Spamhause - Show to setup Plesk mail

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-10 19:20

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Topicstarter
Nu aantal keer op de Spamhause lijst gestaan. En krijg steeds meer het vermoeden dat het te maken heeft met mijn settings van Plesk. Beheer mijn eigen VPS. En tast nu even in het duister.

Als ik mail naar een Gmail account beland deze ook in de Spam box. Krijg dan de melding dat men niet kon verifiëren dat de mail afkomstig is van mijndomein.com

Heb dit probleem met de vier domeinen die ik hierop heb draaien
---------------

In Plesk volgende settings staan geconfigureerd.

Outgoing mail mode
* Send from domain IP addresses and use domain names in SMTP greeting

Relaying
* authorization is required:
* SMTP

Switch on SPF spam protection
Niet aan staan

Switch on spam protection based on DNS blackhole lists
sbl.spamhaus.org;dbl.spamhaus.org;zen.spamhaus.org

/etc/postfix/master.cf - volgende aangepast toegevoegd op advies.
smtpd_enforce_tls=no
smtpd_tls_security_level=may

Iemand een idee waar ik het moet zoeken en hoe dit eventueel op te lossen.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJVG
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-10 16:29

DJVG

Gewoon DJVG

Om ervoor te zorgen dat je e-mail vertrouwd wordt moet je SPF instellen, (START)TLS aanzetten voor SMTP en het liefst er ook nog voor zorgen dat je DKIM gebruik om je e-mail te onderteken en dat alles samen met een DMARC policy onder controle houd.

Je kan de boel redelijk testen met http://mxtoolbox.com/ en kijken of je e-mail inderdaad door tests heen komt door een website als https://www.mail-tester.com/ te gebruiken. Succes!

[ Voor 4% gewijzigd door DJVG op 19-03-2016 14:15 ]

Als iedereen aan zichzelf denkt, word er aan iedereen gedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:47
Als je op een spamhaus lijst terecht komt betekent dit meestal dat er spam is verstuurd vanaf je IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 19:33
jimmy87 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 20:59:
Als je op een spamhaus lijst terecht komt betekent dit meestal dat er spam is verstuurd vanaf je IP.
Precies Spamhaus doet niet aan precotionary blocking, Spamhaus is hanteert reactionaire blocklists.

Je kunt op www.senderbase.org je IP-adress invullen en vervolgens kun je zien of je op één van de Spamhaus blocklist voorkomt op de Spamhaus site staat dan ook een uitleg waarom je op de lijst staat.

Overigens kan het zijn dat er gewoon een hele range ip-adressen is geblocked maar zeker weten doe ik dat niet.

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro