Toon posts:

Nieuwe grafische kaart inbouwen - vraag aansluitingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een nieuwe videokaart die ik wil inbouwen. Dit is de kaart:

pricewatch: Sapphire NITRO R9 380X 4G D5

Mijn vraag gaat over het volgende:

System Requirement 500 Watt Power Supply (Suggestion)
-2 x 6-pin AUX Power Connector
-4 x 6-pin AUX Power Connector is required for CrossFireX™ system.

Ik heb een beetje gegoogled en die 2 x 6-pin aux power connector die nodig is, dat gaat volgens mij over de aansluitingen van de voeding? Of is het toch de aansluiting op het moederbord?

Ik heb de volgende voeding:

pricewatch: OCZ ModXStream Pro 600W

Aansluitingen

1 x ATX 20+4-pin
1 x CPU P8
1 x CPU P4
1 x PCI Express 6-pin
1 x PCI Express 6+2-pin
4 x IDE (4-pin Molex)
6 x S-ATA

http://www.processorstore...ml#product_specifications

En ik heb dit moederbord:

pricewatch: Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3

Meer info moederbord:

http://www.gigabyte.co.nl...uct-page.aspx?pid=3853#sp

Terug naar de voeding, daar staan dus deze aansluitingen bij:

1 x PCI Express 6-pin
1 x PCI Express 6+2-pin

Zijn dit de aansluitingen die ik nodig heb voor mijn nieuwe videokaart voor de 2 x 6-pin AUX Power Connectors?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:26

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Jup :)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• jerpsx
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-01 09:35
Je pakt de 2x PCI Express aansluitingen van de voeding...de 6+2 is voor videokaarten die 8 pins nodig hebben, als de videokaart een 6-pins connector gebruikt gebruik je alleen het 6-pins blokje en laat je de overige 2-pins los.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:05

Nemesizz

Untouchable

Ik heb een beetje gegoogled en die 2 x 6-pin aux power connector die nodig is, dat gaat volgens mij over de aansluitingen van de voeding? Of is het toch de aansluiting op het moederbord?
Gaat over de aansluiting op de voeding.
Terug naar de voeding, daar staan dus deze aansluitingen bij:

1 x PCI Express 6-pin
1 x PCI Express 6+2-pin

Zijn dit de aansluitingen die ik nodig heb voor mijn nieuwe videokaart voor de 2 x 6-pin AUX Power Connectors?
Yup, die 6+2 kun je eventueel gebruiken voor videokaarten die 8pin willen. De 2 extra pins zijn vaak los te klikken en kun je dus gewoon in een 6-pin connector van de videokaart doen.

Dat het Googlen wat lastiger ging heeft denk ik te maken omdat ze die connectors vaak gewoon PCI-e power connectors, of PEG connectors noemen, en niet zo vaak AUX (de term AUX word voor meerdere dingen gebruikt).

*EDIT*
Gut, wat word er snel gereageerd, ik was nog niet klaar met m'n preek! :P

[ Voor 4% gewijzigd door Nemesizz op 19-03-2016 20:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
jerpsx schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 20:09:
Je pakt de 2x PCI Express aansluitingen van de voeding...de 6+2 is voor videokaarten die 8 pins nodig hebben, als de videokaart een 6-pins connector gebruikt gebruik je alleen het 6-pins blokje en laat je de overige 2-pins los.
Bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Nemesizz schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 20:09:
[...]

Yup, die 6+2 kun je eventueel gebruiken voor videokaarten die 8pin willen. De 2 extra pins zijn vaak los te klikken en kun je dus gewoon in een 6-pin connector van de videokaart doen.

Dat het Googlen wat lastiger ging heeft denk ik te maken omdat ze die connectors vaak gewoon PCI-e power connectors, of PEG connectors noemen, en niet zo vaak AUX (de term AUX word voor meerdere dingen gebruikt).

*EDIT*
Gut, wat word er snel gereageerd, ik was nog niet klaar met m'n preek! :P
Bedankt voor je antwoord en ja je hebt gelijk dat ik enigszins in de war raakte van al die termen :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2016 20:18 ]

Pagina: 1