Ik ben pas begonnen met java, en daarom ook nieuw op dit forum
Ik heb een simpele vraag m.b.t. declaratie en zichtbaarheid van een lokale variabele:
Waarom werkt onderstaande opdracht niet wanneer ik de variabelen "fizz" en "buzz" direct na "getal" declareer? Ik heb begrepen dat ze dan net als getal binnen de hele opdracht zichtbaar zijn, maar toch worden dan alleen alle getallen van 0 tot 100 getoond. Uiteraard heb ik al verschillende boeken doorgespit, en op internet gekeken. Maar blijkbaar ben ik blind voor het antwoord
Ik heb een simpele vraag m.b.t. declaratie en zichtbaarheid van een lokale variabele:
Waarom werkt onderstaande opdracht niet wanneer ik de variabelen "fizz" en "buzz" direct na "getal" declareer? Ik heb begrepen dat ze dan net als getal binnen de hele opdracht zichtbaar zijn, maar toch worden dan alleen alle getallen van 0 tot 100 getoond. Uiteraard heb ik al verschillende boeken doorgespit, en op internet gekeken. Maar blijkbaar ben ik blind voor het antwoord
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| public void speel(){ int getal = 0; while(getal < 100){ boolean fizz = getal > 4 && (getal % 5 == 0); boolean buzz = getal > 6 && (getal % 7 == 0); if(fizz == true && buzz == false){ System.out.println("Fizz"); } else if(buzz == true && fizz == false){ System.out.println("Buzz"); } else if (fizz == true && buzz == true){ System.out.println("FizzBuzz"); } else{ System.out.println(getal); } getal = getal + 1; } |
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2016 09:22 ]