Beeldscherm mogelijk stuk na stroomuitval

Pagina: 1
Acties:

• taurus0205
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-01 09:41
Goedemorgen,
Gisteren is de stroom uitgevallen tijdens het gamen. Mn startte op maar het beeldscherm gaf geen signal te ontvangen. Vervolgens heb ik mn pc aan een andere monitor aangesloten en werkte alles weer. Is het veilig aan te nemen dat mn monitor nu stuk is?
Of werkt een half uur rust voor ontlading?
In hoeverre is dit reparatie waard en kan dat wel?

Mn beeld scherm is een 22 inch prolite E2407HDSD van iiyama

Verder heb ik zo een stekkerDoor tussen het net en de apparatuur in die dit soort klappen op zou moeten vangen, de zekeringen van die stekkerdoor zijn niet door en alle lampjes branden daar nog.

Alvast bedankt.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:27
Die klappen er alleen uit als je een stroompiek hebt,niet als de stroom wegvalt.Dan moet je een UPS nemen,die zorgt dat de pc niet uitvalt tijdens stroomuitval

Als een ander scherm het wel doet,dan is de kans zeker aanwezig dat je scherm stuk is.

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Als het beeldscherm aan geeft dat het geen signaal ontvangt (van de videokaart), dan doet het scherm het dus nog wel. De vraag is alleen waarom het geen signaal meer ontvangt op de poort waarop de pc was aangesloten.

De vraag is dan ook of je de andere poort hebt geprobeerd, of alleen degene waar je pc al op was aangesloten, of je de monitor op iets anders hebt geprobeerd aan te sluiten (bijvoorbeeld een IPTV kastje van KPN/Telfort/Vodafone of een Ziggo/UPC digitaal kastje) met een HDMI <-> DVI verloopje. Heb je het menu van het scherm bekeken of deze nog op automatisch/juiste ingangskanaal staat?

• taurus0205
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-01 09:41
Inmiddels doet alles het weer ... wat rust heeft de problemen verholpen. Maar wel vreemd dus.

Dit kan ik voorkomen met een ups?