Haperend beeld bij TV+monitor tegelijk... Videokaart?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Managelorian
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-01 16:41

Managelorian

“This is the workflow.”

Topicstarter
Wanneer ik mijn TV en mijn monitor tegelijk aansluit en er hetzelfde beeld op laat zetten, is het TV beeld niet altijd vloeiend. Vooral bij bewegende beelden is duidelijk te zien dat delen van het beeld op de TV achterblijven. Wanneer ik de kabel van de monitor eruit haal, is het probleem niet weg, maar wel een stuk beter.

Voor video gebruik ik de onboard aansluitingen van mijn ASRock Z68 Pro3-M iZ68 moederbord. Voor zover relevant zit hier een Intel Core i5 2500K op. De TV is aangesloten via een 7,5m lange HDMI kabel van de allergoedkoopste soort en de monitor is aangesloten via een 1m DVI kabel.

Is het erg waarschijnlijk dat dit probleem wordt veroorzaakt doordat de onboard video te weinig rekenkracht heeft?

Alle reacties

• vdstaak
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 14-01 20:49
Om het uit te sluiten zou je de TV op een lagere resolutie kunnen zetten en de monitor niet aangesloten te hebben. Probleem opgelost? Dan inderdaad te weinig rekenkracht.

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:24

Emiel1984

Made in NL

Een kleine toevoeging op de opmerking van vdstaak:

Tip: 720p op een tv is in het algemeen niet veel anders dan 1080p, tenzij je bronbestand 1080p is.

Toevoeging;

Je zou de tv is op de 1 meter kabel aan kunnen sluiten om de 'kwaliteit van\verstoring' op de langere HDMI kabel uit de sluiten.

1. Wat weergeef je overigens ?
2. Kloon je het beeld op de TV of is het ingesteld als extra scherm ?
3. Wat is het merk en type van de monitor en wat is het merk en type monitor dat je gebruikt, dat kan het wellicht voor ons wat makkelijker om er iets over te zeggen omdat we dan de specificaties kunnen nalezen.

[ Voor 82% gewijzigd door Emiel1984 op 20-03-2016 00:43 ]

[LTS][MTS][HTS]