Toon posts:

Macro's gebruiken in Excel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...
Hoi,

Ik wil een Excel bestand draaien waarin macro’s gebruikt worden, maar om een of ander reden werkt het niet.
Ik vraag me af of er in iOS een beveiliging zit die het gebruik van macro’s tegenhoud ?

Weet iemand hier raad mee a.u.b. ??

Alvast bedankt voor uw reageren

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Ik gebruik Office 2011 voor Mac ( OS X El Capitan ) en heb het gebruik van macro’s ingeschakeld.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Helaas heb ik nog niet veel geprobeerd gezien ik een echte leek ben.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Wat werkt er miet? Je zult iets duidelijker moeten zijn.

Bij werken macro's in excel 2011 op en capitan prima, zij het trager dan onder Windows en sommige vba opdrachten werken niet in de OS X versie van office 2011.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Alvast bedankt voor uw reactie.

ik kan niet op de knoppen klikken waar een macro achter zit, de cursor veranderd wel zodra ik over de knop beweeg, maar wanneer ik erop klik reageert hij niet.

Ondertussen heb ik Office 2016 geïnstalleerd daar ik dacht dat het misschien aan Office 2011 lag, maar helaas...

Alvast mijn excuses voor mijn onkunde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:59
In de windows versie staan macro's standaard uitgeschakeld ivm beveiligingsinstellingen, denk dat dat op Mac dan niet veel anders zou zijn.

Kijk daar eens naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Pickboy,

Alvast bedankt voor je reactie,

Ik heb in Excel het gebruik van macro's ingeschakeld, maar helaas zonder resultaat.
Ik weet dat er in windows ergens een beveiliging zit die je op het laagste niveau moet zetten wanneer je macro's wil gebruiken, ik vermoed dat dit dan misschien ook zo is bij iOS, maar ik kan daaromtrent niets vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:56
Verwijderd schreef op zondag 20 maart 2016 @ 16:36:
Hallo Pickboy,

Alvast bedankt voor je reactie,

Ik heb in Excel het gebruik van macro's ingeschakeld, maar helaas zonder resultaat.
Ik weet dat er in windows ergens een beveiliging zit die je op het laagste niveau moet zetten wanneer je macro's wil gebruiken, ik vermoed dat dit dan misschien ook zo is bij iOS, maar ik kan daaromtrent niets vinden.
Je bedoelt inplaats van iOS, OS X neem ik aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Let wel op dat er momenteel cryptomalware rondwaart die precies de macro-capaciteiten van een systeem uitbuit. Wees nog meer dan normaal bedacht op onbekende afzenders en bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SquareOne schreef op zondag 20 maart 2016 @ 16:38:
[...]

Je bedoelt inplaats van iOS, OS X neem ik aan?
Idd, nogmaals sorry, ik ben een echte leek :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:59
Wat ik uit de volgende link haal:

http://www.mrexcel.com/fo...xcel-command-buttons.html

Heeft OS X geen volledige VBA set, sommige dingen zullen dus gewoon niet werken.
Anderzijds blijkt dat veel macros die onder windows geschreven zijn wel werken, maar niet(juist) worden aangeroepen.

Er word gezegd dat je dan het beste een nieuwe macro onder OS X kunt maken en daar vervolgends de gewenste code (uit de macro die onder windows is geschreven) erin kunt plakken. Deze kun je dan weer aan knoppen ed hangen in je formulier.

Ik ben geen expert, heb geen OS X, maar dit lijkt overeen te komen met jou use case.
Proberen kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pickboy schreef op zondag 20 maart 2016 @ 19:21:
Wat ik uit de volgende link haal:

http://www.mrexcel.com/fo...xcel-command-buttons.html

Heeft OS X geen volledige VBA set, sommige dingen zullen dus gewoon niet werken.
Anderzijds blijkt dat veel macros die onder windows geschreven zijn wel werken, maar niet(juist) worden aangeroepen.

Er word gezegd dat je dan het beste een nieuwe macro onder OS X kunt maken en daar vervolgends de gewenste code (uit de macro die onder windows is geschreven) erin kunt plakken. Deze kun je dan weer aan knoppen ed hangen in je formulier.

Ik ben geen expert, heb geen OS X, maar dit lijkt overeen te komen met jou use case.
Proberen kan geen kwaad.
Alvast bedankt.
Dit lijkt mij idd een plausibel gegeven, ik ga dit zeker bekijken, nogmaals hartelijk bedankt.
Pagina: 1