Toon posts:

Problemen met scherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vandaag mijn nieuwe PC in elkaar gezet. Deze PC volgt de best buy guide van januari 2016 voor een high-end systeem (met uitzondering van de videokaart, ik heb een MSI GeForce GTX 980 TI).

Echter, wanneer ik mijn pc aanzet gaan de lichtjes branden en de fans aan, maar er wordt geen verbinding gemaakt met mijn monitor (Samsung S24D390HL) via een gloednieuwe hdmi kabel (die ik al heb uitgetest op mijn oude PC).

Ik kan op deze manier niks met mijn nieuwe PC, niet eens het besturingssysteem installeren. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alle reacties

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Monitor wel aangesloten op je videokaart, en niet op het moederbord?
Intern alle kabels aangesloten? Dus de 4/8 polige op je mobo, en de 6/8 polige connector(s) op je graka?

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-01 18:41
Scherm kiest ook de goede input? Dus niet dat je nar het, niet bestaande, VGA signaal zit te staren?

Addicted to silent computing

Verwijderd

Topicstarter
Monitor aangesloten op videokaart
Ik snap dat van mono en graka niet helemaal

@crahsystor

Scherm wisselt steeds tussen analog en hdmi, dat had ik erbij moeten zetten

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2016 00:42 ]

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 00:40:
Monitor aangesloten op videokaart
Ik snap dat van mono en graka niet helemaal
Wat wordt bedoeld is dat je er voor kan kiezen om - in plaats van gebruik te maken van je dedicated GPU (in jouw geval de GTX980Ti) - de interne GPU van je Skylake-processor aan te spreken. Je verbindt daarvoor de monitor middels de HDMI-kabel aan het MSI moederbord. Uiteraard levert dat niet zulke prachtige grafische prestaties op als wanneer je de monitor aansluit op een dedicated GPU, maar het biedt in deze situatie wel de mogelijkheid e.e.a. te controleren.

Je zou dat eens zelf kunnen testen, waarbij je dan de GTX980Ti voorlopig even uit je kast verwijdert.
Kijk eens of je daarmee wel resultaat boekt, qua beeld op je monitor.

Wat bedoel je trouwens met het wisselen van de monitor tussen analoog en HDMI? Wat zie precies gebeuren?

[ Voor 6% gewijzigd door choogen op 21-03-2016 19:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er uit.

Mijn moederbord maakte geen verbinding met mijn processor vanwege een gebroken pinnetje binnen de CPU socket. Dat is wss gebeurd tijdens de installatie. Nieuw moederbordje besteld en het zou dan moeten werken.
Pagina: 1