Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VPN met Ziggo (Ubee)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Mikromanic
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-11 19:57

Mikromanic

Onder de titel

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik wil iets doen maar weet nog niet zo goed hoe en of het wel mogelijk is.

Ik woon in het buitenland en zou graag (op een zn gratis mogelijke manier) Nederlandse televisie hier kijken.
Nou hebben me ouders die in Nederland wonen een abbo met Ziggo.

Dus wat ik wil doen is een VPN server op me vader zijn PC zetten, waardoor ik vanuit hier connect, en een nederlandse ziggo ip krijg, en zo via internet tv kan gaan kijken.

Hebben jullie tips of enige idee waar ik aan kan beginnen?
Laat het me weten

Up

Beste antwoord (via Mikromanic op 21-03-2016 01:20)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Als je voor OpenVPN wil gaan:

Ze gebruiken een Xen virtualisatiecluster als host, maar je kan natuurlijk ook gewoon een RaspberryPi of een ander zuinig computertje gebruiken.
OpenVPN gebruikt wel z'n eigen protocol, dus dan zit je daar aan vast.

Een andere optie, die ik zelf wel prettig vind, is SoftEther VPN.
Die heeft ook een Windows server en een Windows GUI admintool. Hij vreet (naast z'n eigen protocol met bijpassende client software) PPTP, L2TP+IPSec, MSSTP én OpenVPN protocollen, en is daarmee compatible met de meeste apparaten zonder een apparte client of app. Gewoon met de geintegreerde VPN client van het OS op het apparaat wat je gebruikt,
Plus dat er nog allerlei geavanceerde features in zitten zodat je complete virtuele netwerken kan bouwen, maar dat is dikke overkill natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door McKaamos op 20-03-2016 02:24 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Alle reacties

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:47
Hiervoor moet je pptp vpn opzetten, zijn zat guides van te vinden.

Windows configureer je zo dat deze aan de hand van username/pwd connectie met de PC op het ziggo netwerk.

Poort verwijzing maak je naar de pc van je vader.

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
VPN server opzetten, via Ubee modem (weet niet of het mogelijk is want ik heb ook niet gezocht) of via een PC bij je ouders thuis, connecteren en dan tv gaan kijken.

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-11 21:15
Je kan een VPN server opzetten in de ubee modem ja.
Hoe durf ik je niet te vertellen
Afbeeldingslocatie: http://screenshots.portforward.com/routers/Ubee/EVW321B/VPN_IPSec.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door coolbvrobin op 20-03-2016 00:08 ]

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:14

Kraz

Saving the world

Je kunt de ziggo app gebruiken?
Kwestie van inloggen met hun account. Geen specifieke vpn nodig.

• Mikromanic

Mikromanic

Onder de titel

Topicstarter
Hmm, interesting.

Up

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
co2301 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 00:00:

Windows configureer je zo dat deze aan de hand van username/pwd connectie met de PC op het ziggo netwerk.

In dit geval wil ik PPTP nog wel door de vingers zien, omdat het geen gevoelige informatie betreft, maar PPTP is al tijden "gekraakt" en dus niet meer in te zetten voor de P (private) in VPN. Wil je dus echt met je eigen netwerk verbinden, dan kun je beter een andere techniek gebruiken, zoals OpenVPN.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Mikromanic

Mikromanic

Onder de titel

Topicstarter
Kraz schreef op zondag 20 maart 2016 @ 00:10:
Je kunt de ziggo app gebruiken?
Kwestie van inloggen met hun account. Geen specifieke vpn nodig.
Nee, dat werkt niet in het buitenland, moet dan op een netwerk van Ziggo zitten helaas. Daarom een VPN..

Up

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
coolbvrobin schreef op zondag 20 maart 2016 @ 00:07:
Je kan een VPN server opzetten in de ubee modem ja.
Hoe durf ik je niet te vertellen
[afbeelding]
Dat is als client, niet als server. Niet echt exact wat hij wil dus.
Indien mogelijk ram je een raspberry pi ergens bij je ouders ofzo. Hoeft geen v3 te zijn, OpenVPN gebruikt amper resources.
Echter mis ik wat eigen eerste inzet in je openingspost.

• Mikromanic

Mikromanic

Onder de titel

Topicstarter
co2301 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 00:00:

Oke, dat ga ik eens uitzoeken.

"veiligheid" zou hooguit een paar uurtjes per dag connected zijn. Dus belangrijke data? Nee totaal niet.

Up

• Mikromanic

Mikromanic

Onder de titel

Topicstarter
GuntherDW schreef op zondag 20 maart 2016 @ 00:18:
[...]

Dat is als client, niet als server. Niet echt exact wat hij wil dus.
Indien mogelijk ram je een raspberry pi ergens bij je ouders ofzo. Hoeft geen v3 te zijn, OpenVPN gebruikt amper resources.
Echter mis ik wat eigen eerste inzet in je openingspost.
Klopt, heb nog niet veel gedaan/geprobeerd (newbie) dus vandaar het vragen aan dit superforum.

Up

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
Op tweakers wordt grotendeels verwacht dat je eigen inzet toont als je een topic start. Dat geldt zo voor elk forumonderdeel op tweakers.
Je kan gerust van iets niet veel afweten, maar gewoon verwachten dat mensen je gaan bedienen zonder zelf inzet te tonen is een foute instelling op Tweakers.
Njagoed, weet je het voor de volgende keer...

EDIT: je hoeft niet elke soort VPN optie of wat dan ook te gaan proberen, kijk bijvoorbeeld na op wikipedia wat voor VPN software er is, wat je aanspreekt. Kijk bv eens OpenVPN na, snap je niet helemaal hoe het qua certificaten in elkaar zit en kom je er niet uit na wat onderzoek en misschien zelfs rondklooien is het niet erg, maar gewoon "ja geef mij eens wat hints" gaat bij wat mensen in het verkeerde keelgat schieten.

[ Voor 38% gewijzigd door GuntherDW op 20-03-2016 00:49 ]

Verwijderd

Misschien heb je hier alvast iets aan, twee websites waar je veel Nederlandse publieke zenders kunt bekijken.

http://www.kijktvonline.nl/
http://www.kijkdirect.nl/

Voor wat betreft de commerciële televisie kanalen... dat is vandaag de dag -over 't algemeen- toch allemaal flauwe kul, joh.

Acties:
  • Beste antwoord

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Als je voor OpenVPN wil gaan:

Ze gebruiken een Xen virtualisatiecluster als host, maar je kan natuurlijk ook gewoon een RaspberryPi of een ander zuinig computertje gebruiken.
OpenVPN gebruikt wel z'n eigen protocol, dus dan zit je daar aan vast.

Een andere optie, die ik zelf wel prettig vind, is SoftEther VPN.
Die heeft ook een Windows server en een Windows GUI admintool. Hij vreet (naast z'n eigen protocol met bijpassende client software) PPTP, L2TP+IPSec, MSSTP én OpenVPN protocollen, en is daarmee compatible met de meeste apparaten zonder een apparte client of app. Gewoon met de geintegreerde VPN client van het OS op het apparaat wat je gebruikt,
Plus dat er nog allerlei geavanceerde features in zitten zodat je complete virtuele netwerken kan bouwen, maar dat is dikke overkill natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door McKaamos op 20-03-2016 02:24 ]

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-11 20:00
Mikromanic schreef op zondag 20 maart 2016 @ 00:12:
[...]

Nee, dat werkt niet in het buitenland, moet dan op een netwerk van Ziggo zitten helaas. Daarom een VPN..
Met de Ziggo app was dat inderdaad het geval. Tegenwoordig zijn ze overgestapt op de Horizon Go app waarbij dit niet meer nodig is en het ook op niet Ziggo IP's werkt. Helaas werkt dit alleen maar in Nederland en is het geblokkeerd in het buitenland.

Zelf zou ik een simpel abonnement nemen bij een VPN provider. (Ik heb bijvoorbeeld een jaarabonnement bij PIA voor ongeveer 35 Euro en het werkt altijd) Dan maak je verbinding met een Nederlandse server en werkt het altijd, ongeacht waar je bent.

• co2301
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:47
Room42 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 00:11:
[...]
In dit geval wil ik PPTP nog wel door de vingers zien, omdat het geen gevoelige informatie betreft, maar PPTP is al tijden "gekraakt" en dus niet meer in te zetten voor de P (private) in VPN. Wil je dus echt met je eigen netwerk verbinden, dan kun je beter een andere techniek gebruiken, zoals OpenVPN.
Klopt, maar aangezien het thuis PC's betreft, en pptp is de makkelijkste oplossing, kan het prima.

Zelf ook tijden gedaan, pptp naar mn thuis tv en lekker tv kijken op toen nog de ziggo app.

Nadeel is dat de thuis pc wel aan moet staan, maar daar leek ts al van op de hoogte.

• Room42
  • Niet online
co2301 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 09:31:
[...]

Klopt, maar aangezien het thuis PC's betreft, en pptp is de makkelijkste oplossing, kan het prima.
[...]
Nee, PPTP kan eigenlijk nooit 'prima'. Je wachtwoorden zijn ook niet bescherm, dus iedereen (die echt wil) kan dan bij je binnenkomen. In deze tijden van cryptolockers, hacks en zo wil je niet dat er iemand op jouw netwerk zit.

Dus, ik snap dat de makkelijke weg gekozen wordt, maar het is niet zomaar 'prima'. :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:09
GuntherDW schreef op zondag 20 maart 2016 @ 00:27:
Op tweakers wordt grotendeels verwacht dat je eigen inzet toont als je een topic start. Dat geldt zo voor elk forumonderdeel op tweakers.
Je kan gerust van iets niet veel afweten, maar gewoon verwachten dat mensen je gaan bedienen zonder zelf inzet te tonen is een foute instelling op Tweakers.
Njagoed, weet je het voor de volgende keer...
Even offtopic, Tweakers en veel van hun gebruikers hebben naar mij mening wat te hogen eisen van anderen. Aan de ene kant probeer tweakers.net hun site steeds meer te richten op de minder tech getrainde mensen, maar zodra die mensen dan een vraag stellen dan hebben ze weer niet hun best genoeg gedaan. Ik vind dat gewoon hypocriet en wij gebruikers zouden naar mij mening die stelling niet moeten overnemen van de admins/mods.

Verder is VPN nou niet echt zo simple dat je daar zomaar even induik als noob (no offence intended). Dus ik vind deze open vraag nou niet bepaald raar.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Voor deze zelfde reden (maar dan andersom, ouders in het buitenland) heb ik een Raspberry draaien. Meet PPTP, na de 7de poging om OpenVPN erop te krijgen heb ik dat opgegeven, en PPTP deed het direct. En tja als iemand echt wil binnenkomen erop kan hij dan op mijn netwerk misschien komen. Waar hij bij wat shares en mijn printer kan.

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:19
OpenVPN met een Windows client is wel een pain in the ass, omdat je dan routes moet kunnen op zitten. Ik zat zelf 3 dagen te kloten in de policy manager, hou daar rekening mee.

• Mikromanic

Mikromanic

Onder de titel

Topicstarter
Bedankt jongens, Op dit moment een geslaagde verbinding met NL

Ik heb Softether VPN gebruikt. Werkt als een trein zonder de NS.

Up

• Mikromanic

Mikromanic

Onder de titel

Topicstarter
Nog een vraag he, de verbinding speed. Is daarin nog iets te verbeteren? Heeft de server dan meer down/up nodig? Of is het gewoon de latency van buitenland -> nederland (heb 40Mbits down hier) en met VPN connected (3-5Mbits down)

Up

• Qaatloz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-11 08:13
De verbinding wordt natuurlijk gelimiteerd door de uploadsnelheid van de aansluiting van jouw ouders. Het zo me niet verbazen als die maar 3-5 Mbits is.

• Mikromanic

Mikromanic

Onder de titel

Topicstarter
Qaatloz schreef op zondag 20 maart 2016 @ 20:20:
De verbinding wordt natuurlijk gelimiteerd door de uploadsnelheid van de aansluiting van jouw ouders. Het zo me niet verbazen als die maar 3-5 Mbits is.
Ziggo he.. 120 down / 15-20 up is wat ze hebben bij me ouders..

Haal op dit moment een snelheid van 2Mbits.. Hoger kan ik niet verwachten?

[ Voor 7% gewijzigd door Mikromanic op 20-03-2016 23:27 ]

Up

• Room42
  • Niet online
Mikromanic schreef op zondag 20 maart 2016 @ 23:05:
[...]

Ziggo he.. 120 up / 15-20 down is wat ze hebben bij me ouders..

Dus een hogere snelheid kan ik niet verwachten?
Andersom. Het is 120 (sinds kort 150, toch?) Mbps down en 12 (15) Mbps up. Je kunt dus maar zo'n 12-15Mbps verwachten over VPN. Maar dat moet voor uitzending gemist zat zijn.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

[...]

Welk protocol gebruik je? SoftEther's eigen protocol?
Zet dan in de client even het aantal TCP connections omhoog. Gewoon naar het maximum gooien.

Ik trek ook gewoon m'n volle 30Mbps dicht met het SEVPN protocol. Uiteraard alleen als ik minstens een TCP connection of 8 instel.
Staat in de client bij de properties, onder Advanced.
Het protocol moet in ieder geval in staat zijn om tot bijna een hele gigabit door te pompen, mits de client en server snel genoeg zijn om met dat tempo data te encrypten/decrypten.

[ Voor 31% gewijzigd door McKaamos op 20-03-2016 23:58 ]

• Qaatloz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-11 08:13
[...]

Ah, ik ben ADSL snelheden gewend :'( , maar dan zou je dus maximaal 15 Mbit mogen verwachten van de downloadsnelheid door de vpn-lijn heen.

• Mikromanic

Mikromanic

Onder de titel

Topicstarter
McKaamos schreef op zondag 20 maart 2016 @ 23:42:
[...]

Welk protocol gebruik je? SoftEther's eigen protocol?
Zet dan in de client even het aantal TCP connections omhoog. Gewoon naar het maximum gooien.

Ik trek ook gewoon m'n volle 30Mbps dicht met het SEVPN protocol. Uiteraard alleen als ik minstens een TCP connection of 8 instel.
Staat in de client bij de properties, onder Advanced.
Het protocol moet in ieder geval in staat zijn om tot bijna een hele gigabit door te pompen, mits de client en server snel genoeg zijn om met dat tempo data te encrypten/decrypten.
Jij bent geweldig ! nu 15Mbps !
Thanks

Up

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-11 21:42
Mocht het alleen voor TV kijken zijn zou ik toch een commerciele VPN dienst overwegen. Scheelt een boel gedoe met PC's die aan moeten blijven enz (stroom verbruik is dan ook zeker iets om mee te nemen, tenzij je iets als een rasbery pi gebruikt).

Gebruik zelf al jaren vpn unlimited. Die hebben ongeveer permanent een 'offer' (even googlen) waarbij je een abbo kan nemen voor 3 jaar voor 19 dollar (~17 euro). Dat is dus maar 6 euro per jaar. Je kunt hem op max 5 apparaten gebruiken en heeft aps (PC, android/ios) welke de verbinding voor je instelt en waarin je ook je exit point eenvoudig kan kiezen en wisselen. Je kiezen uit diverse Exit points waaronder nederland (voor NL ip) maar ook UK/US en nog veel meer.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Mikromanic schreef op maandag 21 maart 2016 @ 00:33:
[...]

Jij bent geweldig ! nu 15Mbps !
Thanks
You're welcome :)

Verwijderd

Tot op heden gebruikte ik VpnOneClick wanneer in in het buitenland via de Horizon app van Ziggo tv wilden kijken. Vorige week echter bemerkte ik dat de Ziggo app zich niet meer laat foppen met deze VPN verbinding.
Ik krijg als melding dat " de services helaas tijdelijk niet beschikbaar is".
Terug thuis nog even gecontroleerd door met en zonder VPN de app te gebruiken. Conclusie: VPN wordt nu absoluut geblokkeerd door Ziggo.

• Wizardtm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11 21:45

Wizardtm

>>> H20 <<<

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 20:52:
Tot op heden gebruikte ik VpnOneClick wanneer in in het buitenland via de Horizon app van Ziggo tv wilden kijken. Vorige week echter bemerkte ik dat de Ziggo app zich niet meer laat foppen met deze VPN verbinding.
Ik krijg als melding dat " de services helaas tijdelijk niet beschikbaar is".
Terug thuis nog even gecontroleerd door met en zonder VPN de app te gebruiken. Conclusie: VPN wordt nu absoluut geblokkeerd door Ziggo.
Damn dat zou zonde zijn. Ben wel benieuwd of het dan om alleen commerciele vpn verbindingen gaat of gewoon alle vpn verbindingen. Volgde dit topic omdat ik dit jaar in Frankrijk ook een vpn connectie naar NL wil maken zodat de kids hun filmpjes kunnen blijven kijken ......

Werken? Dat doe ik morgen wel!

• Mikromanic

Mikromanic

Onder de titel

Topicstarter
Wizardtm schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 22:51:
[...]

Damn dat zou zonde zijn. Ben wel benieuwd of het dan om alleen commerciele vpn verbindingen gaat of gewoon alle vpn verbindingen. Volgde dit topic omdat ik dit jaar in Frankrijk ook een vpn connectie naar NL wil maken zodat de kids hun filmpjes kunnen blijven kijken ......
Via Softether VPN, vandaag gewoon nog voetbal gekeken. Geen problemen :-)

Offtopic; wat is horizon go een rampensite.. :(

[ Voor 5% gewijzigd door Mikromanic op 30-03-2016 00:00 ]

Up

• Wizardtm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11 21:45

Wizardtm

>>> H20 <<<

Mikromanic schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 23:59:
[...]

Via Softether VPN, vandaag gewoon nog voetbal gekeken. Geen problemen :-)

Offtopic; wat is horizon go een rampensite.. :(
Offtopic: Dat is dan wel weer herkenbaar. Wat ik merk op mijn pc is dat horizon go site prima werkt met IE en pertinent niet met chrome (chrome geeft dat de service tijdelijk niet beschikbaar is).

Werken? Dat doe ik morgen wel!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Dat een thuis-VPN server gewoon werkt maar een commerciele oplossing niet, is opzich wel enigzinds logisch.
De servers van een commerciele operatie zijn prima te identificeren en indexeren. Daar is dus een soort 'zwarte lijst' van te maken en kan er toegang worden ontzegd op basis van het gebruik van VPN.
Bijvoorbeeld, het is goed te detecteren omdat er een overvloedige hoeveelheid verbindingen vanaf hetzelfde IP adres komt (heel veel users aangesloten bij VPN serivce X, allemaal via dezelfde server en dus hetzelfde extern zichtbare IP)

Een thuis VPN server wordt nergens geadverteerd en er is ook niet zomaar aan te zien dat er een VPN server staat. Plus, er komen geen enorme aantallen bezoekers vanaf dat ene IP adres. Hooguit een paar meer dan het aantal bewoners op het adres waar de internetverbinding bij hoort.
Dat valt niet op. Iemand kan prima z'n tablet of mediaplayer per ongeluk aan hebben laten staan.

• Mikromanic

Mikromanic

Onder de titel

Topicstarter
Merk wel dat ik een enorm hoge ping heb naar NL, normaal rond de 210.. Met VPN connected rond de 300. Ik dacht juist dat de ping iets zou verlagen met VPN connected. Zal het wel mis hebben

Up

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Mikromanic schreef op woensdag 30 maart 2016 @ 14:33:
Merk wel dat ik een enorm hoge ping heb naar NL, normaal rond de 210.. Met VPN connected rond de 300. Ik dacht juist dat de ping iets zou verlagen met VPN connected. Zal het wel mis hebben
Tikkie late reactie, maar dat je ping stijgt is wel logisch.
Sowieso neem je een omweg als je via een VPN server bij iemand thuis werkt. Je gaat van jouw ISP via de grote trunk-lijnen naar een andere ISP en dan naar een consumenten eind-lijn.
Daar vandaan weer terug naar de trunk-lijn en naar de website die je wil bereiken.
Dat in tegenstelling tot jij->ISP->Trunk->datacenterwaarwebsitestaat.

Plus, VPN is encrypted. Elke packet moet eerst omgerekend worden naar iets wat niet leesbaar is voor de buitenwereld, en zodra het bij de VPN server komt moet het weer terug gerekend worden.
In die twee vertaalslagen zit ook wat extra tijd.

Pagina: 1