001 21:13 schreef Sidewinder het volgende:
Toch wel heel erg jammer voor je. Gaat je toch wel weer zo'n 600 pieken kosten.
Ach je kunt het ook zo bekijken: wees blij dat het geen intel was. Dan was je nog duurder uitgeweest. Alhoewel een PIV 1400 kost ook "maar" rond de 600 piek. Maarja, die is wel een stukkie langzamer dan een TB 1400.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Verwijderd

Topicstarter
Daar gaat dus m'n waterkoeling projectje :'( Maar ja dat had me dan ook m'n core gekost mischien.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

open deur: da's niet handig van je...
Heb je die Alpha niet zelf in elkaar gezet dan? Dan had je kunnen zien dat die aluminium spacer bedoeld is om de fan stabiel op het koelblok te houden.

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik inderdaad niet gezien nee (dom). Wel in elkaar gezet. Maar dacht dat die de air-flow misschien blokkeerde. Omdat me proc naar mijn idee zo warm werdt 49 graden. Leek mij veel voor die alpha en al m'n fans

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Je kan het ook te goed willen doen...
Heb je die airflow getest met een sigaret oid?
Als namelijk blijkt dat de lucht rond je Alpha blijft hangen, schiet je er nog niks mee op.
Ook ff kijken of je voeding qua afwerking aan ATX-spec voldoet; de mijne deed dat niet namelijk, en had geen intake aan de onderkant bij de proc.
Inmiddels hangt die PSU naast een tweede PSU aan de buitenkant van de kast, en heeft mijn AMD-met-Alpha genoeg lucht, zonder extra fans.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb me voeding niet nee. Maar rond me CPU heerst een soort tornado. Nu alleen weer effe de rooklucht uit me kast werken.

• Dennis Nijhuis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03-2025
Op vrijdag 22 juni 2001 21:34 schreef bloasfist het volgende:

[..]

Toch wel heel erg jammer voor je. Gaat je toch wel weer zo'n 600 pieken kosten.
Ach je kunt het ook zo bekijken: wees blij dat het geen intel was. Dan was je nog duurder uitgeweest. Alhoewel een PIV 1400 kost ook "maar" rond de 600 piek. Maarja, die is wel een stukkie langzamer dan een TB 1400.
Tja, als je die intel had gehad, was het waarschijnlijk niet gebeurt. Intel heeft namelijk een optie voor forced shut-down ingebouwd als de proc. te warm word...

Bestuh!!

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Een beetje van jezelf!!!!!!!! en een beetje van jezelf.

Verwijderd

intel vs amd wars!

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 12:52 schreef QuAd-dUnCAn het volgende:
intel vs amd wars!
Intel is beter dan AMD!!!! ;)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:17

Epsilon

Op vrijdag 22 juni 2001 22:37 schreef MadCue het volgende:

[..]

Tja, als je die intel had gehad, was het waarschijnlijk niet gebeurt. Intel heeft namelijk een optie voor forced shut-down ingebouwd als de proc. te warm word...
dat kan je op je mobo bij een amd instellen, maar tweakers doen dat niet en daarom is het DAAR een belemmering

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Op vrijdag 22 juni 2001 22:37 schreef MadCue het volgende:

[..]

damn de flame-en begint nu alweer....

Verwijderd

HAHAAHAHAH :) Is mij ook overkomen ! pech gehad koop maar een nieuwe :D

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 22:11 schreef FireTiger het volgende:
HAHAAHAHAH :) Is mij ook overkomen ! pech gehad koop maar een nieuwe :D
Wat ben jij voor een kneus?

Verwijderd

Wat wou je dat ik had gezegd ?
Ahh wat kut voor je man en daan meehuilen ?
Moraalriddertje..

Verwijderd

Ik za vanmiddag ook wat te pielen met mijn Alpha (op tbird 1200c) Ik had de fingerguard eraf gehaald (resoneerde nogal) en toen ik mijn fan ging vastschroeven is denk ik die kap over de sink heengeschoven, gelukkig heb ik de VIA hardwaremonitor aanstaan. Temp liep heel snel naar 72 graden, toen piiiiiiiiieeeeeeeeeeep, bluescreen (win2k) en shutdown.
Gelukkig doet ie het nog.....but i feel sorry for you

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 22:18 schreef FireTiger het volgende:
Wat wou je dat ik had gezegd ?
Ahh wat kut voor je man en daan meehuilen ?
Moraalriddertje..
Volgende keer dat jij iets opblaast/sloopt moet je me maar mailen, kom ik ff bij je langs en lach je recht in je gezicht uit, stumper
edit/
Ik zie het al, je bent pas 2 dagen op GOT en weet niet hoe het hier werkt
edit/

Verwijderd

Doe niet zo zielig man uitslover. Kapot = Kapot. Ik lach hem niet uit . Ik lach omdat hetzelfde bij mij is gebeurd en dat ook met een Alpha cooler soo what ?

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 22:23 schreef FireTiger het volgende:
Doe niet zo zielig man uitslover. Kapot = Kapot. Ik lach hem niet uit . Ik lach omdat hetzelfde bij mij is gebeurd en dat ook met een Alpha cooler soo what ?
Misschien heeft hij niet zoveel geld te besteden als jij en moet ie lang sparen om een nieuwe te kopen.
Als je nix beters te melden hebt kun je beter van GOT verdwijnen

Ik wou dat ik 1 dag Mod kon zijn om sommige figuren te bannen :(

Verwijderd

Rob luister is ...
Hij heeft zijn cpu kapot gemaakt. Ik lach omdat hetzelfde bij mij is gebeurd.Hij koopt een nieuwe omdat zijn oude kapot is dus hij heeft geld. So wat is de probleem nu ?

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 22:28 schreef FireTiger het volgende:
Rob luister is ...
Hij heeft zijn cpu kapot gemaakt. Ik lach omdat hetzelfde bij mij is gebeurd.Hij koopt een nieuwe omdat zijn oude kapot is dus hij heeft geld. So wat is de probleem nu ?
Er staat nergens dat hij een nieuwe koopt/kan kopen en als ie dat wel kan had hij dat geld vast gereserveerd voor andere dingen

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 21:13 schreef Sidewinder het volgende:
Eeeuh wat staat hier ?

En waar ben je mee bezig Rob ? Je doet alsof ik die processor kapot hebt gemaakt ?

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 22:32 schreef FireTiger het volgende:

[..]

Eeeuh wat staat hier ?

En waar ben je mee bezig Rob ? Je doet alsof ik die processor kapot hebt gemaakt ?
Nee, jij hebt die proc. niet kapot gemaakt maar het gaat om het feit dat we hier op GOT niet bezig zijn met leedvermaak en helaas blijkt uit jouw reactie dat je het wel lollig vond omdat het jou ook is overkomen.
Ik denk dat jij ook niet echt vrolijk was toen je je proc. om zeep hielp.

Verwijderd

Tsjeesus wat zijn jullie een stel kleine kinderen. Die jonge heeft zijn proc. om zeep geholpen en dat is helaas duur lesgeld. Kan hij eindelijk een nieuwe 1,4 kopen, heeft hij nu een goede smoes voor.

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

das duidelijk kut voor je.
Volgende keer beter >:)
En over die discussie, volgens mij zijn er een paar mensen heel druk bezig met hun SG/HK licentie :D

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 22:42 schreef Paitor het volgende:
das duidelijk kut voor je.
Volgende keer beter >:)
En over die discussie, volgens mij zijn er een paar mensen heel druk bezig met hun SG/HK licentie :D
Wat voor licenties zijn dat >:)

• Killemov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 12:12

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Hmmm ... over het slopen van je proc kan toch wel relativerend gelachen worden ? ... Ooops net een weerstandje van een UltraSPARC III 900 MHz processorboard gesloopt. ;) Da's pas ECHT :'(

Hey ... maar dan heb je ook wat!

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 22:45 schreef Killemov het volgende:
Hmmm ... over het slopen van je proc kan toch wel relativerend gelachen worden ? ... Ooops net een weerstandje van een UltraSPARC III 900 MHz processorboard gesloopt. ;) Da's pas ECHT :'(
Daar moet je ook van afblijven :)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op zaterdag 23 juni 2001 22:47 schreef rob van den broek het volgende:

[..]

Daar moet je ook van afblijven :)
>:)

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

OK, dit gaat weer helemaal nergens over...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.