Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Jelbert
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-03-2016
Ik zoek een?
Telefoon of tablet

Wat is je budget?
€800 Maar het liefst minder.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Gewoon telefoon gebruik.
Navigatie op zee in de volle zon.

Wat heb je zelf al gevonden?
Op volgorde van helderheid heb ik naar deze apparaten gekeken:

Samsung note 5 n910C:
max nits L/H 556/861
Sun contrast ratio 4.09

Samsung S7 G930F:
max nits L/H 549/855
Sun contrast ratio 4.376

Samsung s6 G920F/I/T/P:
max nits: L/H 542/784
Sun contrast ratio 4.124

Samsung note 4 N910C:
max nits L/H 478/750
Sun contrast ratio 4.033

Samsung s5 G900F/FD 903F:
max nits 695
Sun contrast ratio 3.549

iPhone 6 plus
max nits 566
Sun contrast ratio 3.023

iPhone 6
max nits 556
Sun contrast ratio 3.838

De sites waar ik deze info vandaan gegraven heb:
www.displaymate.com/iPhone6_ShootOut.htm
www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s7-review-1408p3.php

Maarja getalletjes in specs is tot daar aan toe en uit eindelijk kom ik er niet echt uit.
De Samsung galaxy note 4 heeft bijvoorbeeld een verwisselbare accu en er kan een micro sd kaartje in. Dat vind ik mooi want ik doe jaren met een telefoon. Ik heb bijvoorbeeld nu nog een iPhone 3GS die nog prima werkt maar waar bija geen nieuwe apps meer op draaien. Maarja die note 4 heeft niet de beste specs voor scherm en ik heb geen idee hoe goed die werkt in direct zonlicht. En een telefoon winkel in stappen met een lantaarn van 40.000 candala aan licht zie ik ook niet zo zitten.

Dan het formaat. Een groot scherm is fijn maar er moet nog wel meet te bellen zijn.
Apple viel af omdat de specs van die schermen niet al te goed zijn als ik het vergelijk. Maarja dat is natuurlijk maar theorie.
Een E-Reader is natuurlijk geweldig goed leesbaar maar die schermen zijn vaak zo traag.

Welke vragen heb je hier nog over?
Het zou erg fijn zijn als het apparaat te rooten is. En het zou fijn zijn als er nu of naar verwachting in de toekomst cyanogenmod op zou kunnen draaien.

• dolaf
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-05 17:55
Let er wel op dat de zilte zeelucht je apparatuur kapot vreet. Heb ik namelijk ook gehad met een laptop. Maar goed dat kwam omdat er een golf via het raam naar binnen kwam.
Wat ik wil zeggen is dat wanneer er ook maar een klein beetje water in de buurt van je poorten komt van je telefoon gaat de elektronica gewoon kapot. De S7 kan dam wel waterdicht zijn maar dat is ook alleen voor zoet water.

On topic: de S7 heeft er dan inderdaad het meest geschikte scherm voor.

• Jelbert
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-03-2016
Ja er gaat natuurlijk een rubber waterdicht jasje om het apparaat heen. Op zo'n schip gebeuren altijd rare dingen en kan het zo zijn dat je laptop plots een sprong maakt van een meter. Dat had ik vorig jaar en het ding overleefde het ook nog.
Die waterdichtheid van de S7 leest als een wassen neus. Ze hebben de binnenkant behandeld met een waterafstotende coating. Maar als daar het minste scheurtje in komt gaat je telefoon nog steeds stuk. En geen idee hoe dat spul reageert op zout water.

• dolaf
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-05 17:55
Bij de S7 zit je voornamelijk met het probleem dat de usb-poort gewoon open zit. Nu is dat met zoet water geen probleem, maar wanneer er zout water bij komt is dat niet echt zo prettig.

Als er toch een hoesje omheen gaat maakt het niet zo veel uit. Je kan altijd nog eens langs de mediamarkt rijden, dan kan je de telefoons even echt vasthouden.
Veel plezier op zee alvast!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Je zoekt een telefoon of tablet, vervolgs post je alleen telefoons in wat je zelf al hebt gevonden, we kunnen er vanuitgaan dat je een telefoon zoekt?

Ik denk dat je met een heldere dag, in de volle zon op zee, geen van allen zult kunnen zien zonder iets voor de zon te houden Heb redelijk wat telefoons gehad een S6 heb je op je lijstje staan... heb ik gehad en gaat je voor dit doel niet blij maken). Koop een betaalbaar device en voorzie die van zo'n anti-glare geval en hoop er het beste van.