DYnamic MO-VO E150630 94V-0

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:27

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Topicstarter
Toen ik een Samsung DIMM eens goed ging bekijken, viel me op dat de woorden "DYnamic MO-VO" heel klein op het printplaatje staan.

Benieuwd naar wat dit betekent, ging ik op Google kijken. Ik kan wel vinden dat er nog veel meer printplaatjes zijn waar de tekst "DYnamic MO-VO E150630 94V-0" op staat, of een variant met M0-V0. Sommige mensen bieden ze te koop aan op e-bay, sommige mensen zoeken er drivers voor. Ik vermoed dat de code te maken heeft met het ontwerpen van de print of met het productieproces, maar nergens kan ik vinden waar deze code naar verwijst.

Wie heeft een tip?

[ Voor 22% gewijzigd door aawe mwan op 20-03-2016 06:57 ]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Beste antwoord (via aawe mwan op 19-01-2017 18:40)

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 18:00
Is niet zo gek... Dynamic MO-VO kan ik niet direct plaatsen, maar als je dit even door google haalt komt je daar vast wel uit.

E150630 is het UL registratie nummer van de fabrikant. Deze staat er op om voor UL traceerbaar te maken dat het component door een UL gecertificeerde fabrikant is geproduceerd. UL is zeg maar de CE, KEMA, of VDE variant voor Amerika. Om spul daar te mogen verkopen moet dit afhankelijk van de applicatie aan (verschillende) UL normen voldoen.

Je ziet dit in Nederland ook veel omdat fabrikanten liever niet voor elk land een eigen versie van een apparaat maken. Het nummer verwijst (onder andere) naar dit document: http://database.ul.com/cg..._id=1073814637&sequence=1

94V-0 is ook een UL referentie. Dit geeft de brandbaarheid van een product aan. Zie ook Wikipedia: UL 94

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RtyQ
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-08 16:31
Ik kwam dit tegen op de printplaat in een asus transformerbook op de display pcb gek genoeg, letterlijk hetzelfde serienummer

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• SuperKris
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 18:00
Is niet zo gek... Dynamic MO-VO kan ik niet direct plaatsen, maar als je dit even door google haalt komt je daar vast wel uit.

E150630 is het UL registratie nummer van de fabrikant. Deze staat er op om voor UL traceerbaar te maken dat het component door een UL gecertificeerde fabrikant is geproduceerd. UL is zeg maar de CE, KEMA, of VDE variant voor Amerika. Om spul daar te mogen verkopen moet dit afhankelijk van de applicatie aan (verschillende) UL normen voldoen.

Je ziet dit in Nederland ook veel omdat fabrikanten liever niet voor elk land een eigen versie van een apparaat maken. Het nummer verwijst (onder andere) naar dit document: http://database.ul.com/cg..._id=1073814637&sequence=1

94V-0 is ook een UL referentie. Dit geeft de brandbaarheid van een product aan. Zie ook Wikipedia: UL 94