Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sync oplossing voor bestaande mappenstructuur

Pagina: 1
Acties:

• dylan_
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-10 16:54
Hi Tweakers,

Voor werk en prive wil ik een aantal bestaande mappen op verschillende computers synchroniseren met een online opslag oplossing. Google Drive, Dropbox en OneDrive bieden niet de optie om bestaande mappen te synchroniseren. Deze mappen moeten als bron in op de "drive" folder staan. Dit wil ik niet. De bestaande mappen structuur voor mijn bestanden moet ongewijzigd blijven. Ik zoek dus een oplossing die welke map dan ook op mijn schijf synchroniseert met de cloud.

Nu kwam ik Cubby tegen en dit werkt prima maar wil graag andere goede alternatieven vergelijken.

Groet,
Dylan.

• wuppie007
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:07
Hoi, heb je al gekeken naar syncthing? Zoek anders even naar het topic op het forum hier. Kan je je 'probleem' misschien iets beter omschrijven?

• dylan_
Hoi,

Vergeten te vermelden maar ik zoek een totaal oplossing. Ik wil niet zelf iets hosten/onderhouden.

Het probleem met Google Drive, Dropbox en OneDrive is dat je lokale mappen als "C:\mapX" niet kunt synchroniseren. Je moet een map gebruiken in de root folder van de drive, bijvoorbeeld "C:\Users\Dylan\GoogleDrive\mapX". Dit veranderd de mappenstructuur die ik lokaal heb staan als C:\mapX. Applicaties maken gebruik van deze map en kunnen niet overweg met een symbolic link. De data moet als bron blijven bestaan in de huidige map.

Fijne avond! :)

• wuppie007
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:07
Duplicati?

• dylan_
Dan heb ik de data 2x op mijn schijf staan.

Verwijderd

Ik zou een willekeurig sync tooltje gebruiken om je huidige mappenstructuur te syncen met je google drive/dropbox map en vervolgens op de overige pc's ook het zelfde tooltje gebruiken.

Je hebt dan wel 2x de data op je pc staan maar dan bereik je wel wat je wil.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2016 23:37 ]

• dylan_
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 23:35:
Ik zou een willekeurig sync tooltje gebruiken om je huidige mappenstructuur te syncen met je google drive/dropbox map en vervolgens op de overige pc's ook het zelfde tooltje gebruiken.

Je hebt dan wel 2x de data op je pc staan maar dan bereik je wel wat je wil.
Dat is helaas wel een probleem omdat het om meerdere devices gaat en ik niet wil dat de data op alle devies wordt gesynchroniseert.

Verwijderd

dylan_ schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 23:39:
[...]

Dat is helaas wel een probleem omdat het om meerdere devices gaat en ik niet wil dat de data op alle devies wordt gesynchroniseert.
Dan is het mij niet helemaal duidelijk wat je wel wil. Je kan toch gewoon kiezen wat je wel en niet wil syncen?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2016 23:42 ]

• dylan_
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 23:41:
[...]

Dan is het mij niet helemaal duidelijk wat je wel wil.
Ik wil verschillende mappen over meerdere devices synchroniseren met de cloud. Op device 1 wil ik mapA synchroniseren. Op device 2 wil ik mapB synchroniseren. Deze mappen staan dan lokaal op 1 device en 1 keer in de cloud. Cubby kan dit maar ik wil graag andere alternatieven vergelijken.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
dylan_ schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 23:44:
[...]
Ik wil verschillende mappen over meerdere devices synchroniseren met de cloud. Op device 1 wil ik mapA synchroniseren. Op device 2 wil ik mapB synchroniseren. Deze mappen staan dan lokaal op 1 device en 1 keer in de cloud. Cubby kan dit maar ik wil graag andere alternatieven vergelijken.
Wat is er precies mis met Cubby? Want vooralsnog lijk je enkel forks van Cubby te willen hebben want de rest keur je af zonder te benoemen wat je mist.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:38
Ik heb lange tijd met Dropbox in combinatie met symlinks gewerkt.
Daarmee kun je doen wat je wil.

- Selective sync. Niet alle mappen tegelijk.
- Mappen kiezen. De map symlinken op de gewenste locatie. Bijvoorbeeld met deze plugin voor explorer.

[ Voor 20% gewijzigd door jeroen3 op 19-03-2016 23:55 ]

Pagina: 1