Toon posts:

Allround (Dev/Media/Gaming) Ultra Wide build

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een jaar of zes geleden heb ik voor het laatst een PC gebouwd en deze is ondertussen wel aan vervanging toe.

Als hobby schrijf ik nog wel eens wat software, hierbij staat Visual Studio eigenlijk altijd open, samen met een hoop browservensters, een mailclient en zaken als Word/Excel etc.

Verder wil ik regelmatig een film of serie kijken en af en toe een game als GTA V spelen.

Dit alles wil ik doen op een Ultra Wide monitor. De keuze voor de monitor ligt nog niet vast maar het zal waarschijnlijk de pricewatch: Dell U3415W Zwart worden

Wat mag het systeem gaan kosten?
Gemiddeld rond de 1500 euro, waarbij ik sommige componenten/randapparatuur al heb liggen. De monitor is hier niet bij inbegrepen

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een tijd terug ik heb de pricewatch: Samsung 840 EVO 250GB aangeschaft om mijn oude build een boost te geven. Kan ik deze meenemen of is het verstandiger om de pricewatch: Samsung 850 EVO 250GB aan te schaffen?

Verder heb ik nog een pricewatch: Corsair Carbide 300R staan. Kan ik deze kast gebruiken of is het slimmer om een nieuwe kast aan te schaffen?

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 359,50€ 359,50
1Asus Z170 PRO GAMING€ 142,95€ 142,95
2MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 352,80€ 705,60
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 69,95€ 69,95
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 29,95€ 29,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 67,95€ 67,95
1Corsair RM550x€ 92,95€ 92,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.468,85

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ultra Wide ready: games hoeven voor mij niet constant op 60fps met ultra hyper AA settings te draaien. Maar ik verwacht wel dat deze PC de komende tijd geen moeite heeft met het draaien van games in 3440x1440 resolutie

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Zijn mijn verwachten haalbaar wbt de resolutie? Is het slim om 2x een R9 390 te plaatsen of kan ik beter voor een enkele videokaart gaan?

Moet ik verder nog extra fans aanschaffen voor de kast, of zijn de stock-koelers voldoende? Ook ben ik nog niet zeker van de voeding, zeker als ik voor 2x 390 ga.

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
Sli / crossfire wordt in de meeste games nog nie heel goed ondersteund. Vandaar is het slimmer om te gaan voor een single gpu. AMD gaat in het back to school season nieuwe kaarten uitbrengen die waarschijnlijk ook een stuk geschikter gaan worden voor hoge resoluties.
misschien is het een idee om goedkoop een
Tweedehands gpu te halen of nu een videokaart kopen met het idee om die later te verkopen en met dat geld een nieuwe gpu van de nieuwe lichting te kopen.

De koeler die je nu hebt gaat je niet heel veel oc ruimte geven. Dan kan je beter kijken naar een dark rock 3 of misschien zelfs de Aio waterkoeling van corsair, namelijk de hydro h115.

De case die je nu hebt zal echt nog wel voldoen, maar met dit budget zou je ook makkelijk kunnen investeren in een nieuwe mooie case mocht je dat willen.

De voeding is voor single gpu iig goed, weet niet hoe dit zit met dual gpu.

Mooi lijstje verder trouwens, zit op mobiel dus eventjes geen linkjes, zou het aanpassen als ik op me laptop zit zo

Verwijderd

Topicstarter
Wow, thanks voor je snelle reactie!

Zou je dan alsnog een R9 390 halen (evt tweedehands)? Of eerder gaan voor een 970? Als de nieuwe kaarten uitkomen van AMD (en Nvidia), betekent dit dan ook dat ik een nieuw moederbord moet aanschaffen?

Wat betreft de case, de 300R staat hier al naast me en eigenlijk vind ik het zonde van het geld om een extra 80 euro uit te geven voor een kast terwijl deze hier stof staat te happen.

De voeding ga ik nog eens even goed naar kijken, maar dit is uiteraard afhankelijk van de videokaart(en) die ik neem.

• dolaf
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-05 17:55
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 12:38:
Wow, thanks voor je snelle reactie!

Zou je dan alsnog een R9 390 halen (evt tweedehands)? Of eerder gaan voor een 970? Als de nieuwe kaarten uitkomen van AMD (en Nvidia), betekent dit dan ook dat ik een nieuw moederbord moet aanschaffen?

Wat betreft de case, de 300R staat hier al naast me en eigenlijk vind ik het zonde van het geld om een extra 80 euro uit te geven voor een kast terwijl deze hier stof staat te happen.

De voeding ga ik nog eens even goed naar kijken, maar dit is uiteraard afhankelijk van de videokaart(en) die ik neem.
Ik denk niet dat je een nieuw moederbord nodig gaat hebben wanneer de nieuwe gpu's uitkomen. Die zullen waarschijnlijk allemaal gewoon PCI- e 3.0 x16 nodig hebben, dat zal het probleem niet zijn. Nieuwe voeding ook niet denk ik.
En inderdaad zou ik gewoon gaan voor een single (tweedehands) gpu. 970 of 390 maakt niet zo veel uit.

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-11 00:27
R9 390 is beter voor die resolutie. Als je 2e hands iets goedkoops wil halen is een r9 280x of r9 290 heel goed voor het geld.

Verwijderd

Topicstarter
Dan laat ik het voorlopig bij een enkele R9 390 denk ik. Wanneer de nieuwe videokaarten op de markt komen kijk ik dan wel wat ik doe. Wel ben ik nog niet zeker van de voeding, ik wil namelijk graag de mogelijkheid hebben om eventueel een tweede 390 bij te kunnen prikken en volgens pcpartpicker.com trekt het systeem met twee kaarten 750W.

Welke voeding zouden jullie dan aanraden? Ik zat zelf te kijken naar de pricewatch: EVGA SuperNOVA 850 G2 . Ik zit het liefst iets te hoog zodat ik er namelijk in de toekomst geen omkijken meer naar heb.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 13:25:
Dan laat ik het voorlopig bij een enkele R9 390 denk ik. Wanneer de nieuwe videokaarten op de markt komen kijk ik dan wel wat ik doe. Wel ben ik nog niet zeker van de voeding, ik wil namelijk graag de mogelijkheid hebben om eventueel een tweede 390 bij te kunnen prikken en volgens pcpartpicker.com trekt het systeem met twee kaarten 750W.

Welke voeding zouden jullie dan aanraden? Ik zat zelf te kijken naar de pricewatch: EVGA SuperNOVA 850 G2 . Ik zit het liefst iets te hoog zodat ik er namelijk in de toekomst geen omkijken meer naar heb.
550W Gold voeding zal zeker voldoende zijn. Zeker omdat alles zuiniger aan het worden is.

Verwijderd

Topicstarter
Is dat ook voldoende voor een eventuele 2e kaart?

Dit is overigens het lijstje wat ik nu heb waarbij ik dus de kast en SSD al in bezit heb.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 359,50€ 359,50
1Asus Z170 PRO GAMING€ 142,95€ 142,95
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 352,80€ 352,80
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 69,95€ 69,95
1Corsair Carbide 300R€ 77,95€ 77,95
1be quiet! Dark Rock 3€ 57,95€ 57,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 67,95€ 67,95
1Corsair RM550x€ 92,95€ 92,95
1Samsung 840 EVO 250GB€ 114,90€ 114,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.336,90

Zouden jullie overigens nog extra fans aanschaffen zoals de pricewatch: Noctua NF-F12 PWM, 120mm of zijn de fans uit de kast zelf voldoende?

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:20
Ik heb precies dezelfde processor, moederbord, ram en voeding dus mocht je iets specifieks willen weten.....?

Mijn processor is trouwens overgeklokt naar 4.6ghz op 1.3v en blijft met prime95 blend netjes onder de 73 graden. Dat is wel met een Noctua nh-d15 met 2 fans dus als je gaat overklokken wil je misschien wel een iets grotere koeler dan de bequiet.

I'm a photographer, not a terrorist

Pagina: 1