Ik zoek een?
Telefoon of tablet
Wat is je budget?
€800 Maar het liefst minder.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Gewoon telefoon gebruik.
Navigatie op zee in de volle zon.
Wat heb je zelf al gevonden?
Op volgorde van helderheid heb ik naar deze apparaten gekeken:
Samsung note 5 n910C:
max nits L/H 556/861
Sun contrast ratio 4.09
Samsung S7 G930F:
max nits L/H 549/855
Sun contrast ratio 4.376
Samsung s6 G920F/I/T/P:
max nits: L/H 542/784
Sun contrast ratio 4.124
Samsung note 4 N910C:
max nits L/H 478/750
Sun contrast ratio 4.033
Samsung s5 G900F/FD 903F:
max nits 695
Sun contrast ratio 3.549
iPhone 6 plus
max nits 566
Sun contrast ratio 3.023
iPhone 6
max nits 556
Sun contrast ratio 3.838
De sites waar ik deze info vandaan gegraven heb:
www.displaymate.com/iPhone6_ShootOut.htm
www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s7-review-1408p3.php
Maarja getalletjes in specs is tot daar aan toe en uit eindelijk kom ik er niet echt uit.
De Samsung galaxy note 4 heeft bijvoorbeeld een verwisselbare accu en er kan een micro sd kaartje in. Dat vind ik mooi want ik doe jaren met een telefoon. Ik heb bijvoorbeeld nu nog een iPhone 3GS die nog prima werkt maar waar bija geen nieuwe apps meer op draaien. Maarja die note 4 heeft niet de beste specs voor scherm en ik heb geen idee hoe goed die werkt in direct zonlicht. En een telefoon winkel in stappen met een lantaarn van 40.000 candala aan licht zie ik ook niet zo zitten.
Dan het formaat. Een groot scherm is fijn maar er moet nog wel meet te bellen zijn.
Apple viel af omdat de specs van die schermen niet al te goed zijn als ik het vergelijk. Maarja dat is natuurlijk maar theorie.
Een E-Reader is natuurlijk geweldig goed leesbaar maar die schermen zijn vaak zo traag.
Welke vragen heb je hier nog over?
Het zou erg fijn zijn als het apparaat te rooten is. En het zou fijn zijn als er nu of naar verwachting in de toekomst cyanogenmod op zou kunnen draaien.
Telefoon of tablet
Wat is je budget?
€800 Maar het liefst minder.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Gewoon telefoon gebruik.
Navigatie op zee in de volle zon.
Wat heb je zelf al gevonden?
Op volgorde van helderheid heb ik naar deze apparaten gekeken:
Samsung note 5 n910C:
max nits L/H 556/861
Sun contrast ratio 4.09
Samsung S7 G930F:
max nits L/H 549/855
Sun contrast ratio 4.376
Samsung s6 G920F/I/T/P:
max nits: L/H 542/784
Sun contrast ratio 4.124
Samsung note 4 N910C:
max nits L/H 478/750
Sun contrast ratio 4.033
Samsung s5 G900F/FD 903F:
max nits 695
Sun contrast ratio 3.549
iPhone 6 plus
max nits 566
Sun contrast ratio 3.023
iPhone 6
max nits 556
Sun contrast ratio 3.838
De sites waar ik deze info vandaan gegraven heb:
www.displaymate.com/iPhone6_ShootOut.htm
www.gsmarena.com/samsung_galaxy_s7-review-1408p3.php
Maarja getalletjes in specs is tot daar aan toe en uit eindelijk kom ik er niet echt uit.
De Samsung galaxy note 4 heeft bijvoorbeeld een verwisselbare accu en er kan een micro sd kaartje in. Dat vind ik mooi want ik doe jaren met een telefoon. Ik heb bijvoorbeeld nu nog een iPhone 3GS die nog prima werkt maar waar bija geen nieuwe apps meer op draaien. Maarja die note 4 heeft niet de beste specs voor scherm en ik heb geen idee hoe goed die werkt in direct zonlicht. En een telefoon winkel in stappen met een lantaarn van 40.000 candala aan licht zie ik ook niet zo zitten.
Dan het formaat. Een groot scherm is fijn maar er moet nog wel meet te bellen zijn.
Apple viel af omdat de specs van die schermen niet al te goed zijn als ik het vergelijk. Maarja dat is natuurlijk maar theorie.
Een E-Reader is natuurlijk geweldig goed leesbaar maar die schermen zijn vaak zo traag.
Welke vragen heb je hier nog over?
Het zou erg fijn zijn als het apparaat te rooten is. En het zou fijn zijn als er nu of naar verwachting in de toekomst cyanogenmod op zou kunnen draaien.