Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Rust, Swift en F# blijken meest geliefde programmeertalen

Pagina: 1
Acties:

• Six9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-04-2022
Ik vind dit artikel heel slecht in elkaar steken en journalistiek onwaardig. Er wordt geopperd dat sommige talen het meest geliefd zijn volgens een website waar gebruikersgroep niet representatief zijn voor de industrie. Het aantal leden van van stack overflow is net zo groot als het aantal Developers dat bijvoorbeeld bij Xamarin is aan gemeld.
Maar het belangrijkste wat over het hoofd wordt gezien is dat een delveloper die bijvoorbeeld al jaren in objectieve-c schrijft niet zijn documentatie zoekt bij stack overflow, want daar heeft hij niets te zoeken omdat de grote bedrijven hun eigen documentatie hebben. Deze mensen zijn niet mee genomen in deze enquête. Dit stuk is dus stemming makerij mer een ongefundeerde ondergrond uit een niet representatieve bron.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Dit stuk is dus stemming makerij mer een ongefundeerde ondergrond uit een niet representatieve bron.
Pfoe, dat is wel heftig ;)

Dat 46% een titel heeft die eindigt op 'web developer' lijkt me wel handig om vermeld te hebben (en 8,4% iets met mobile wat redelijk in dezelfde hoek valt) in het stuk, dat geeft namelijk de nodige context om de resultaten te interpreteren. De populariteit van React zal een embedded systems-developer niets aan hebben.

edit:
En Xamarin heeft 4,7 miljoen leden?

[ Voor 4% gewijzigd door Rafe op 20-03-2016 10:04 ]

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Uit het artikel blijkt direct dat het om een enquête onder bezoekers van Stack Overflow gaat en niet om een onderzoek dat als doel heeft representatief te zijn. In titels valt deze nuance vaak weg wegens ruimtegebrek, ik heb het nu zo opgelost: nieuws: Stack Overflow-enquête: Rust, Swift, F# blijken meest geliefde progra...