Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVirtual
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05-09 11:18
Beste allemaal,

Ik ben een paar weken geleden naar Ubiquiti AP's (AC/LR) overgestapt en ben er heel tevreden mee.

Ik heb echter nog een probleem met mijn macbook Air.

Het vreemde is dat ik met het MacOS zonder problemen kan verbinden. Als ik echter met bootcamp wil opstarten in Windows 7 dan krijg ik geen verbinding met het netwerk. Windows ziet de SSID wel, maar zodra ik wil verbinden dan probeert hij het een tijdje en krijg dan de volgende foutmelding: "Sluit de draadloze netwerkadapter opnieuw aan".

Het is een Macbook Air 13" uit 2011. Deze heeft een Broadcom 802.11N wifi kaart (BCM4322)
De driver versie is 5.100.98.78 van 16/6/2011.

Ik heb mijn IPhone net als hotspot ingesteld en daarmee heb ik verder ook geen problemen.
Voordat ik naar Ubiquiti overging kon ik zonder problemen verbinden met een ziggo modem.

Heeft iemand van jullie een idee? Mijn zoektocht op internet heeft nog niks opgeleverd.

Alvast bedankt,
Ivo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke versie van de firmware draai je op de AP? Download de nieuwste controller versie (daar zit de firmware updatre ook in, gewoon op "Upgrade" klikken in het overzicht).

https://www.ubnt.com/download/unifi/unifi-ap-ac-lr

Probeer het daarna nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVirtual
Bedankt voor de tip.

Ik heb de controller en de AP's naar de nieuwste versie geüpgraded, maar helaas geen verschil. Windows verbindt nog altijd niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welk kanaal zendt de Ubiquity uit? je zegt dat Windows de SSID wel ziet.

Zet de 2.4 GHz op kanaal 11 of lager, en de 5 GHz op kanaal ergens tussen 36 en 48 in.

Zet ook tijdelijk de security uit (dus geen wachtwoord op je WiFi, open netwerk). En zet tijdelijk voor een test de 5 GHz WiFi uit (of geef het een andere naam in je SSID, bv. TEST-2 en TEST-5). Allebei zonder wachtwoord. Kijk even of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVirtual
De 2.4 GHz staat op 11, de 5 Ghz staat op 44.

Ik heb een tweede SSID aangemaakt zonder wachtwoord en daar verbindt Windows wel.

Ik gebruik WPA2 AES/CCMP settings, zou dat problemen geven met Windows 7/Wifi netwerk kaart van de Macbook? Wel raar dat ik met geen enkel ander apparaat problemen heb. Ook OSX op hetzelfde apparaat kan er wel mee omgaan.

Enig idee hoe ik dit oplos zonder de beveiliging aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:07
MrVirtual schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 20:23:
De 2.4 GHz staat op 11, de 5 Ghz staat op 44.

Ik heb een tweede SSID aangemaakt zonder wachtwoord en daar verbindt Windows wel.

Ik gebruik WPA2 AES/CCMP settings, zou dat problemen geven met Windows 7/Wifi netwerk kaart van de Macbook? Wel raar dat ik met geen enkel ander apparaat problemen heb. Ook OSX op hetzelfde apparaat kan er wel mee omgaan.

Enig idee hoe ik dit oplos zonder de beveiliging aan te passen?
2,4 en 5 hebben de zelfde naam? Splits ze is op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVirtual
Ok ik heb de oplossing gevonden :Y

http://www.dummies.com/ho...cted-network-in-wind.html

Om verbinding te kunnen maken moet je handmatig een verbinding opzetten en daarin de WPa2/Personal opzetten en instellen. Daarna verbindt ook Windows. Lekker makkelijk 7(8)7

Bedankt allemaal voor het meedenken!
Pagina: 1