Synology ism Musical fidelity

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Alexmoorlag
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-12-2025
Een vraag,

Ik heb een Ds110j, draait perfect en het streamen van UHD gaat zelfs probleemloos.
Daar ik mijn Androidbox heb verkocht wil ik ook mijn muziek rechtstreeks vanaf mijn nas streamen.
Ik heb er een musical fidelity v-dac II op usb aan hangen maar nu wordt de dac niet gezien.
Het afspelen op andere apparaten is geen probleem ( via ds audio ).
Iemand een idee waarom mijn dac niet wordt gevonden terwijl hij zelfs in de lijst met ondersteunde dacs staat?

Nas draaid op de laatste DSM.
...

[ Voor 2% gewijzigd door Alexmoorlag op 19-03-2016 10:47 . Reden: Typo ]

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welke lijst met ondersteunde dac's? Van wie is die lijst? Linkje?
Wat ik denk is dat die dac van jou geen dlna heeft. Dan ga je hem idd niet vinden.
Is het mogelijk dat met "ondersteund" in jouw geval wordt bedoeld dat je hem rectstreeks op de usb van je nas moet hangen en van daar uit aansturen als een soort geluidskaart?

Het is een DAC en geen streamer natuurlijk :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Alexmoorlag
https://www.synology.com/...&not_recommend_mode=false

Hij is rechtstreeks aangesloten op de nas.
Zoals in het lijstje is te lezen zal hij moeten werken.

Gr Alex

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ah zo. Hij zal niet moeten werken, hij zou moeten werken. Belangrijk detail ;)
Anyways, mijn google-fu is sterk vandaag: http://forums.naimaudio.com/topic/synology-to-dac-v1-by-usb
I have a Synology DS213J, with the Audio Station streaming software installed. All that's needed is to select the 'USB speakers' option in Audio Station's menu. Then the NAS will stream direct to the Devialet's USB port. You can control Audio Station using the DS Audio iOS or Android app (I'm controlling it from my iPhone, but am thinking of getting an iPad Mini for the purpose) with no need for a PC/Mac to be running in the background.
Oftewel, je zou audiostation ff moeten installeren. Das iets anders dan DS audio ;) Heb je dat gedaan?

Overigens kwam ik dingetjes tegen over mensen die plopjes hadden met hun USB dac. Mocht je dat tegenkomen: probeer een andere usb poort (achterkant ipv voorkant) of zet er een hub tussen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Alexmoorlag
Alles weer losgehaald opnieuw aangesloten en tadaaa, vraag me niet hoe maar het werkt na veel gepruts..
Dank voor het meedenken!