Mijn macbook nieuw leven inblazen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cedrich
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-01-2024
Hallo allemaal,

voor mijn oude beestje ben ik opzoek naar een ssd schijf maar door zoeen groot aanbod van verschillende ssd schijven, andere draadjes ( die al een paar jaar oud zijn) zie ik door de bomen het bos niet meer.

wellicht dat jullie mij anno 2016 een beetje opweg kunnen helpen.
ik Heb:
- een macbook pro 13 inch medio 2010
- Processor 2,4 GHz intel core Duo
- Geheugen 8GB 1067 MHzDDR3
- Videokaart Nvidia Geforce 320M 256 MB
dit alles draait op yosemite.

welke ssd schijf raden jullie mij aan ( wil er max 150 e aan uitgeven)

Cedric

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:31

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Ik heb dezelfde laptop. Nadat ik er een bx series ssd in had gestopt was hij vele malen sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Het maakt allemaal weinig verschil denk ik. Zo'n bx series heb je voor 65 euro (240GB) zag ik en die is prima. Ik zou de hdd dan in een caddy op de plek van de dvddrive zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:52
Komtie:
SSD SSD SSD SSD SSD SSD.

met die zes punten moet je een eind komen denk ik ;-)

De mbp 2010 heeft een sata drie aansluiting dus met een BX200 van 240GB trek je alles helemaal vol. Meer geheugen heeft niet zoveel zin, 8GB is zat. Ssd is de beste investering ooit. Dan kan ie nog wel even verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:31

_Erikje_

Tweaker in Spanje

rvanpruissen schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 13:37:
Het maakt allemaal weinig verschil denk ik. Zo'n bx series heb je voor 65 euro (240GB) zag ik en die is prima. Ik zou de hdd dan in een caddy op de plek van de dvddrive zetten.
Dan heb je nog steeds een trage schijf in die bak zitten. 't verschil tussen de hdd en ssd ga je dan erg merken :P

TS. Als je de extra opslag niet nodig hebt, ga dan gewoon voor 1 SSD en stop geen geld in een caddy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cedrich
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-01-2024
Aan iedereen, Is zoeen ssd van de bx series goed? je ziet veel samsung evo .... voor deze post winst ik niet eens van het bestaan van bx ....

verder was ik even de prestaties aan het bekijken en daar kwam bx200 het slechts uit.
(ik denk zijn voorganger) bx100 is op alle fronten beter dan de 200.
en de mx series zijn weer beter dan de bx op een aantal punten.

en hoe zit het met de m550? die zit met alles hoog.

hoor het graag!

cedric

[ Voor 52% gewijzigd door Cedrich op 21-03-2016 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:52
Cedrich schreef op maandag 21 maart 2016 @ 13:12:
Aan iedereen, Is zoeen ssd van de bx series goed? je ziet veel samsung evo .... voor deze post winst ik niet eens van het bestaan van bx ....

verder was ik even de prestaties aan het bekijken en daar kwam bx200 het slechts uit.
(ik denk zijn voorganger) bx100 is op alle fronten beter dan de 200.
en de mx series zijn weer beter dan de bx op een aantal punten.

en hoe zit het met de m550? die zit met alles hoog.

hoor het graag!

cedric
In reallife zijn die verschillen nihil terwijl je voor de 850 pro wel het dubbele neerlegt. Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat de BX200 heel erg betrouwbaar is voor macs. Heb er al tientallen geïnstalleerd. De Mx series overigens ook. M550 zelfde verhaal maar deze zijn allebei duurder voor dezelfde snelheden. Verschil is er niet echt.
Pagina: 1