Ik heb dit topic over snellezen gestart om ervaringen over snellezen uit te wisselen. Ik ben zelf heel erg benieuwd naar dit "fenomeen" en vraag me af of andere tweakers ervaring hebben met snellezen. Op het internet zijn nogal wispelturige reacties te lezen. Het ene kamp beweert dat snellezen enkel kan met verlies van (relatief veel) tekstbegrip, terwijl het andere kamp zegt dat dit niet zo hoeft te zijn.
Eerst even toelichten wat snellezen is:
Snellezen is het beduidend sneller lezen van teksten zonder of met minimaal begripsverlies. Ik denk dat voor iedereen duidelijk is wat de voordelen van snellezen zijn.
Zoals ik al heb gezegd: Ik zit voornamelijk nog in de ontdekkende fase van het geheel, maar ben heel erg benieuwd naar ervaringen over snellezen. Wat voor technieken gebruiken jullie? Én denken jullie dat snellezen zin heeft of is het een opgeblazen iets?
Eerst even toelichten wat snellezen is:
Snellezen is het beduidend sneller lezen van teksten zonder of met minimaal begripsverlies. Ik denk dat voor iedereen duidelijk is wat de voordelen van snellezen zijn.
Zoals ik al heb gezegd: Ik zit voornamelijk nog in de ontdekkende fase van het geheel, maar ben heel erg benieuwd naar ervaringen over snellezen. Wat voor technieken gebruiken jullie? Én denken jullie dat snellezen zin heeft of is het een opgeblazen iets?