Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Hoi!

Bedankt dat je even de tijd neemt om dit te lezen en mij mogelijk te willen helpen. :)

Op het moment heb ik de 15-inch Asus N56VJ (pricewatch: Asus N56VJ-S4149H om precies te zijn) met SSD. Deze laptop is mij in principe altijd goed bevallen: lekker toetsenbord, lekker snel, een 1080p mat scherm en meer dan voldoende aansluitingen (zoals 4x USB 3.0, HDMI, VGA, etc.).

Nu zit ik op een punt waarop ik, vergeleken met voorheen, veel meer van huis ben. Wat dat betreft vind ik de laptop te groot en te zwaar om steeds mee te sleuren. Daarom heb ik besloten dat ik iets kleiners én lichters wil.

Ideaal gezien zoek ik nu een 13-inch notebook met een goed minimaal 1080p, bij voorkeur IPS, scherm met een laag gewicht.

Qua gebruik moet je denken aan redelijk lichte taken: internetten, Spotify, Microsoft Office en wellicht zo nu en dan een spelletje.

Ik zoek...
Ik zoek... een nieuwe 13-inch laptop met een laag gewicht en het liefst in een lekker compact formaat.

Harde eisen
- 13" scherm, minimaal 1080p
- Minimaal 2x USB 3.0 aansluiting
- Windows 10
- Licht en compact
- Hoofdtelefoonaansluiting
- SSD minimaal 128 GB, bij voorkeur 256 GB

Extra bonuspunten
- USB-C aansluiting
- Verlicht toetsenbord

Budget: maximaal €1299.

De kandidaten

Microsoft Surface Pro 4
Misschien wat onverwacht, maar de Surface Pro 4 is ook zeker een kandidaat. Ik heb deze uitgeprobeerd in de winkel en het toetsenbord (+€150) is werkelijk fantastisch - veel en veel beter dan je zou denken. Een voordeel is natuurlijk dat je het apparaat als tablet kan gebruiken. Ideaal voor de echte relax momenten zoals wellicht een filmpje in bed kijken.

Het echt grote voordeel is echter dat je 'm ook als laptop kunt gebruiken in combinatie met het toetsenbord. Nadeel schijnt wel te zijn dat de accuduur niet zo heel lang is en dat er soms nogal wat vage bugs in het systeem zitten.

- pricewatch: Microsoft Surface Pro 4 Type Cover Qwerty Zwart á €150
- pricewatch: Microsoft Surface Pro 4 (Core m3, 4GB, 128GB) Zilver á €922 (totaal €1077)
- pricewatch: Microsoft Surface Pro 4 (Core i5, 4GB, 128GB) Zilver €1069 (totaal €1219)

Nadeel is dat beide modellen slechts een 128 GB SSD en 4 GB RAM bevatten. Daarnaast weet ik niet zeker of de i5-processor de meerprijs van €147 waard is.

Asus Zenbook UX305
De Asus Zenbook is ook een zeer mooi apparaat. De versie met Intel Core M-processor is erg interessant: een Ultrabook zónder ventilator. Maar dan vraag ik me toch af: toch maar niet beter voor een goede i5 of i7-processor gaan?

Het grootste voordeel is wellicht de prijs: al vanaf €699. Voor een laptop is dat een meer dan mooi bedrag en dat voelt toch een stuk beter dan bijna het dubbele, €1299, uitgeven.

De modellen die ik overweeg:
pricewatch: Asus Zenbook UX305CA-FC004T á €699/€749 (128 GB SSD, 4 GB RAM, Intel M)
pricewatch: Asus Zenbook UX305CA-FC074R á €849 (256 GB SSD, 4 GB RAM, Intel M)
pricewatch: Asus Zenbook UX305CA-FC022T á €849 (128 GB SSD, 8 GB RAM, Intel M)

En dan nog met wat meer power:
pricewatch: Asus Zenbook UX305LA-FC022T á €889 (128 GB SSD, 4 GB, Intel i7-5500U Broadwell)
pricewatch: Asus Zenbook UX305UA-FC003T á €999 (256 GB SSD, 4 GB, i5-6200U Skylake)

Dell XPS 13
De laatste die ik overweeg is de Dell XPS 13. Dit lijkt de enige no-compromise Ultrabook. Een erg compacte laptop, verlicht toetsenbord, fantastisch scherm. Extra voordeeltje is de ingebouwde USB-C poort: dat maakt 'm toch weer net dat beetje extra future-proof.

Het goedkoopste model (256 GB SSD, 8 GB RAM, i5-6200u) zit echter wel meteen óp mijn budget, namelijk €1299. Daarnaast is het ook niet mogelijk om deze laptop zomaar even uit te proberen in de winkel: winkels zoals MediaMarkt verkopen 'm simpelweg niet.

Dilemma
En dat is dus het dilemma. Moet ik gaan voor de Surface Pro 4, die toch verrassend goed zijn werk lijkt te doen als zowel laptop én notebook...

Of moet ik toch meer gaan voor een 'echte' Ultrabook zoals de Dell XPS 13 die zeer mooi gebouwd lijkt te zijn?

Aan de andere kant is daar nog de Asus ZenBook: die is net wat groter dan de XPS 13, een nét wat minder scherm, geen toetsenbordverlichting en geen USB-C... maar je krijgt wel ontzettend veel waar voor je geld. Daarmee bespaar ik, zeker ten opzichte van de XPS 13, toch zeker enkele honderden euro's die weer aan andere leuke dingen kunnen worden uitgegeven.

Dit is toch even een lastige keuze en ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen! :) Wat zouden jullie zelf kiezen? En waarom?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:17
He wat grappig. Je zit eigenlijk in dezelfde overweging als ik. Ik wou een
1) laptop waarop ik kan gamen
2) een ultrabook voor de studie/onderweg
3) een tablet voor in bed/bank.

Uiteindelijk heb ik geld gevonden voor een redelijk budget segment game laptop (asus rog gl552vw) en nu geld over voor of een tablet of een ultrabook. Aangezien ik toch eigenlijk wel heel graag een tablet erbij wil, twijfel ik ook over een convertible. Ook ik heb de Surface pro 4 op het oog.
Ik denk eigenlijk dat alleen jij kan beoordelen of je de voorkeur geeft aan een convertible of een echte laptop.
Ook heb ik gekeken naar de nieuwe samsung convertible. Daarop haakte ik een beetje af omdat deze geen volwaardige usb 3.0 port heeft, maar slechts 1 usb-C. Wat wel weer spreekt is de prijs (999 euro, met typecover, zelf getest in de MM typt geweldig net als de sp4 cover), het amoled scherm, en de dunheid van de tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderaceNL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:04
Staat wellicht niet in jouw lijstje van kandidaten, maar voldoet ook aan de opgaaf van harde eisen (heb deze zelf ook):
pricewatch: HP Spectre x360 13-4110nd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je kunt ook een tweedehands macbook kopen en daar Windows op installeren. Is een alternatief om te overwegen als je wat geld over wilt houden. Heb het zelf ook gedaan en werkt prima. De Pro is echt een fantastische laptop, zeker icm met Windows ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-08 19:34
Als concurrentie voor de Surface Pro 4 m3 kan je ook nog kijken naar de
pricewatch: Samsung Galaxy TabPro S WiFi (Windows 10 Home) Zwart incl. toetsenbord
Mooi scherm alleen ben je erg beperkt in de standen waarop je hem kan neerzetten met dat toetsenbord. Zonder dat dock kan je hem niet uit zichzelf overeind zetten maar daarvoor is die dus iets dunner.
pricewatch: Lenovo IdeaPad Miix 700 (80QL0023MH) Zwart incl. toetsenbord (heeft zelfs een snellere m5 processor)
Kan zelf nog niet zo snel nadelen zien tegenover de Surface afgezien van de resolutie die iets lager is met 2160x1440 en hoogstwaarschijnlijk geen splinternieuwe samsung nvme ssd maar dus een stukje scherper geprijsd dus zeker het overwegen waard imo.

[ Voor 31% gewijzigd door -Cn- op 19-03-2016 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark213
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-07 15:18
Heb vrijdag deze gekocht: http://www.laptopshop.nl/...97/hp-envy-13-d010nd.html

Briljant apparaat. Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Ik heb sinds een dag nu de surface en het bevalt mij ontzettend. Heb de code M variant maar het apparaat is bloedje snel. Een groot voordeel van geen fan is dat ie geen geluid maakt. Hij heeft immers geen fans. De batterij valt mij positief mee, maar misschien nog iets te vroeg. Met typecover vind ik het een volwaardige ultrabook te noemen. Speel zelfs Wow op full hd op low. Erg indrukwekkende prestatie voor een 4,5w core M. Wat mij betreft een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-08 11:08
Asus Zenbook UX305 zou ik zeker vermijden! Gigantische backlight bleeding op dat model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
-Cn- schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 22:06:
pricewatch: Samsung Galaxy TabPro S WiFi (Windows 10 Home) Zwart incl. toetsenbord
Mooi scherm alleen ben je erg beperkt in de standen waarop je hem kan neerzetten met dat toetsenbord. Zonder dat dock kan je hem niet uit zichzelf overeind zetten maar daarvoor is die dus iets dunner.
pricewatch: Lenovo IdeaPad Miix 700 (80QL0023MH) Zwart incl. toetsenbord (heeft zelfs een snellere m5 processor)
Kan zelf nog niet zo snel nadelen zien tegenover de Surface afgezien van de resolutie die iets lager is met 2160x1440 en hoogstwaarschijnlijk geen splinternieuwe samsung nvme ssd maar dus een stukje scherper geprijsd dus zeker het overwegen waard imo.
Nog een nadeel is de pentile indeling van het scherm. De resolutie mag dan wel 2160x1440 zijn maar dat is wel dus met pentile pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Geen reactie meer gehoord van TS..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Ja, en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Als je moeite doet om TS te ondersteunen in zijn keuze is het wel fijn als je wat feedback ontvangt over de overwegingen van TS niet ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Wouter lucassen schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 13:19:
[...]

Als je moeite doet om TS te ondersteunen in zijn keuze is het wel fijn als je wat feedback ontvangt over de overwegingen van TS niet ;)?
De TS kan ook even niet meer aan het topic hebben gedacht, niemand quote hem/haar dus hij/zij krijgt geen notificatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Wouter lucassen schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 13:19:
[...]

Dutchdeveloper schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 13:22:
[...]

De TS kan ook even niet meer aan het topic hebben gedacht, niemand quote hem/haar dus hij/zij krijgt geen notificatie
Geen paniek! Ik vind jullie feedback erg fijn, zeer waardevol zelfs, maar zondag ben ik o.a. na jouw feedback weer bij de MediaMarkt geweest om ook eens die Samsung te bekijken, echter heb ik sindsdien nog niet de tijd gehad om hier goed te reageren (tot nu :9).

Dus bij deze, hieronder mijn reacties op jullie feedback :):
Wouter lucassen schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 21:40:
He wat grappig. Je zit eigenlijk in dezelfde overweging als ik. Ik wou een
1) laptop waarop ik kan gamen
2) een ultrabook voor de studie/onderweg
3) een tablet voor in bed/bank.

Uiteindelijk heb ik geld gevonden voor een redelijk budget segment game laptop (asus rog gl552vw) en nu geld over voor of een tablet of een ultrabook. Aangezien ik toch eigenlijk wel heel graag een tablet erbij wil, twijfel ik ook over een convertible. Ook ik heb de Surface pro 4 op het oog.
Ik denk eigenlijk dat alleen jij kan beoordelen of je de voorkeur geeft aan een convertible of een echte laptop.
Ook heb ik gekeken naar de nieuwe samsung convertible. Daarop haakte ik een beetje af omdat deze geen volwaardige usb 3.0 port heeft, maar slechts 1 usb-C. Wat wel weer spreekt is de prijs (999 euro, met typecover, zelf getest in de MM typt geweldig net als de sp4 cover), het amoled scherm, en de dunheid van de tablet.
De Samsung ziet er inderdaad zeer fatsoenlijk uit. Dat van die USB-C poort is jammer maar voor mij geen dealbreaker.

De prijs is goed - zeker aangezien er een typecover bij zit. Al moet ik wel zeggen dat de typecover van de Surface Pro toch net een stukje fijner typt. Daarnaast is het fijn dat je de SP4 in elke 'stand' kan zetten die je wilt, terwijl dat bij de Samsung maar een paar standen is.

Het scherm is inderdaad erg goed, al gaat ook in dat geval mijn voorkeur toch uit naar de Surface Pro 4. Het is lastig om precies te zeggen waarom, maar de kleuren zien er toch beter uit op de SP4. Zeker als de kleur wit wordt getoond dan heeft dit bij de Samsung toch vaak een blauwige gloed als je een beetje schuin op het scherm kijkt.

Verder wel een zeer mooi alternatief, maar de SP4 is toch overal wel nét wat beter.
dijkhua schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 21:42:
Staat wellicht niet in jouw lijstje van kandidaten, maar voldoet ook aan de opgaaf van harde eisen (heb deze zelf ook):
pricewatch: HP Spectre x360 13-4110nd
Ik ben niet zo'n fan van het omklapbare scherm. Ik meen me te herinneren dat ie ook best wel zwaar was. Dan geef ik toch liever nog net iets meer uit voor de Dell XPS 13 of juist net wat minder en dan toch de Surface Pro 4.
Aghanim schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 22:01:
Je kunt ook een tweedehands macbook kopen en daar Windows op installeren. Is een alternatief om te overwegen als je wat geld over wilt houden. Heb het zelf ook gedaan en werkt prima. De Pro is echt een fantastische laptop, zeker icm met Windows ;)
Tja, maar al wel een tijd geleden sinds de laatste update. En als je een MacBook hebt, dan zou je eigenlijk ook gewoon OS X moten gebruiken. ;) :P
-Cn- schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 22:06:
Zeker het overwegen waard, maar idd jammer van die beperkte standen. Daarnaast heeft de SP4 wel een iets mooier scherm en een fijnere typecover. Maar als het prijsverschil te groot wordt dan is de Samsung misschien toch een mooie keuze.
Lijkt zeker ook een optie, maar ik zou 'm eerst beter in de winkel moeten bekijken. Daarnaast lees ik al veel klachten over (zware) backlight bleeding. :/
Wouter lucassen schreef op maandag 21 maart 2016 @ 23:51:
Ik heb sinds een dag nu de surface en het bevalt mij ontzettend. Heb de code M variant maar het apparaat is bloedje snel. Een groot voordeel van geen fan is dat ie geen geluid maakt. Hij heeft immers geen fans. De batterij valt mij positief mee, maar misschien nog iets te vroeg. Met typecover vind ik het een volwaardige ultrabook te noemen. Speel zelfs Wow op full hd op low. Erg indrukwekkende prestatie voor een 4,5w core M. Wat mij betreft een aanrader.
Mooi dat jij al wel een keuze hebt kunnen maken! :) Heb je 'm ook al echt als 'laptop' gebruikt? Hoe bevalt dat?
Belecthor schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 18:07:
Asus Zenbook UX305 zou ik zeker vermijden! Gigantische backlight bleeding op dat model.
Dat is mij nog niet opgevallen. Dat heb ik ook nog niet echt eerder gehoord over de UX305 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Uniciteit schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 16:40:
[...]

[...]

[...]

[...]

Geen paniek! Ik vind jullie feedback erg fijn, zeer waardevol zelfs, maar zondag ben ik o.a. na jouw feedback weer bij de MediaMarkt geweest om ook eens die Samsung te bekijken, echter heb ik sindsdien nog niet de tijd gehad om hier goed te reageren (tot nu :9).

Dus bij deze, hieronder mijn reacties op jullie feedback :):

[...]

De Samsung ziet er inderdaad zeer fatsoenlijk uit. Dat van die USB-C poort is jammer maar voor mij geen dealbreaker.

De prijs is goed - zeker aangezien er een typecover bij zit. Al moet ik wel zeggen dat de typecover van de Surface Pro toch net een stukje fijner typt. Daarnaast is het fijn dat je de SP4 in elke 'stand' kan zetten die je wilt, terwijl dat bij de Samsung maar een paar standen is.

Het scherm is inderdaad erg goed, al gaat ook in dat geval mijn voorkeur toch uit naar de Surface Pro 4. Het is lastig om precies te zeggen waarom, maar de kleuren zien er toch beter uit op de SP4. Zeker als de kleur wit wordt getoond dan heeft dit bij de Samsung toch vaak een blauwige gloed als je een beetje schuin op het scherm kijkt.

Verder wel een zeer mooi alternatief, maar de SP4 is toch overal wel nét wat beter.

[...]

Ik ben niet zo'n fan van het omklapbare scherm. Ik meen me te herinneren dat ie ook best wel zwaar was. Dan geef ik toch liever nog net iets meer uit voor de Dell XPS 13 of juist net wat minder en dan toch de Surface Pro 4.

[...]

Tja, maar al wel een tijd geleden sinds de laatste update. En als je een MacBook hebt, dan zou je eigenlijk ook gewoon OS X moten gebruiken. ;) :P

[...]

Zeker het overwegen waard, maar idd jammer van die beperkte standen. Daarnaast heeft de SP4 wel een iets mooier scherm en een fijnere typecover. Maar als het prijsverschil te groot wordt dan is de Samsung misschien toch een mooie keuze.

[...]

Lijkt zeker ook een optie, maar ik zou 'm eerst beter in de winkel moeten bekijken. Daarnaast lees ik al veel klachten over (zware) backlight bleeding. :/

[...]

Mooi dat jij al wel een keuze hebt kunnen maken! :) Heb je 'm ook al echt als 'laptop' gebruikt? Hoe bevalt dat?

[...]

Dat is mij nog niet opgevallen. Dat heb ik ook nog niet echt eerder gehoord over de UX305 :o
Dat bevalt zo goed, dat ik niet eens door heb dat ik op een hybride apparaat bezig ben. Het is wat mij betreft een 100% geslaagde optie als laptop. Als tablet iets minder, maar goed, dat komt door het 12,3 inch formaat. Zeker niet onbruikbaar, maar natuurlijk onhandiger dan een 9,7 inch tablet. Ook windows als tablet heeft zo de nodige beperkingen maar toch gebruik ik de hybride geslaagd als tablet op de bank/bed. Inderdaad, ook ik vond het surface pro 4 scherm mooier, helderder en scherper dan die samsung. Ik ben ook in het bezit geweest van de macbook pro retina en het scherm van de SP4 doet daar zeker niet voor onder. Sterker nog, het scherm kan helderder. Typervaring op de surface pro 4 is erg fijn, net als de touchpad. Ik heb tot dusverre geen spijt van mijn aankoop. Ik kom hem van iemand overnemen voor 600 euro inclusief typecover voor 600 euro met garantie tot 15-03-2018! Daardoor werd mijn keuze eigenlijk ook wel een no-brainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 16:45

MazeWing

The plot thickens...

Uit welk jaar kwam je MBPr en merk je verschil in prestaties? In andere woorden: is het een goede vervanger voor je MBPr?

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
MazeWing schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 20:11:
Uit welk jaar kwam je MBPr en merk je verschil in prestaties? In andere woorden: is het een goede vervanger voor je MBPr?
2015 mbr 13, laatste model. En nee, ik merk geen verschil in prestaties. Nu moet ik daar wel bij vermelden dat ik geen zware applicaties draai. Dwz, ik surf het web, videos, en lichte games zoals WoW en League of legends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 16:45

MazeWing

The plot thickens...

Ok. Ik heb zelf ook een 2015 13" MBPr en alhoewel ik over het algemeen tevreden ben, blijf ik de Surface Pro (en zeker nu met het 4e model) een mooi en interessant product vinden. Is de accu-duur nog verbeterd de laatste tijd middels patches, etc.?

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
MazeWing schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 20:21:
Ok. Ik heb zelf ook een 2015 13" MBPr en alhoewel ik over het algemeen tevreden ben, blijf ik de Surface Pro (en zeker nu met het 4e model) een mooi en interessant product vinden. Is de accu-duur nog verbeterd de laatste tijd middels patches, etc.?
Te vroeg om te zeggen, heb het apparaat pas net. Nu heb ik zelf ook niet enorm behoefte aan een erg lange accuduur. Kan je wel vertellen dat ie waarschijnlijk een stuk minder lang mee gaat dan de macbook pro retina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Wouter lucassen schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 16:47:
[...]

Dat bevalt zo goed, dat ik niet eens door heb dat ik op een hybride apparaat bezig ben. Het is wat mij betreft een 100% geslaagde optie als laptop. Als tablet iets minder, maar goed, dat komt door het 12,3 inch formaat. Zeker niet onbruikbaar, maar natuurlijk onhandiger dan een 9,7 inch tablet. Ook windows als tablet heeft zo de nodige beperkingen maar toch gebruik ik de hybride geslaagd als tablet op de bank/bed. Inderdaad, ook ik vond het surface pro 4 scherm mooier, helderder en scherper dan die samsung. Ik ben ook in het bezit geweest van de macbook pro retina en het scherm van de SP4 doet daar zeker niet voor onder. Sterker nog, het scherm kan helderder. Typervaring op de surface pro 4 is erg fijn, net als de touchpad. Ik heb tot dusverre geen spijt van mijn aankoop. Ik kom hem van iemand overnemen voor 600 euro inclusief typecover voor 600 euro met garantie tot 15-03-2018! Daardoor werd mijn keuze eigenlijk ook wel een no-brainer.
Voor 600 euro is het inderdaad een no-brainer, maar die prijs ben ik zelf nog niet tegenkomen. :9

Wat mij toch tegenzit is de schijnbaar tegenvallende accuduur en de kinderziektes icm Windows 10 (soms niet ontwaken uit bijv stand by). En daar betaal je dan wel €1000 + €150 voor... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Uniciteit schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 21:50:
[...]

Voor 600 euro is het inderdaad een no-brainer, maar die prijs ben ik zelf nog niet tegenkomen. :9

Wat mij toch tegenzit is de schijnbaar tegenvallende accuduur en de kinderziektes icm Windows 10 (soms niet ontwaken uit bijv stand by). En daar betaal je dan wel €1000 + €150 voor... :/
ik denk dat het gros van die bugs middels is opgelost. ik heb in ieder geval nog geen dealbreakers gezien. de core m kost trouwens 920. ben er erg tevreden mee(: Draait zelfs league of legends fhd op high :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assass
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-07-2024

assass

Salon GoT'er

ik zou voor de zenbook gaan, lees mijn reactie op mijn recentste aankoop hier:

assass in "[Ervaringen] Asus Zenbook (alle modellen) deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
assass schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 08:21:
ik zou voor de zenbook gaan, lees mijn reactie op mijn recentste aankoop hier:

assass in "[Ervaringen] Asus Zenbook (alle modellen) deel 2"
Ook deze laptop gehad, tot twee x toe zelfs, en erg ontevreden over de quality control. Beide modellen gingen terug. Zo te lezen ben ik helaas niet de enige. Verder vond ik het apparaat wel erg mooi. Nadelen: geen backlit keyboard, backlight-bleed relatief veel aanwezig bij deze asus panelen, rare configuraties in mijn optiek. Bij een i7 wil je toch ook 8gb ram? Voordelen: zeer licht (1,2kg), mooie bouwkwaliteit, lange accuduur (zeker bij fhd), op de bleed na een helder contrastrijk scherm.
Keuzes keuzes. Zo veel mooie apparaten ;)
Ik ging voor de Surface omdat ik gewoon ook echt graag een tablet wilde. Echter, met het geld dat je potentieel bespaart door voor een Core M zenbook te gaan kun je natuurlijk ook gewoon een tablet erbij kopen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
Zat er aan te denken om vandaag nog een keer naar de MediaMarkt te gaan en dan meteen m'n keuze te maken en te kopen: de Surface Pro 4 of toch de ZenBook.

Maar Dell heeft nu een paasactie korting waarbij de XPS 13 niet €1299 maar €1149 is. Daar bovenop zijn er ook nog eens 10% kortingscodes in omloop.

Als het me lukt om zo'n 10% kortingscode te krijgen, dan is de prijs €1034 (!) en dan ga ik dus denk ik toch voor de XPS 13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeku13
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-09-2023
Uniciteit schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 13:25:
Zat er aan te denken om vandaag nog een keer naar de MediaMarkt te gaan en dan meteen m'n keuze te maken en te kopen: de Surface Pro 4 of toch de ZenBook.

Maar Dell heeft nu een paasactie korting waarbij de XPS 13 niet €1299 maar €1149 is. Daar bovenop zijn er ook nog eens 10% kortingscodes in omloop.

Als het me lukt om zo'n 10% kortingscode te krijgen, dan is de prijs €1034 (!) en dan ga ik dus denk ik toch voor de XPS 13.
Wat heb je uiteindelijk gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Topicstarter
jeku13 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:05:
[...]

Wat heb je uiteindelijk gekozen?
Het is uiteindelijk toch de XPS 13 geworden. Zeer mooi apparaatje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Uniciteit schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 13:13:
[...]

Het is uiteindelijk toch de XPS 13 geworden. Zeer mooi apparaatje. :)
En ik heb nu uiteindelijk een zenbook :o
Pagina: 1