Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdBurn89
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 16-07 13:36
Goedendag,

Ik ben me aan het orienteren op ict opleidingen die deeltijd zijn ivm huidige werk en ben van plan deze in Eindhoven te volgen. Zie hieronder wat ze aanbieden (Fontys HBO)

ICT & Business
ICT & Management and Security
ICT & Software Engineering
ICT & Technology

Ik ben er al uit dat Business niet echt voor mij is weggelegd alleen wat zijn de andere 3 opleidingen qua verschillen? Mijzelf lijkt Management en Security wel iets. Software lijkt me ook leuk maar ben bang dat je dan de hele dag websites zit te maken voor bedrijven haha. Maar me beeld kan natuurlijk verkeerd zijn. Vandaar de vraag.

Hierbij hoop ik dat misschien hier mensen zijn die zelf 1 van deze opleidingen gedaan heeft en evt kan wat kan vertellen er over.

Groeten

AMD Ryzen 7700X | Asus Rog Strix B650E-F | NZXT H7 Flow | NZXT Kraken X73 | AMD Radeon XFX 7900XT 310 Merc

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
Wordt er op de website geen beeld geschetst van wat ze leren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdBurn89
http://fontys.nl/Professi...gement-and-Security-1.htm

Niet echt wat je je er bij moet voorstellen wat je opleiding inhoud of heb ik het verkeerd?

AMD Ryzen 7700X | Asus Rog Strix B650E-F | NZXT H7 Flow | NZXT Kraken X73 | AMD Radeon XFX 7900XT 310 Merc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het ligt helemaal aan jezelf. Orienteren is weten wie je bent en hoe je je gedraagt. Als je dan van de 4 genoemde opleidingen de helft al niet kan wegstrepen, dan heb je wel een aanzienlijke uitdaging om uberhaupt een opleiding ergens te kiezen waarmee je later een baan wil vinden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:05
Is een open dag bezoek geen optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megajr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-12-2024
ColdBurn89 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 22:09:
http://fontys.nl/Professi...gement-and-Security-1.htm

Niet echt wat je je er bij moet voorstellen wat je opleiding inhoud of heb ik het verkeerd?
Download de PDF eens. Staat praktisch bij wat elk vak behandeld ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Mij lijkt het persoonlijk het beste om inderdaad naar een open dag te gaan. Daar leggen ze precies uit wat de studie is en inhoud. Zelf zat ik voor hetzelfde schuitje
bij mijn school is hbo ict opgedeelt in:

major business it and management
software engineering
network security engineering

beetje vergelijkbaar met jou denk ik.
Als ik het bekijk zijn de laatste 2 gefocused op programmeren en de eerste op hoe een bedrijf in elkaar zit processen van een bedrijf etc..

Open dagen heeft mijn keuze makkelijker gemaakt.
Daarnaast is het mij ook onduidelijk wat je precies wilt?

Programmeren lijkt je leuk/ vind je leuk maar niet voor de hele dag?

[ Voor 38% gewijzigd door Galinsky op 19-03-2016 23:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef..
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-04-2023
Ik doe deze opleiding.

Je krijgt het eerste half jaar alle vier de richtingen: Business, Media Design, Software en Technology. Na het eerste half jaar kies je de 2 richtingen die je het 2e half jaar wil doen en moet je er dus 2 laten vallen. Na het 2e half jaar kies je je uiteindelijke richting die je de rest van de opleiding wil gaan doen. In het eerste jaar heb je dus de tijd om je je te oriënteren en een goed keus te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdBurn89
Zit je ook op Fontys Ehv?? Deeltijd opleiding?

[ Voor 27% gewijzigd door ColdBurn89 op 20-03-2016 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Op de website wordt toch enorm duidelijk uitleg gegeven? En er is toch een "welk beroep kan ik hierna uitoefenen" oid pagina?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef..
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-04-2023
ColdBurn89 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 10:06:
Zit je ook op Fontys Ehv?? Deeltijd opleiding?
Nee ik doe geen deeltijd, maar dat is in ieder geval hoe het bij voltijd gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:50
Ik doe ICT & Software en zit in het 4e jaar hiervan.

In het eerste jaar ging ik aan de slag met C# en ga je kleine lokale applicaties ontwikkelen.
Vanaf het tweede jaar ga je volledig in Java programmeren en ga je applicaties ontwikkelen die met andere applicaties moet communiceren via o.a. sockets en rmi.
Pas in het laatste jaar ga je web applicaties maken en ga je leren om een Java backend te maken.

Ik weet niet hoe het zit met de deeltijd opleiding, maar ik moest iig niet de hele dag websites zitten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdBurn89
Als alles duidelijk was vroeg ik niet om advies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 14:32
Ik zelf heb ICT Management en Security gedaan in voltijd, als 2e lichting sinds het bestaan van de opleiding.
Enkele jaren later heeft mijn broer diezelfde opleiding gedaan, in deeltijd, en daar kon ik niet veel meer in herkennen.

Meestal gaat het er niet specifiek om welke HBO je hebt, als je maar een HBO in de richting ICT hebt. Tenzij je echt als ontwikkelaar aan de slag wilt, dan kun je daar betere keuzes in maken. Zolang je het nog niet zeker weet zou ik gaan voor Business of Management en Security

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdBurn89
In iedergeval bedankt!!! 1juni is er ook een open dag die ik ga bezoeken. Alvast bedankt! Evt hulp of info is nog steeds welkom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
MAX3400 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 22:18:
Het ligt helemaal aan jezelf. Orienteren is weten wie je bent en hoe je je gedraagt. Als je dan van de 4 genoemde opleidingen de helft al niet kan wegstrepen, dan heb je wel een aanzienlijke uitdaging om uberhaupt een opleiding ergens te kiezen waarmee je later een baan wil vinden.
Wat is dit nou weer voor idiote reactie. Die vier opleidingen verschillen allemaal vrij weinig en het is sowieso al heel wat dat OP al een richting weet. Geen reden om OP zo aan te vallen. :)

TS: ga gewoon naar de open dagen en kies op gevoel. Met geen van die richtingen sluit je per definitie de andere uit, dus een eventuele switch is ook nog wel te overzien.
Pagina: 1