Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hulp nodig bij configureren mail forwarding server.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sw3ex
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16-10-2021
Beste mede tweakers,

Ik zou graag een mail'server' opstellen om e-mails te kunnen sturen van mijn domeinnaam.
Server staat tussen aanhalingstekens want het plan is niet om alles zelf te beheren. Eigenlijk wil ik gewoon het volgende:
[mail naar ik@mijndomeinnaam.com] => [doorstuur server] => [mijndomeinnaam@gmail.com]
Dit deel is niet zo heel moeilijk en is mij al gelukt met een simpele Postfix configuratie op een Amazon EC2 instantie.
Ik zou graag ook het omgekeerde willen doen, namelijk dat ik vanuit mijn Gmail (of een andere service, steekt niet zo nou) e-mails kan sturen vanuit ik@mijndomeinnaam.com.
Hier loopt het momenteel mis, het lukt mij maar niet om dit correct en op een veilige manier geconfigureerd te krijgen. Ik heb voornamelijk geprobeerd om via cyrus sasl ervoor te zorgen dat ik mij kan authentifieren bij mijn server maar ik geef eerlijk toe dat ik vooral wat tutorials heb proberen te volgen en niet volledig begrijp hoe het nu in elkaar steekt.
Ik heb de afgelopen dagen zitten te zoeken naar een goede tutorial maar de meeste gaan over echte mailservers opzetten.
Kan iemand mij op weg helpen naar een goede oplossing of een simpele configuratie meegeven?

Extra info: Ik brouw samen met wat vrienden bier en het leek mij wel leuk om onze eigen domeinnaam en bijhorende email adressen te hebben. Het gaat dus om een zeer kleinschalige mailserver waarin extra gebruikers makkelijk handmatig beheerd kunnen worden.

[ Voor 9% gewijzigd door sw3ex op 19-03-2016 14:22 . Reden: Extra info ]

Mijn thuis is waar mijn Stella staat.

Beste antwoord (via F_J_K op 20-03-2016 22:41)

• sw3ex
Ik heb uiteindelijk zelf mijn probleem kunnen oplossen door een paar aanpassingen te maken op deze tutorial.

Enkel heb ik wel deze chmod aangepast omdat bleek dat postfix het toch niet kon lezen:
code:
1
2
sudo chmod 400 /etc/sasldb2
sudo chown postfix /etc/sasldb2

En toen werkte het, verder nog wel deze tutorial gevolgd om een CA certificaat toe te voegen. DKIM en SRS toegevoegd om niet als spam gemarkeerd te worden en mijn opstelling werkt zoals ik het wil.

Hopelijk heb ik zo een toekomstige mede-tweaker wat tijd uitgespaard.

Blijkbaar kan ik mijn eigen post niet als antwoord selecteren dus als iemand hier een volledige tutorial van uitschrijft zal ik het als beste antwoord selecteren :o

[ Voor 9% gewijzigd door sw3ex op 20-03-2016 13:21 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• sw3ex
Ik heb uiteindelijk zelf mijn probleem kunnen oplossen door een paar aanpassingen te maken op deze tutorial.

Enkel heb ik wel deze chmod aangepast omdat bleek dat postfix het toch niet kon lezen:
code:
1
2
sudo chmod 400 /etc/sasldb2
sudo chown postfix /etc/sasldb2

En toen werkte het, verder nog wel deze tutorial gevolgd om een CA certificaat toe te voegen. DKIM en SRS toegevoegd om niet als spam gemarkeerd te worden en mijn opstelling werkt zoals ik het wil.

Hopelijk heb ik zo een toekomstige mede-tweaker wat tijd uitgespaard.

Blijkbaar kan ik mijn eigen post niet als antwoord selecteren dus als iemand hier een volledige tutorial van uitschrijft zal ik het als beste antwoord selecteren :o

[ Voor 9% gewijzigd door sw3ex op 20-03-2016 13:21 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik heb het voor je gedaan.

Voldoet het als alleen de user postfix toegang heeft?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

heb je ook in de DNS settings van je domeinnaam je A en TXT records aangepast? Let er ook op dat je via de betreffende mailserver de locale mailafhandeling uitschakelt;-)

• sw3ex
Neen dat is hetgeen de tutorial suggereerde maar wat niet werkte bij mij. Ik heb het werkende gekregen door iedereen leesrechten te geven omdat het in mijn geval niet zo kritisch is. Dat is natuurlijk niet de beste oplossing maar ik heb nog geen tijd gehad om er verder naar te kijken.
Wat bedoel je met aangepast? Ik heb een A record naar het ip adres en twee txt records, een voor SPF en de andere voor DKIM. En ja ik heb nooit locale mailafhandeling ingesteld. Ik zal voor de volledigheid mijn config files eens posten.