win10 install wil niet na afgebroken win7 install

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap0stah
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05-2024
i5-6600K
Gigabyte Z170X-gaming3
samsung 951series SSD
MSI Radeon R9 390
Hyper X Fury DDR4 16GB

Op deze pc wilde ik windows installeren, ik had nog win7 op bootable usb stick, dus deze erin en alles ging prima. Totdat de installatie aangaf dat de device drivers niet goed waren (dat is dus omdat win7 niet meer ondersteund wordt las ik)

Maar als ik nu wil booten met bootable win10 op usb of gewoon de pc aanzet krijg ik deze melding en komt het systeem niet verder.
De bootable win10 usb stick wil dus niet nu.

Afbeeldingslocatie: http://hstapel.home.xs4all.nl/fout.jpg

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Staat de bootvolgorde nu wel goed dan ? Het lijkt er namelijk op dat ie niet wil booten vanaf de HDD/SSD, maar dan is ie al voorbij het booten vanaf USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Probeer de USB stick even in een andere pc om zeker te weten dat die nog werkt, en kijk in de bios van je eigen pc of die wel van de USB opstart.
De fout die je krijgt is van Windows zelf, of dat de al geinstalleerde Windows is of van je USB stick is niet te zeggen zo.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap0stah
Boot volgorde is goed, kies de usbstick uit het bootmenu.
USB stick werkt op andere pc.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Gooi de schijf waar Windows op staat eens leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ap0stah schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 16:31:
Op deze pc wilde ik windows installeren, ik had nog win7 op bootable usb stick, dus deze erin en alles ging prima. Totdat de installatie aangaf dat de device drivers niet goed waren (dat is dus omdat win7 niet meer ondersteund wordt las ik)
[afbeelding]
Onzin. Je kunt gewoon nog Windows 7 installeren. Kan zijn dat Windows de drivers niet standaard aan boord heeft, maar je kunt ze gewoon van de Gigabyte website voor Windows 7 downloaden.

http://www.gigabyte.com/p...uct-page.aspx?pid=5481#dl

Desnoods met een andere PC even de netwerkkaart (LAN) driver via een USB stick overzetten zodat je dan internet hebt en dan de rest van de drivers makkelijk kunt downloaden. Voor de videokaart etc. is het ook allemaal geen enkel probleem. (van de AMD website halen)
PilatuS schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 16:57:
Inderdaad. Tijdens de installatie gewoon de (C) schijf formatteren (wel eerst je data backuppen).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2016 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-10 09:31
PilatuS schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 16:57:
Idd, we hebben geen idee in wat voor toestand win7 je hardeschijf heeft achtergelaten. Volledig nieuw partitietabel erop gooien dus en vervolgens tijdens de installatie de win10 setup de nieuwe partities laten genereren (kun je meteen over naar GPT). Nieuw partitietabel kan eventueel door je schijf aan een werkende PC te hangen en dan vanuit daar met windows schijfbeheer de disk te cleanen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 17:01:
[...]
Inderdaad. Tijdens de installatie gewoon de (C) schijf formatteren (wel eerst je data backuppen).
Tijdens de installatie word lastig als hij die installatie niet kan laden. Ik bedoel de schijf even via een andere oplossing partitie vrij maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 17:06:
[...]

Tijdens de installatie word lastig als hij die installatie niet kan laden. Ik bedoel de schijf even via een andere oplossing partitie vrij maken.
Waarom zou je niet vanaf de USB disk kunnen booten (als de bootvolgorde juist staat) en dan vervolgens de partitie(s) verwijderen + opnieuw aanmaken / (of alleen formatteren als de indeling goed is) in de Windows installatie?
Dit is een van de eerste schermen die je krijgt tijdens de installatie, daar kun je toch alles met partities doen wat je nodig zult hebben.
Afbeeldingslocatie: http://www.howtogeek.com/wp-content/uploads/2013/09/650x492xinstall-windows-multiple-partitions4.png.pagespeed.gp+jp+jw+pj+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic.nBIJmucmto.png

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2016 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 17:09:
[...]

Waarom zou je niet vanaf de USB disk kunnen booten (als de bootvolgorde juist staat) en dan vervolgens de partitie(s) verwijderen + opnieuw aanmaken / (of alleen formatteren als de indeling goed is) in de Windows installatie?
Omdat zijn probleem is dat hij niet van USB kan booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 17:13:
[...]

Omdat zijn probleem is dat hij niet van USB kan booten.
Dan is er toch iets geks met de bootvolgorde of die USB stick ofzo. Dat is toch onafhankelijk van de bootmanager / partitie indeling van de schijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 17:17:
[...]

Dan is er toch iets geks met de bootvolgorde of die USB stick ofzo. Dat is toch onafhankelijk van de bootmanager / partitie indeling van de schijf?
Dat zou inderdaad zo moeten zijn. Alleen zijn USB stick werkt wel op een andere PC. Ik heb in het verleden wel eens zo'n probleem gehad. Met een lege HDD of SSD blijft er niets anders over om van te booten dan de USB stick. Dan wil het opeens soms wel werken. Je hebt gelijk dat het zo ook moet werken, maar in de praktijk is dit niet altijd zo heb ik gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap0stah
[...]

Dit is een van de eerste schermen die je krijgt tijdens de installatie, daar kun je toch alles met partities doen wat je nodig zult hebben.
[afbeelding]
Tot dat scherm kwam ik niet eens. Schijf was nog niet eens gepartitioneerd

Maar ik kom nu door de melding heen en win7 installatie wil nu.

Ik had nog een keer mijn win7 stick geprobeerd maar nu met de USB 3.0 creator utility en die pakte wel.

Bedankt voor alle reply's

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ap0stah schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 17:19:
[...]

Tot dat scherm kwam ik niet eens. Schijf was nog niet eens gepartitioneerd

Maar ik kom nu door de melding heen en win7 installatie wil nu.

Ik had nog een keer mijn win7 stick geprobeerd maar nu met de USB 3.0 creator utility en die pakte wel.

Bedankt voor alle reply's
Windows 10 is wel aan te raden in plaats van Windows 7. Je kan ook bij de Windows 7 setup de schijf volledig leeg maken, dus geen enkele partitie maar alleen niet toegewezen ruimte, en hierna kijken of de Windows 10 setup dan wel wil laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 17:21:
[...]

Windows 10 is wel aan te raden in plaats van Windows 7.
Daar verschillende meningen over... Er is geen enkele reden waarom Windows 7 niet perfect zou moeten kunnen draaien op deze PC, dus de keuze is aan de TS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

De nieuwste processors ondersteunen geen AHCI meer en dat is precies wat nodig is om Windows 7 via USB te installeren. Je hebt 2 opties: of installeren via DVD-rom (intern, maar dan heb je ook de DVD met Windows erop nodig) of je Windows 7 installatie op de USB updaten met USB 3.0 drivers. Veel fabrikanten hebben er een eigen tooltje voor, maar ik zelf vind het tooltje van Intel het meest veilig. Zelf hier ook gedaan en werkte perfect en Windoes 7 draait perfect onder deze type processor.

Dit is de link naar de Intel site: https://downloadcenter.in...7-USB-3-0-Creator-Utility

Aldus: R.Rebergen in "Windows 7 installeren op Tweakers Best Buy Systeem Maart"

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap0stah
Daar had ik het tooltje ook weg ja en ik denk dat ik wel upgrade naar win10.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
[...]

[afbeelding]
Dat is precies het laatste scherm wat je tijdens de installatie ziet (waar je nog iets kan doen) ;)

Fixing things to the breaking point...

Pagina: 1