Lang verhaal kort: bij het kijken van films heb ik soms het idee dat mijn center net iets tekort komt t.o.v. de fronts en sub. De center staat voor de TV en daarmee is een mogelijke vervanger gelijk gebonden aan een maximale hoogte. De TV ophangen wil ik niet en de TV-meubel is niet geschikt voor huisvesten van speakers.
Ik zoek een?
Center speaker van max. 13 cm hoog met een minimum frequentie response van minder dan 70Hz.
Wat is je budget?
Liefst minder dan €200, maar daar zit misschien een beetje rek in als het niet anders kan (gevaarlijk, weet ik).
Wat heb je zelf al gevonden?
Met wat googlen heb ik de volgende opties gevonden, die eigenlijk geen opties blijken:
* Definitive Technology ProCenter 1000. Interessante specs en goede user reviews. Maar al vrij oud (8 jaar?) en niet (zomaar) te vinden.
* Heco Music Colors Center 80. Ongeveer hetzelfde verhaal, net meer te krijgen in NL.
* Highland Audio Oran 430C. Beschikbare optie, maar wel erg diep (23cm)
* Piega TMicro Center. Ideale afmetingen maar met €400 te ver buiten budget.
Zoeken op Tweakers levert één topic op met een gelijksoortige vraag, maar bleek niet behulpzaam.
Welke vragen heb je hier nog over?
Op verschillende webshops gebrowsd maar geen andere geschikte kandidaten gevonden. Misschien dat jullie suggesties hebben die ik nog niet ken.
Ik zoek een?
Center speaker van max. 13 cm hoog met een minimum frequentie response van minder dan 70Hz.
Wat is je budget?
Liefst minder dan €200, maar daar zit misschien een beetje rek in als het niet anders kan (gevaarlijk, weet ik).
Wat heb je zelf al gevonden?
Met wat googlen heb ik de volgende opties gevonden, die eigenlijk geen opties blijken:
* Definitive Technology ProCenter 1000. Interessante specs en goede user reviews. Maar al vrij oud (8 jaar?) en niet (zomaar) te vinden.
* Heco Music Colors Center 80. Ongeveer hetzelfde verhaal, net meer te krijgen in NL.
* Highland Audio Oran 430C. Beschikbare optie, maar wel erg diep (23cm)
* Piega TMicro Center. Ideale afmetingen maar met €400 te ver buiten budget.
Zoeken op Tweakers levert één topic op met een gelijksoortige vraag, maar bleek niet behulpzaam.
Welke vragen heb je hier nog over?
Op verschillende webshops gebrowsd maar geen andere geschikte kandidaten gevonden. Misschien dat jullie suggesties hebben die ik nog niet ken.