Enige tijd geleden heb ik mijn oude X58A-UD3R vervangen voor een P6XD58-Premium moederbord.
Dit vanwege instabiliteit op de gigabyte, en na enig speur werk kwam ik erachter dat de 3.3 voltage erg laag was..
Vandaag weer eens begonnen met troubleshooten, maar loop helaas nog steeds vast..
Ik heb diverse dingen gedaan, zoals complete reset.
CPU eruit gehaald, met ram geheugen gepseeld, en verschillende video kaarten etc.
Bios flashes gedaan, en alles compleet gereset maar dit alles mocht niet baten..
Ook de bios battery vervangen, etc.
De overige voltages zijn prima in orde verder, denk hierbij o.a aan de 12Volt en de 5Volt rails..
Ik heb dit bord ooit weggebracht naar een lokale PC zaak, echter konden zij de oorzaak ook niet vinden.
En ze vertelden mij dat ze vermoeden dat de BIOS niet goed was, en mogelijk defect zou kunnen zijn..
Hebben jullie tweakers hier ervaring mee, met zo'n probleem ?
zijn hier oplossingen voor, of is dit moederbord gewoon echt overleden ?
Ben benieuwd of iemand mij kan verder helpen, thanks in advance !
p.s
na enige tijd aan te laten staan op het bios scherm, gaat de 3.3V heel langzaam omhoog.
Zie foto van weergave van de voltages in de bios..

Dit vanwege instabiliteit op de gigabyte, en na enig speur werk kwam ik erachter dat de 3.3 voltage erg laag was..
Vandaag weer eens begonnen met troubleshooten, maar loop helaas nog steeds vast..
Ik heb diverse dingen gedaan, zoals complete reset.
CPU eruit gehaald, met ram geheugen gepseeld, en verschillende video kaarten etc.
Bios flashes gedaan, en alles compleet gereset maar dit alles mocht niet baten..
Ook de bios battery vervangen, etc.
De overige voltages zijn prima in orde verder, denk hierbij o.a aan de 12Volt en de 5Volt rails..
Ik heb dit bord ooit weggebracht naar een lokale PC zaak, echter konden zij de oorzaak ook niet vinden.
En ze vertelden mij dat ze vermoeden dat de BIOS niet goed was, en mogelijk defect zou kunnen zijn..
Hebben jullie tweakers hier ervaring mee, met zo'n probleem ?
zijn hier oplossingen voor, of is dit moederbord gewoon echt overleden ?
Ben benieuwd of iemand mij kan verder helpen, thanks in advance !
p.s
na enige tijd aan te laten staan op het bios scherm, gaat de 3.3V heel langzaam omhoog.
Zie foto van weergave van de voltages in de bios..
[ Voor 5% gewijzigd door FlorisVN op 19-03-2016 22:01 ]