Toon posts:

Kan geen DMA vinkje meer vinden......??@@#@!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem dat ik voor mijn RAID config wel een erg lage Sandra score heb van maar 17045. Ik dacht zelf dat dit kwam doordat m'n DMA vinkje misschien uitstond. Ga ik kijken in het config schem....foetsie, geen kans meer om dit aan te vinken.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? en derhave m'n sandra score op kan krikken.

Verwijderd

Topicstarter
someone?

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 23:24
Iets geduldiger mag ook wel...

Op de epox zit een highpoint he ?

Highpoint is een ??@@#@! chipset om het zo maar te zeggen, maar bij van die add-on ide channels staat DMA meestal al aan (want PIO schijven worden volgens mij helemaal niet gesupport).

Als je w2k hebt moet je SP2 trouwens installen om UltraATA/100 aan te krijgen.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dat is dat het dus niet.
Zo slecht zijn die HD's die ik heb toch niet in raid dat 1 enkele seagate HD ze tezamen er al uiyloopt?

Dat die Highpoint zo slecht is klopt niet echt:
http://www.realworldtech.com/page.cfm?ArticleID=RWT022201021241
Hierin wordt getest met een Highpoint die best goede resultaten gaf.

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Ik denk niet dat je DMA ergens zal vinden in W2K als je een IDE of SCSI RAID controller hebt. DMA geldt voor zover ik weet alleen voor HDD's die via je primaire of secundaire IDE bus gekoppeld zijn, niet als ze via een RAID controller lopen.

Logisch eigenlijk, want die controller regelt de data transfer, niet het mobo of het OS.

Ik heb ondertussen 2 IDE RAID kaarten gehad, en geen van twee (zowel de Promise als de 3Ware Escalade) waren via Device Manager met DMA aan te krijgen. Die optie is gewoon grayed-out!

specs | 3360wP met SE3000

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 23:24
Ja. Kijk nog maar eens bij een echte review van een gerenommerde site. http://www.xbitlabs.com/storage/ata100-roundup.html bijvoorbeeld.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Pagina: 1