Is het mogelijk PC via RJ45 op RJ11 aan te sluiten? Hoe?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:42

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Zojuist verhuisd naar een nieuwe huurwoning waar in elke ruimte een mooie RJ11 socket zit. Nu wil ik mijn PC graag verbinden op deze socket zodat ik bedraad Internet heb, maar weet niet goed hoe dit te doen. Na wat te browsen op het web, alsook op T.net, heb ik eigenlijk meer vragen erbij dan beantwoord :? Het kan goed dat deze vraag elders op het forum al goed beschreven staat, maar ik kan de link niet 100% leggen (er lijkt steeds een detail net anders te zijn). Dit zijn de vragen die ik overhoud:

- Is dit wel mogelijk (m.a.w. heb ik Internet na het aansluiten hiervan)?
- Zo ja, kan ik dan simpelweg een RJ45 MM kabeltje 'verbouwen' door aan 1 kant een aantal draden op een RJ11 M aan te sluiten?
- Zoja, welke draden moet ik hierop aansluiten?

Alvast bedankt :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:53

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

En waar zouden die RJ11 sockets volgens jou op aangesloten moeten zijn? Wat heb je voor internetverbinding in die woning dan?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:23
Zou de gok voor €2,95 wel nemen.
http://www.allekabels.nl/...JSb3JCVzcsCFRATGwodsToInA

Zou gewoon moeten werken als je ISP ook de boel heeft aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10 16:02

thof

FP ProMod
In de meeste nieuwe woningen wordt al CAT5(e) kabel gebruikt voor de telefoon lijn. Controleer eens of het een 8 aderige twisted pair kabel is. Anders kun je overwegen andere afdek kapjes te kopen met rj45. Originele klepjes vervolgens bewaren voor als je het huurhuis weer uit gaat.

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:42

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Goede vragen :)

Zojuist even door het huis gestruind op zoek naar waar de kabels heen lopen, nadat ik ze niet in de meterkast terug vond. Ik vond alleen 4 kabels (lijkt CATxx te zijn, zijn wit geschilderd maar hebben wel 8 draadjes) die bij de voordeur uit de muur komen. Een daarvan zal naar de straat lopen*. Het lijkt me gek dat deze overige 3 kabels verbonden zijn naar de aansluitingen in de muur, alleen al omdat er in 4 kamers een aansluiting zit.. Verder kan ik in het huis geen kastje vinden o.i.d. waar ze op uit komen. Toch maar eens aan de eigenaar vragen hoe het zit. Hij heeft het huis zelf gebouwd 12 jaar geleden, dus zal het wel weten.

@Rolandos: klinkt interessant, zeker de gok waard voor dat geld, ik ga kijken of ik dat kan bestellen hier!

*Het hele zaakje is nog niet aangesloten, ik heb ook nog geen modem/router geïnstalleerd. Meer info: ik ben verhuisd naar een klein dorpje net buiten Praag, Tsjechië, en hier is koper nog niet heel normaal. Er ligt een kabel in de straat (gelukkig, op veel plekken nog niet eens), maar ons huis is nog niet aangesloten. Telefonica laat zich van haar beste kant zien m.b.t tot ons aansluiten. Spontaan mis ik UPC uit Praag, in onze flat hadden we namelijk een 200/20 verbinding voor nog geen 20E per maand :D

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:54

Nox

Noxiuz

Met 2 paren kan je 100/100 doen. Rj11 past ook gewoon in een rj45 socket (kwam ik achter toen een klant zijn telefoon had aangesloten op onze catalyst switches :') )

Is het proberen waard natuurlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Nox op 20-03-2016 16:09 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
NoxiuZ schreef op zondag 20 maart 2016 @ 16:08:
Met 2 paren kan je 100/100 doen. Rj11 past ook gewoon in een rj45 socket (kwam ik achter toen een klant zijn telefoon had aangesloten op onze catalyst switches :') )

Is het proberen waard natuurlijk.
kan handig zijn hoor.. gewoon overal RJ45 outlets en netjes afmonteren op een patchpanel.
kan je de aansluiting voor data/ISDN/POTS gebruiken afhankelijk hoe je hem afpatcht :-P

404 Signature not found

Pagina: 1