Iemand nog een tip voor productfotografie? Ik schiet nu op iso 100 en F11 in een opnametent. (mn eerste keer) maar ik ben er niet zo wild van. Misschien is mn opnametent te groot.. ik wil graag armbandjes (kraaltjes) zo fotograferen dat de achtergrond nagenoeg spierwit is. Ik blijf daar toch met grijs zitten en moet nu iedere foto stuk voor stuk nabewerken. Dat wilde ik juist voorkomen.
Vraag
Alle reacties
Heb je al geprobeerd over te belichten? Als je een witte achtergrond gebruikt moet je vaak 1 a 1.5 stop overbelichten. Daarvoor kan je gewoon een langere sluitertijd gebruiken. Dus als je ISO 100, f/11 en sluitertijd X gebruikt, probeer eens hoe je foto's eruit zien als je 2*X of 3*X als sluitertijd gebruikt.
Ik heb met de sluitertijden zitten spelen. Maar bij de 1 is ook het artikel overbelicht, en bij de ander is de achtergrond net niet overbelicht. Ik kom een paar stapjes er tussenin te kort voor het mooie
Handmatig instellen en het moet elke keer gelijk zijn. Heb je lampen of een flitser?
2 40watt spaarlampen.. van die lange krul dingen. Geven echt een bak wit licht van hier tot tokioTadango schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 10:35:
Handmatig instellen en het moet elke keer gelijk zijn. Heb je lampen of een flitser?
Probeer het eens met een halogeen (bouw)lamp...
En ik denk dat je witbalans niet goed is, google eens op werken met een 'grijskaart'...
(Heeft verder weinig met Canon te maken allemaal...)
En ik denk dat je witbalans niet goed is, google eens op werken met een 'grijskaart'...
(Heeft verder weinig met Canon te maken allemaal...)
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Je kan ook proberen, als je camera dat kan, alleen het centrum te nemen om de belichting te meten. Als daar dan het onderwerp in staat dan is het wit vaak wel goed overbelicht. Kijk ook nog even of je ISO echt wel op handmatig staat, daar ben ik ook al wel eens mee de mist in gegaan. Dan staat de camera op 'M', maar dan is de ISO dat nog niet...RoyK schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 23:22:
Ik heb met de sluitertijden zitten spelen. Maar bij de 1 is ook het artikel overbelicht, en bij de ander is de achtergrond net niet overbelicht. Ik kom een paar stapjes er tussenin te kort voor het mooie
Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.
Verplaatst van FVH -> eigen topic in FVW
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Spaarlampen moeten opwarmen. Als je deze net aanzet geven ze minder licht dan na 30 min. Daar zal je rekening mee moeten houden als je de camera handmatig instelt en deze waarden de volgende keer opnieuw wil gebruiken.
Plaats anders even een voorbeeld. Een plaatje zegt meer dan duizend woorden :-)
Het is heel simpel.
Als de achtergrond lichter moet worden dan het onderwerp, moet je er voor zorgen dat er meer licht op de achtergrond valt dan op het onderwerp.
Hoe sterk de lampen zijn, is niet zo belangrijk. Het gaat om verhouding tussen de belichting van de achtergrond en de belichting van het onderwerp.
Als de achtergrond lichter moet worden dan het onderwerp, moet je er voor zorgen dat er meer licht op de achtergrond valt dan op het onderwerp.
Hoe sterk de lampen zijn, is niet zo belangrijk. Het gaat om verhouding tussen de belichting van de achtergrond en de belichting van het onderwerp.
bedankt voor jullie reacties. Ik ga over een half uurtje weer verder met fotos maken en neem ik jullie feedback graag mee.
Een nieuw dingetje wat nu op tafel ligt is dat de camera continu bezig lijkt te zijn. Hij is "busy" zodra ik hem verbind met de Mac. Photo heb ik al uitgeschakeld (die wil steeds de fotos binnen harken). Het lijkt wel alsof de camera en de computer een heleboel met elkaar te bespreken hebben, maar ik zie het niet terug in mijn tools ergens.
Een nieuw dingetje wat nu op tafel ligt is dat de camera continu bezig lijkt te zijn. Hij is "busy" zodra ik hem verbind met de Mac. Photo heb ik al uitgeschakeld (die wil steeds de fotos binnen harken). Het lijkt wel alsof de camera en de computer een heleboel met elkaar te bespreken hebben, maar ik zie het niet terug in mijn tools ergens.
Pagina: 1